KSB a DVTR
6. priorit řízení ve zkrácené podobě od Nestora

To je famózní souhrn. To by mělo být všude v televizi od rána do večera, jen místo "Rusko" dosadit dle potřeby "ČR", "Slovensko", "Německo"....
Díky za překlad.


To je famózní souhrn. To by mělo být všude v televizi od rána do večera, jen místo "Rusko" dosadit dle potřeby "ČR", "Slovensko", "Německo".... Díky za překlad.

Myslím že Irena to popsala naprosto srozumitelně . Pokud tomu stále někdo nechce rozumět , tak má k tomu evidentně svůj zájem . Potom at je mu vyMĚŘEno to , co zaslouží .


Myslím že Irena to popsala naprosto srozumitelně . Pokud tomu stále někdo nechce rozumět , tak má k tomu evidentně svůj zájem . Potom at je mu vyMĚŘEno to , co zaslouží .

Díky za video.
Na diskuzi jsem se podíval.


Domnívám se, že cíl lidé mají: vytvořit spravedlivou společnost; království boží na zemi


Jenže lidé také dostali svobodnou vůli a jakou cestou tohoto cíle chtějí dosáhnout, je jen na nich. No a jestli daný cíl odmítají a zvolí si jiné cíle, tak.....


Díky za video. Na diskuzi jsem se podíval. Domnívám se, že cíl lidé mají: _vytvořit spravedlivou společnost; království boží na zemi_ Jenže lidé také dostali svobodnou vůli a jakou cestou tohoto cíle chtějí dosáhnout, je jen na nich. No a jestli daný cíl odmítají a zvolí si jiné cíle, tak.....

Diskuse k videu Nestora o šesti prioritách řízení


Vlasta tam dává tezi:


K úspěchu LIDÍ povede jen diktatura LIDÍ.


To hodnotím co chybné. Protože to povede k strukturnímu rozlišování kdo je člověk a kdo není (další forma fašismu). To rozlišení musí probíhat bezstrukturně, díky většinové morálce a etice. Jak se píše v KSB, ne diktarura lidí. ale diktatura SVĚDOMÍ. Mraksismus je také fašismus, ale bolševici jednali navzdory němu (a použilo ho jako maskování před GP) a zapojovali každého i zaryté odpůrce (kteří, ale ctili a milovali Rusko) a snažili se je přesvědčit ke spolupráci pro většinu navzdory ideologickým rozdílům - i filmů je k tomu nespočet (napochodují k někomu námořníci, k nějakému důstojníku a vypadá to, že ho chtějí zastřelit je revoluce, ale oni ho přesvědčují, aby vzal důležitou funkci kvůli přežití Ruska).


Představuji si to tak, že někdo provede ve spravedlivé společnosti nějaký hrůzný čin (ať chybou nebo pýchou) a bude to jako pěst na oko (i proto že to bude méně časté), okamžitě se začne jedinec stydět (až na výjimky), protože na to bude vidět a okolí okamžitě začne reagovat a řešit to (ne jako teď ignorovat) ne podle dogmatických zákonů, ale metodologicky s využitím dialektichy. Tak chápu diktaturu svědomí.


[quote="pid:31783, uid:68"]Diskuse k videu Nestora o šesti prioritách řízení[/quote] Vlasta tam dává tezi: K úspěchu LIDÍ povede jen diktatura LIDÍ. To hodnotím co chybné. Protože to povede k strukturnímu rozlišování kdo je člověk a kdo není (další forma fašismu). To rozlišení musí probíhat bezstrukturně, díky většinové morálce a etice. Jak se píše v KSB, ne diktarura lidí. ale diktatura SVĚDOMÍ. Mraksismus je také fašismus, ale bolševici jednali navzdory němu (a použilo ho jako maskování před GP) a zapojovali každého i zaryté odpůrce (kteří, ale ctili a milovali Rusko) a snažili se je přesvědčit ke spolupráci pro většinu navzdory ideologickým rozdílům - i filmů je k tomu nespočet (napochodují k někomu námořníci, k nějakému důstojníku a vypadá to, že ho chtějí zastřelit je revoluce, ale oni ho přesvědčují, aby vzal důležitou funkci kvůli přežití Ruska). Představuji si to tak, že někdo provede ve spravedlivé společnosti nějaký hrůzný čin (ať chybou nebo pýchou) a bude to jako pěst na oko (i proto že to bude méně časté), okamžitě se začne jedinec stydět (až na výjimky), protože na to bude vidět a okolí okamžitě začne reagovat a řešit to (ne jako teď ignorovat) ne podle dogmatických zákonů, ale metodologicky s využitím dialektichy. Tak chápu diktaturu svědomí.
Upravené 3. 9. 2021 o 18:14

Chci hlavně poděkovat za dobrou práci a to jak autorovi videa, tak překladateli. Přečetla jsem i diskusi na "KOB" a k tomu "trochu do mlýna":


Už Zaznobin upozorňoval, že pokud v sobě kdo nenajde "čas" na čtení - zůstává pro něj KSB uzavřená. Nemyslel tím jen materiály kolektivu a nemyslel tím jen vzdělávání se ve smyslu "učiva vědy". Takže - je marné snažit se vyhovět hlasům, žádajícím jakousi "rešerši" KSB - nejlépe v podobě instantního nápoje, který večer vypiju a ráno všechno vím a znám. Ono totiž - dokud si člověk nenajde čas na čtení důležitého, nenajde si ani čas na vyklidnění se, natož čas na rozmluvu s Bohem. No... a bez toho nepozná, co je pro něj důležité - takže KSB je pro něj "marnost nad marnost".
KSB není jen o řízení společnosti (to je jen jeden její aspekt), ale je hlavně o tom, jak se vymanit z těch ne-lidských stupínků, o kterých se ve videu také mluví.


