Politika v ČR
Koniec ČSA

https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/csa-pandemie-covid-19-propousteni-zamestnancu.A210224_062821_eko-doprava_indr?


České aerolinie oznámily úřadu práce, že hodlají propustit až všech svých 430 zaměstnanců. Ve středu to napsaly Hospodářské noviny. Informaci o hromadném propouštění potvrdila předsedkyně Odborové organizace posádek letadel Tereza Löffelmanová.


Leteckou společnost zasáhly dopady epidemie koronaviru, se státní pomocí přitom počítat nemůže. Aerolinky jsou pod ochranným moratoriem před věřiteli, které vyprší na konci února.


„Mohu potvrdit, že nám bylo doručeno oznámení o hromadném propouštění,“ řekla deníku Löffelmanová. Podle ní zatím zaměstnanci neznají plán, jak chce firma přežít následující týdny.


Letecká skupina Smartwings, jejíž jsou České aerolinie součástí, požádala podle serveru SeznamZprávy počátkem února stát o pomoc 1,1 miliardy korun pro ČSA. Bez pomoci státu podle Smartwings čeká ČSA insolvenční řízení, protože firma nemá nárok na pomoc z programu Covid Plus.


https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/csa-pandemie-covid-19-propousteni-zamestnancu.A210224_062821_eko-doprava