Chci hlavně poděkovat za dobrou práci a to jak autorovi videa, tak překladateli. Přečetla jsem i diskusi na "KOB" a k tomu "trochu do mlýna": Už Zaznobin upozorňoval, že **pokud v sobě kdo nenajde "čas" na čtení - zůstává pro něj KSB uzavřená**. Nemyslel tím jen materiály kolektivu a nemyslel tím jen vzdělávání se ve smyslu "učiva vědy". Takže - je marné snažit se vyhovět hlasům, žádajícím jakousi "rešerši" KSB - nejlépe v podobě instantního nápoje, který večer vypiju a ráno všechno vím a znám. Ono totiž - dokud si člověk nenajde čas na čtení důležitého, nenajde si ani čas na vyklidnění se, natož čas na rozmluvu s Bohem. No... a bez toho nepozná, co je pro něj důležité - takže KSB je pro něj "marnost nad marnost". KSB není jen o řízení společnosti (to je jen jeden její aspekt), ale je hlavně o tom, jak se vymanit z těch ne-lidských stupínků, o kterých se ve videu také mluví.

"rešerši" KSB - nejlépe v podobě instantního nápoje,


Přesně, a už jsem na staré Vodě reagoval na jednoho diskutéra s poukazem na to, že KSB je psána složitým jazykem a že to má svůj význam v tom směru, aby si to každý student KSB nevykládal podle svého.


[quote="pid:31910, uid:203"]"rešerši" KSB - nejlépe v podobě instantního nápoje,[/quote] Přesně, a už jsem na staré Vodě reagoval na jednoho diskutéra s poukazem na to, že KSB je psána složitým jazykem a že to má svůj význam v tom směru, aby si to každý student KSB nevykládal podle svého.

Přesně, a už jsem na staré Vodě reagoval na jednoho diskutéra s poukazem na to, že KSB je psána složitým jazykem a že to má svůj význam v tom směru, aby si to každý student KSB nevykládal podle svého.


KSB není psána složitým jazykem spíš by to chtělo nějaké publikace soužící jako vstupy do problematiky. Například DVTR je v tomhle bych řekl oříšek.
Jinak on bude spíš problém v tom, že KSB nebylo původně určeno pro "masy", ale pro politické elity a jako učivo pro VŠ. Tam by mělo být těžiště a ne v internetovým undergroundu.
Podívejte se na Rusko, stačí pár konceptuálně gramotných politiků a za 20 let je ze státu v klinický smrti supervelmoc. Chtělo by to u nás založit nějakou vlastní skupinu, která by vydávala materiály zaměřené na české reálie a historii a zkusit infiltrovat vlastenecky zaměřené politické strany ze začátku například SPD.
Číst tlusté knihy a vzdělávat se samozřejmě má smysl, ale když daný jedinec nic podstatného neřídí, má to smysl jen pro něj samotného.


[quote="pid:31913, uid:216"]Přesně, a už jsem na staré Vodě reagoval na jednoho diskutéra s poukazem na to, že KSB je psána složitým jazykem a že to má svůj význam v tom směru, aby si to každý student KSB nevykládal podle svého.[/quote] KSB není psána složitým jazykem spíš by to chtělo nějaké publikace soužící jako vstupy do problematiky. Například DVTR je v tomhle bych řekl oříšek. Jinak on bude spíš problém v tom, že KSB nebylo původně určeno pro "masy", ale pro politické elity a jako učivo pro VŠ. Tam by mělo být těžiště a ne v internetovým undergroundu. Podívejte se na Rusko, stačí pár konceptuálně gramotných politiků a za 20 let je ze státu v klinický smrti supervelmoc. Chtělo by to u nás založit nějakou vlastní skupinu, která by vydávala materiály zaměřené na české reálie a historii a zkusit infiltrovat vlastenecky zaměřené politické strany ze začátku například SPD. Číst tlusté knihy a vzdělávat se samozřejmě má smysl, ale když daný jedinec nic podstatného neřídí, má to smysl jen pro něj samotného.

podmíněna mravností toho, kdo ty knihy bere do ruky


Výborně, Bohumile. Přesně to jsem měla na mysli. smile
Jedna ze základních otázek totiž zní: jak chce (člověk) cokoliv řídit, když neřídí sám sebe?
Dneska nás řídí démoni. Řídit démony může jen ten, kdo chápe víc. Kdo? Člověk s Č. A dokud nebude dostatečný počet Lidí, pak zůstane celá koncepce jen teorií. To je to hlavní, o co jde, na čem démonům záleží = udržet lidi odříznuté od spojení s Bohem.
Člověk, který se ve světě identifikuje jako "výkonná jednotka" (tj. cenu má jen výkon, rychlost, moc, síla - hlavně rychle, teď a hned, aby to bylo efektivní), se Člověkem nikdy nestane.


[quote="pid:31917, uid:292"]podmíněna mravností toho, kdo ty knihy bere do ruky[/quote] Výborně, Bohumile. Přesně to jsem měla na mysli. :) Jedna ze základních otázek totiž zní: **jak chce (člověk) cokoliv řídit, když neřídí sám sebe?** Dneska nás řídí démoni. Řídit démony může jen ten, kdo chápe víc. Kdo? Člověk s Č. A dokud nebude dostatečný počet Lidí, pak zůstane celá koncepce jen teorií. To je to hlavní, o co jde, na čem démonům záleží = udržet lidi odříznuté od spojení s Bohem. Člověk, který se ve světě identifikuje jako "výkonná jednotka" (tj. cenu má jen výkon, rychlost, moc, síla - hlavně rychle, teď a hned, aby to bylo efektivní), se Člověkem nikdy nestane.

Zjednodušiť KSB a pritom zachovať jej funkčnosť v praxi sa nedá. Je to ako zjednodušovanie technologického postupu - manuálu, čo zároveň znamená vnášanie doň rôznych neurčitostí a chýb. Zjednodušovanie má zmysel len na propagačné účely, pre lepšie pochopenie základných ideí. No pre použitie v živote (napr. v ekonomike) potrebuješ poznať ekonomické teórie aj s ich komplikovanými matematickými vzorcami. A ak človek nemá potrebné znalosti, musí si ich doplniť. Dorásť do potrebných znalostí sebarozvojom.


Na ruských fórach som pre niekoľkými rokmi objavil konceptuálny slovník. Niekto si dal tú námahu a do wordu spísal takmer všetky základné termíny a pojmy KSB s ich vysvetlením. Je tam okolo 100 pojmov.
Podľa mňa to nebol celkom šťastný krok. Je to pomocná ruka rôznym nepriateľom KSB a rôznym kybicom. Totiž, ak sa chce niekto sporiť so stúpencami KSB, musí si najprv naštudovať ich filozofiu, a tá je ukrytá v hrubých knihách, čo si vyžaduje dlhú a tvrdú prácu. KSB sa nedá pochopiť za mesiac. Je to zdĺhavé.
No a takýto "konceptuálny slovník" je ťahákom pre všetkých trollov, ktorý po jeho prečítaní môžu citovať terminológiu ako profíci a zmiasť druhých ľudí. Inak by ju pracne museli dolovať z kníh, a ani to ešte nemusí byť zárukou správneho pochopenia. Tam to nie je vždy povedané tak priamočiaro ako v tom slovníku. Takýto slovník je dobrý akurát na trolenie komunít.


Skrátka, každý, kto má úprimný záujem spoznať KSB, tak sa prekoná a sadne si k tým knihám, prečíta si ich a porozmýšľa nad nimi. Skratky sú skôr na škodu, než na úžitok.


A čo sa týka Nestorovho videa, je skvelé. Túto tematiku som tak podrobne rozobranú ešte nikde nevidel, a pomerne jednoduchým jazykom.


Zjednodušiť KSB a pritom zachovať jej funkčnosť v praxi sa nedá. Je to ako zjednodušovanie technologického postupu - manuálu, čo zároveň znamená vnášanie doň rôznych neurčitostí a chýb. Zjednodušovanie má zmysel len na propagačné účely, pre lepšie pochopenie základných ideí. No pre použitie v živote (napr. v ekonomike) potrebuješ poznať ekonomické teórie aj s ich komplikovanými matematickými vzorcami. A ak človek nemá potrebné znalosti, musí si ich doplniť. Dorásť do potrebných znalostí sebarozvojom. Na ruských fórach som pre niekoľkými rokmi objavil konceptuálny slovník. Niekto si dal tú námahu a do wordu spísal takmer všetky základné termíny a pojmy KSB s ich vysvetlením. Je tam okolo 100 pojmov. Podľa mňa to nebol celkom šťastný krok. Je to pomocná ruka rôznym nepriateľom KSB a rôznym kybicom. Totiž, ak sa chce niekto sporiť so stúpencami KSB, musí si najprv naštudovať ich filozofiu, a tá je ukrytá v hrubých knihách, čo si vyžaduje dlhú a tvrdú prácu. KSB sa nedá pochopiť za mesiac. Je to zdĺhavé. No a takýto "konceptuálny slovník" je ťahákom pre všetkých trollov, ktorý po jeho prečítaní môžu citovať terminológiu ako profíci a zmiasť druhých ľudí. Inak by ju pracne museli dolovať z kníh, a ani to ešte nemusí byť zárukou správneho pochopenia. Tam to nie je vždy povedané tak priamočiaro ako v tom slovníku. Takýto slovník je dobrý akurát na trolenie komunít. Skrátka, každý, kto má úprimný záujem spoznať KSB, tak sa prekoná a sadne si k tým knihám, prečíta si ich a porozmýšľa nad nimi. Skratky sú skôr na škodu, než na úžitok. A čo sa týka Nestorovho videa, je skvelé. Túto tematiku som tak podrobne rozobranú ešte nikde nevidel, a pomerne jednoduchým jazykom.

Já mohu potvrdit jednu věc . Tlusté knihy čtu opakovaně , vždy po nějaké době . A stále v nich nalézám něco nového , co tam již dříve bylo , ale já jsem to v té době nebyl schopen rozlišit .
Když bych to měl přirovnat , tak člověk při studiu tlustých knih , zraje jako víno . Pokud nejsme připraveni danou informaci vidět , uchopit a strávit , tak nás prostě míjí .


Já mohu potvrdit jednu věc . Tlusté knihy čtu opakovaně , vždy po nějaké době . A stále v nich nalézám něco nového , co tam již dříve bylo , ale já jsem to v té době nebyl schopen rozlišit . Když bych to měl přirovnat , tak člověk při studiu tlustých knih , zraje jako víno . Pokud nejsme připraveni danou informaci vidět , uchopit a strávit , tak nás prostě míjí .

Díky Vám Ireno.
Opravdu výborné video a velmi cenný překlad. Lépe se to šíří. Připomenulo mi to nutnost nacházet opravdovou znalost. Mám některé materiály ještě z dob ČSSR. Nicméně ne vše s ohledem na “vědu” jsem po dobu studií nasbíral a uchoval. Vzhledem k tomu jak oficiální “věda - sekta” funguje, tak v podstatě nelze jednoduše nalézt zdroje. Poradíte někdo vhodnou metodu zejména v oblasti dějin?


Díky Vám Ireno. Opravdu výborné video a velmi cenný překlad. Lépe se to šíří. Připomenulo mi to nutnost nacházet opravdovou znalost. Mám některé materiály ještě z dob ČSSR. Nicméně ne vše s ohledem na “vědu” jsem po dobu studií nasbíral a uchoval. Vzhledem k tomu jak oficiální “věda - sekta” funguje, tak v podstatě nelze jednoduše nalézt zdroje. Poradíte někdo vhodnou metodu zejména v oblasti dějin?

Zjednodušiť KSB a pritom zachovať jej funkčnosť v praxi sa nedá


„Nikdy neříkejte, že něco nejde. Dříve či později se najde někdo, kdo neví, že to nejde. A dokáže to.“ - William Wilberforce
Zdroj: https://citaty.net/citaty/307668-william-wilberforce-nikdy-nerikejte-ze-neco-nejde-drive-ci-pozdeji-s/


„Nikdy neříkejte mladému člověku, že se něco nedá udělat. Bůh totiž možná čeká už staletí na někoho, kdo ignoruje nemožné věci aby je udělal.“ — John Holmes
Zdroj: https://citaty.net/citaty/307264-john-holmes-nikdy-nerikejte-mlademu-cloveku-ze-se-neco-neda-u/
.


Schopnost pochopit složité (vědecké) texty jako je např. marxismus a KOB je uložena v levé mozkové hemisféře.
Levá mozková hemisféra pracuje s vědomím a to má omezenou rychlost zpracování - 15 bitů za sekundu. Pro člověka je důležitá proto, že v ní dokáže analyzovat, ale ne každý jedinec druhu toto dokáže.


Pravá mozková hemisféra pracuje s prožitky a pocity (jsou přístupny všem jedincům druhu) - její datový tok při zpracování je prakticky neomezený, jenže zpracování probíhá v nevědomí. Do vědomí se promítá silně zkomprimovaná informace. .... v podobě citů (pro všechny) a Rozlišení (pro toho kdo si nastaví intelektuální práci tak, že je schopen ho zaznamenat a používat).


Když si ten úkol představím (přeložit KOB z textu do prožitků), tak je to práce opravdu "nemožná", ale co když "Bůh totiž čeká už staletí na někoho, kdo ignoruje nemožné věci aby je udělal."


[quote="pid:31933, uid:6"]Zjednodušiť KSB a pritom zachovať jej funkčnosť v praxi sa nedá[/quote] „Nikdy neříkejte, že něco nejde. Dříve či později se najde někdo, kdo neví, že to nejde. A dokáže to.“ - William Wilberforce Zdroj: https://citaty.net/citaty/307668-william-wilberforce-nikdy-nerikejte-ze-neco-nejde-drive-ci-pozdeji-s/ „Nikdy neříkejte mladému člověku, že se něco nedá udělat. Bůh totiž možná čeká už staletí na někoho, kdo ignoruje nemožné věci aby je udělal.“ — John Holmes Zdroj: https://citaty.net/citaty/307264-john-holmes-nikdy-nerikejte-mlademu-cloveku-ze-se-neco-neda-u/ . Schopnost pochopit složité (vědecké) texty jako je např. marxismus a KOB je uložena v levé mozkové hemisféře. Levá mozková hemisféra pracuje s vědomím a to má omezenou rychlost zpracování - 15 bitů za sekundu. Pro člověka je důležitá proto, že v ní dokáže analyzovat, ale ne každý jedinec druhu toto dokáže. Pravá mozková hemisféra pracuje s prožitky a pocity (jsou přístupny všem jedincům druhu) - její datový tok při zpracování je prakticky neomezený, jenže zpracování probíhá v nevědomí. Do vědomí se promítá silně zkomprimovaná informace. .... v podobě citů (pro všechny) a Rozlišení (pro toho kdo si nastaví intelektuální práci tak, že je schopen ho zaznamenat a používat). Když si ten úkol představím (přeložit KOB z textu do prožitků), tak je to práce opravdu "nemožná", ale co když "Bůh totiž čeká už staletí na někoho, kdo ignoruje nemožné věci aby je udělal."

Video beru jako klíčové, podobně jako legendární video VVPj o sruktuře globálních elit. Titulkovala ale Irena ,nebo se mýlím? Pokud se nemýlím , opět dík za výborný přínos.
Já ho šířím, kde se dá. Pro mnoho lidí je velmi nestravitelné pochopit a konečně i začít realizovat ZMĚNU v SOBĚ . Pořád se rozhlížejíé kolem, kdeže je ten vůdce nového stáda do budoucnosti .A nechápou , že stádo sice do budoucnosti kráčí vždy, akorát jaké ? Tu určuje pastýř. A těch má majitel pastvin po ruce vždy několik. Přesně, jak to Nestor velmi srozumitelně vysvětluje.
Osobní angažmá v procesech změn je jeden z velkých společenských deficitů. A dalším je pocit nepotřebnosti NÉCO POCHOPIT dříve, než s tim začnu NĚCO DĚLAT. Tedy nepotřebnost řízení. Přímo zoufale se to vyjevuje teď na Slovensku, stačí se podívat na diskusi na kanále na Telegramu - KSB Fórum.


Video beru jako klíčové, podobně jako legendární video VVPj o sruktuře globálních elit. Titulkovala ale Irena ,nebo se mýlím? Pokud se nemýlím , opět dík za výborný přínos. Já ho šířím, kde se dá. Pro mnoho lidí je velmi nestravitelné pochopit a konečně i začít realizovat ZMĚNU v SOBĚ . Pořád se rozhlížejíé kolem, kdeže je ten vůdce nového stáda do budoucnosti .A nechápou , že stádo sice do budoucnosti kráčí vždy, akorát jaké ? Tu určuje pastýř. A těch má majitel pastvin po ruce vždy několik. Přesně, jak to Nestor velmi srozumitelně vysvětluje. Osobní angažmá v procesech změn je jeden z velkých společenských deficitů. A dalším je pocit nepotřebnosti NÉCO POCHOPIT dříve, než s tim začnu NĚCO DĚLAT. Tedy nepotřebnost řízení. Přímo zoufale se to vyjevuje teď na Slovensku, stačí se podívat na diskusi na kanále na Telegramu - KSB Fórum.

Ford a Stalin str. 172
"Tvorba filosoficko-společenských věd je adresována téměř výhradně k vědomé úrovni psychiky těch, kdo se s nimi střetává; jejich přímý vliv na emocionální komponentu je minimální – emoce vznikají jak druhotná reakce nevědomých úrovní psychiky na uvědomovaný smysl vědecké práce.
Osvojení vědeckých prací lidmi vyžaduje ve všech případech dostatečnou úroveň předchozího vzdělání, jak ve smyslu disponování určitými vědomostmi, tak i ve smyslu disponování návyky soustřeďování pozornosti a rozumu na tématiku vědecké práce. V důsledku toho jsou vědecké traktáty nezávisle od jejich zaměření a úrovně náročnosti přístupné zdaleka ne všem.
Produkty umělecké tvorby se obrací přímo jak k úrovni vědomí, tak i k nevědomým úrovním psychiky lidí. Ale v důsledku toho, že umělecká tvorba se obrací bezprostředně k nevědomým úrovním psychiky a vykazuje větší či menší vliv na každého, kdo se s nimi volky nebo nevolky střetává, nevyžaduje nijakou předchozí přípravu."


K tomu prvnímu odstavci tučně - nedostatečné předchozí vzdělání pro dav je cílem Biblické koncepce, cílem KSB je vytvořit dostatečné vzdělání v tomto smyslu. ... ale jsou cílové skupiny (např. děti -1 až 5 let), k nimž i při dostatečném úrovni předchozího vzdělávání zůstane jediná možnost přistupovat pomocí přístupu v druhém odstavci. Tj. něčím, co se tehdy nazývalo "socialistický realismus".


Ford a Stalin str. 172 _"Tvorba filosoficko-společenských věd je adresována téměř výhradně k vědomé úrovni psychiky těch, kdo se s nimi střetává; jejich přímý vliv na emocionální komponentu je minimální – emoce vznikají jak druhotná reakce nevědomých úrovní psychiky na uvědomovaný smysl vědecké práce._ _**Osvojení vědeckých prací lidmi vyžaduje ve všech případech dostatečnou úroveň předchozího vzdělání, jak ve smyslu disponování určitými vědomostmi, tak i ve smyslu disponování návyky soustřeďování pozornosti a rozumu na tématiku vědecké práce. V důsledku toho jsou vědecké traktáty nezávisle od jejich zaměření a úrovně náročnosti přístupné zdaleka ne všem.**_ _**Produkty umělecké tvorby se obrací přímo jak k úrovni vědomí, tak i k nevědomým úrovním psychiky lidí. Ale v důsledku toho, že umělecká tvorba se obrací bezprostředně k nevědomým úrovním psychiky a vykazuje větší či menší vliv na každého, kdo se s nimi volky nebo nevolky střetává, nevyžaduje nijakou předchozí přípravu."**_ K tomu prvnímu odstavci tučně - nedostatečné předchozí vzdělání pro dav je cílem Biblické koncepce, cílem KSB je vytvořit dostatečné vzdělání v tomto smyslu. ... ale jsou cílové skupiny (např. děti -1 až 5 let), k nimž i při dostatečném úrovni předchozího vzdělávání zůstane jediná možnost přistupovat pomocí přístupu v druhém odstavci. Tj. něčím, co se tehdy nazývalo "socialistický realismus".
Upravené 4. 9. 2021 o 09:50

Nikdy neříkejte, že něco nejde

Chápeš ako to myslím... Keď poučku zovšeobecňuješ, tak sa v zamlčaní začne strácať obrovské množstvo detailov, ktoré sú potrebné pre odbornú a bezpečnú prácu.


Je ešte možnosť, že jeden náročnejší text môžeš opísať aj jednoduchšie, ale tých zjednodušených opisov budeš potrebovať násobne viac. Napr. z jednej náročnej vety (napr. definície/poučky) bude treba urobiť viacero zjednodušených viet. Je to niečo, ako rôzne pomôcky, ktoré používame aj my v bežnom živote, keď sa učíme niečo nové, čo nám nejde moc dobre do hlavy a potrebujeme tie procesy k niečomu prirovnať.


Ale to, čo som mal na mysli, že ak máš technologický postup (napr. opracovanie a výrobu nejakej súčiastky) a niekto neznalý sa ťa opýta, o čom ten text je, a ty mu to zhrnieš do desiatich viet, tak v tých desiatich vetách sa stratí množstvo dôležitých detailov, ktoré by robotníkovi mohli chýbať, ak by sa riadil len takto zjednodušeným postupom a nemal ani pracovné skúsenosti v tejto oblasti (preto potrebuje text so všetkými pracovnými detailmi). To mi príde skoro ako axioma. Ale iba v tom zmysle, že každé zjednodušenie textu obsahuje viacej zamlčaní ako pôvodný text.


[quote="pid:31947, uid:388"]Nikdy neříkejte, že něco nejde[/quote] Chápeš ako to myslím... Keď poučku zovšeobecňuješ, tak sa v zamlčaní začne strácať obrovské množstvo detailov, ktoré sú potrebné pre odbornú a bezpečnú prácu. Je ešte možnosť, že jeden náročnejší text môžeš opísať aj jednoduchšie, ale tých zjednodušených opisov budeš potrebovať násobne viac. Napr. z jednej náročnej vety (napr. definície/poučky) bude treba urobiť viacero zjednodušených viet. Je to niečo, ako rôzne pomôcky, ktoré používame aj my v bežnom živote, keď sa učíme niečo nové, čo nám nejde moc dobre do hlavy a potrebujeme tie procesy k niečomu prirovnať. Ale to, čo som mal na mysli, že ak máš technologický postup (napr. opracovanie a výrobu nejakej súčiastky) a niekto neznalý sa ťa opýta, o čom ten text je, a ty mu to zhrnieš do desiatich viet, tak v tých desiatich vetách sa stratí množstvo dôležitých detailov, ktoré by robotníkovi mohli chýbať, ak by sa riadil len takto zjednodušeným postupom a nemal ani pracovné skúsenosti v tejto oblasti _(preto potrebuje text so všetkými pracovnými detailmi)_. To mi príde skoro ako axioma. Ale iba v tom zmysle, že každé zjednodušenie textu obsahuje viacej zamlčaní ako pôvodný text.

tých zjednodušených opisov budeš potrebovať násobne viac


a přesně to je třeba udělat


[quote="pid:31985, uid:6"]tých zjednodušených opisov budeš potrebovať násobne viac[/quote] a přesně to je třeba udělat

a přesně to je třeba udělat

Ako keď Ježiš vykresľoval zjednodušené obrazy procesov cez podobenstvá... Ale on takto pracoval priamo a s konkrétnymi ľuďmi, kde videl, či chápu, mal spätnú reakciu a vedel, či treba ďalšie podobenstvo na dovysvetlenie, alebo už stačí. Lebo aj dnes žijú milióny ľudí, čo poznajú tieto podobenstvá naspamäť, ale keď pozrieš na ich život, tak sa nezdá, že ich pochopili a že sa nimi reálne riadia.


(Napr. Veličkové "Rozhovory o živote" sú veľmi zjednodušeným opisom KSB. Sú aj vo forme videí, elektronických textov, papierových kníh. Ktovie, koľkých ľudí oslovili, a koľko ľudí sa od nich pohlo ďalej k ostatným hrubým knihám)

Ľudí môžeš pritiahnuť a nadchnúť jednoduchými a pútavými obrazmi, ideami, ale pracovať na sebe už musia sami, použitím svojej vôle a prekonaním seba, to už za nich nikto robiť nebude...


[quote="pid:31990, uid:402"]a přesně to je třeba udělat[/quote] Ako keď Ježiš vykresľoval zjednodušené obrazy procesov cez podobenstvá... Ale on takto pracoval priamo a s konkrétnymi ľuďmi, kde videl, či chápu, mal spätnú reakciu a vedel, či treba ďalšie podobenstvo na dovysvetlenie, alebo už stačí. Lebo aj dnes žijú milióny ľudí, čo poznajú tieto podobenstvá naspamäť, ale keď pozrieš na ich život, tak sa nezdá, že ich pochopili a že sa nimi reálne riadia. _(Napr. Veličkové "Rozhovory o živote" sú veľmi zjednodušeným opisom KSB. Sú aj vo forme videí, elektronických textov, papierových kníh. Ktovie, koľkých ľudí oslovili, a koľko ľudí sa od nich pohlo ďalej k ostatným hrubým knihám) _ Ľudí môžeš pritiahnuť a nadchnúť jednoduchými a pútavými obrazmi, ideami, ale pracovať na sebe už musia sami, použitím svojej vôle a prekonaním seba, to už za nich nikto robiť nebude...

Je chromý víc ten, co nemá levou nohu, nebo ten co nemá pravou nohu?


Je chromý víc ten, co používá jen levou polovinu mozku nebo ten co používá jen pravou polovinu mozku?


Nejlepších výsledků při chůzi i při myšlení dosáhneme při použití obou částí.


Je chromý víc ten, co nemá levou nohu, nebo ten co nemá pravou nohu? Je chromý víc ten, co používá jen levou polovinu mozku nebo ten co používá jen pravou polovinu mozku? Nejlepších výsledků při chůzi i při myšlení dosáhneme při použití obou částí.
Upravené 5. 9. 2021 o 09:08

Chápeš ako to myslím... Keď poučku zovšeobecňuješ, tak sa v zamlčaní začne strácať obrovské množstvo detailov, ktoré sú potrebné pre odbornú a bezpečnú prácu.


Potvrzuji, že současnými jazyky (český, slovenský, ruský) nejde poučku vyjádřit stručněji. Jenže na něco zapomínáš ...


Máme 2 poloviny mozku, každá přemýšlí jinak: Základy sociologie 1, kapitola 4.6. Procesně-obrazové a diskrétně-logické myšlení, str. 148 (citaci dávat nebudu, snad je to jasné i jen z názvu kapitoly)


A také výuku (nových pojmů) je možné dělat různým způsobem Základy sociologie 3, str. 136 (ale vyskytuje se to KSB několikrát i jinde)


Vzdělání se může ve svém základu lišit (tj. s ohledem na zdroje většiny informací, kterým by měli studující porozumět):
Textově-knižní vzdělání. Historicky reálně má na Rusi po jejím pokřesťanštění vzdělání tohoto druhu kořeny v byzantské kulturní tradici a později (od epochy Petra I.) i v evropské vědě. Od dob svěcení Rusi až do krachu dynastie Romanovců bylo dostupné pouze pro „elitu“ a v sovětské epoše začalo být dostupné všem, kteří si přáli a byli schopni si ho osvojit. To právě tento druh vzdělání si většina lidí představí pod pojmem „vzdělání“.
Smyslově-intuitivní vzdělání. V mnohém není toto vzdělání jednotně teoreticky formalizováno, neboť je založeno na individuálním vnímání Života ve všech jeho projevech, na prožitcích, empatii a obrazotvornosti. Je vlastní esoterickým tradicím Východu, a také bylo charakteristické pro svébytnou kulturu původní Rusi, na kterou se od dob jejího pokřesťanštění v 10. století začalo nabalovat textově-knižní vzdělání přicházející převážně ze Západu – různorodé teoretické „písemnictví“, z větší části nesmyslné2.


Stejně jako k chůzi potřebujeme levou i pravou nohu zároveň, tak pro nejlepší pochopení potřebujeme oba způsoby výuky zároveň .... tohle jsem v KSB nenašel, tak tomu já sám říkám, že potřebujeme poučku + příběh nebo prožitek. (klidně mě tedy opravte/přeložte si to do svých pojmů).


Proč je škodlivý Já-centrismus a čím ho nahradit se v Základech sociologie 1 popisuje na několika desítkách stránek (poučka). Tu poučku není možné zkrátit, protože obsahuje všechny možné nuance, které by mohli správný pohled na problematiku zkreslit.


Prožitek/příběh na to samé téma by mohl vypadat takto:
Dítě ve věku cca 1-2 roky je třeba vyzdvihnout nad krajinu ve které žije (vysoký strom, kopec, rozhledna). Toto by měl udělat otec dítěte. Dítě z tohoto místa si prohlíží krajinu, vidí z výšky známé věci, maminku (jejíž životadárné teplé mléko je součástí jeho Já) a vidí to vše z ptačí perspektivy malinké. Má možnost procítit velikost Země vůči svému Já.
Je možné dítěti pokládat otázky typu: Vidíš jak je maminka malinká? Vidíš malinkou naší střechu, jabloň, ... ?
Takhle malinkého tě z dálky tě taky vidí maminka nebo ostatní lidi.
Ale je možné být taky potichu a nechat dítě si situaci samo prožít a procítit ... bude si celý život pamatovat, jak mu (malinká) maminka mávala rukou.


Já tedy tvrdím, že prosby o zjednodušení je možno vyslyšet (a přitom neporušit zjevnou pravdu, že definice KSB již není možné zjednodušit).


Osvojení vědeckých prací lidmi vyžaduje ve všech případech dostatečnou úroveň předchozího vzdělání, jak ve smyslu disponování určitými vědomostmi, tak i ve smyslu disponování návyky soustřeďování pozornosti a rozumu na tématiku vědecké práce. V důsledku toho jsou vědecké traktáty nezávisle od jejich zaměření a úrovně náročnosti přístupné zdaleka ne všem.


Produkty umělecké tvorby se obrací přímo jak k úrovni vědomí, tak i k nevědomým úrovním psychiky lidí. Ale v důsledku toho, že umělecká tvorba se obrací bezprostředně k nevědomým úrovním psychiky a vykazuje větší či menší vliv na každého, kdo se s nimi volky nebo nevolky střetává, nevyžaduje nijakou předchozí přípravu." ... s tím, že prožitek nemusí zajistit umělecké dílo, ale např. rodiče.


[quote="pid:31985, uid:6"]Chápeš ako to myslím... Keď poučku zovšeobecňuješ, tak sa v zamlčaní začne strácať obrovské množstvo detailov, ktoré sú potrebné pre odbornú a bezpečnú prácu.[/quote] Potvrzuji, že současnými jazyky (český, slovenský, ruský) nejde poučku vyjádřit stručněji. Jenže na něco zapomínáš ... Máme 2 poloviny mozku, každá přemýšlí jinak: Základy sociologie 1, kapitola 4.6.** Procesně-obrazové a diskrétně-logické myšlení**, str. 148 (citaci dávat nebudu, snad je to jasné i jen z názvu kapitoly) A také výuku (nových pojmů) je možné dělat různým způsobem Základy sociologie 3, str. 136 (ale vyskytuje se to KSB několikrát i jinde) Vzdělání se může ve svém základu lišit (tj. s ohledem na zdroje většiny informací, kterým by měli studující porozumět):  **Textově-knižní vzdělání**. Historicky reálně má na Rusi po jejím pokřesťanštění vzdělání tohoto druhu kořeny v byzantské kulturní tradici a později (od epochy Petra I.) i v evropské vědě. Od dob svěcení Rusi až do krachu dynastie Romanovců bylo dostupné pouze pro „elitu“ a v sovětské epoše začalo být dostupné všem, kteří si přáli a byli schopni si ho osvojit. To právě tento druh vzdělání si většina lidí představí pod pojmem „vzdělání“.  **Smyslově-intuitivní vzdělání**. V mnohém není toto vzdělání jednotně teoreticky formalizováno, neboť je založeno na individuálním vnímání Života ve všech jeho projevech, na prožitcích, empatii a obrazotvornosti. Je vlastní esoterickým tradicím Východu, a také bylo charakteristické pro svébytnou kulturu původní Rusi, na kterou se od dob jejího pokřesťanštění v 10. století začalo nabalovat textově-knižní vzdělání přicházející převážně ze Západu – různorodé teoretické „písemnictví“, z větší části nesmyslné2. Stejně jako k chůzi potřebujeme levou i pravou nohu zároveň, tak pro nejlepší pochopení potřebujeme oba způsoby výuky zároveň .... tohle jsem v KSB nenašel, tak tomu já sám říkám, že potřebujeme poučku + příběh nebo prožitek. (klidně mě tedy opravte/přeložte si to do svých pojmů). Proč je škodlivý Já-centrismus a čím ho nahradit se v Základech sociologie 1 popisuje na **několika desítkách stránek** (poučka). Tu poučku není možné zkrátit, protože obsahuje všechny možné nuance, které by mohli správný pohled na problematiku zkreslit. Prožitek/příběh na to samé téma by mohl vypadat takto: Dítě ve věku cca 1-2 roky je třeba vyzdvihnout nad krajinu ve které žije (vysoký strom, kopec, rozhledna). Toto by měl udělat otec dítěte. Dítě z tohoto místa si prohlíží krajinu, vidí z výšky známé věci, maminku (jejíž životadárné teplé mléko je součástí jeho Já) a vidí to vše z ptačí perspektivy malinké. Má možnost procítit velikost Země vůči svému Já. Je možné dítěti pokládat otázky typu: Vidíš jak je maminka malinká? Vidíš malinkou naší střechu, jabloň, ... ? Takhle malinkého tě z dálky tě taky vidí maminka nebo ostatní lidi. Ale je možné být taky potichu a nechat dítě si situaci samo prožít a procítit ... bude si celý život pamatovat, jak mu (malinká) maminka mávala rukou. Já tedy tvrdím, že prosby o zjednodušení je možno vyslyšet (a přitom neporušit zjevnou pravdu, že definice KSB již není možné zjednodušit). Osvojení vědeckých prací lidmi vyžaduje ve všech případech dostatečnou úroveň předchozího vzdělání, jak ve smyslu disponování určitými vědomostmi, tak i ve smyslu disponování návyky soustřeďování pozornosti a rozumu na tématiku vědecké práce. **V důsledku toho jsou vědecké traktáty nezávisle od jejich zaměření a úrovně náročnosti přístupné zdaleka ne všem.** **Produkty umělecké tvorby se obrací přímo jak k úrovni vědomí, tak i k nevědomým úrovním psychiky lidí. Ale v důsledku toho, že umělecká tvorba se obrací bezprostředně k nevědomým úrovním psychiky a vykazuje větší či menší vliv na každého, kdo se s nimi volky nebo nevolky střetává, nevyžaduje nijakou předchozí přípravu."** ... s tím, že prožitek nemusí zajistit umělecké dílo, ale např. rodiče.

Telegramu - KSB Fórum.


Co tím myslíte ?
O který kanál jde ? KSB Správy nebo je jich tam více ?


Ještě dotaz, KSB na Telegramu prý uzavřelo nějaké spojení/nectví (informační spolupráce) s Casus Belli.
Co vy na to ?


[quote="pid:31948, uid:57"]Telegramu - KSB Fórum.[/quote] Co tím myslíte ? O který kanál jde ? KSB Správy nebo je jich tam více ? Ještě dotaz, KSB na Telegramu prý uzavřelo nějaké spojení/nectví (informační spolupráce) s Casus Belli. Co vy na to ?
2.27k
21
15
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept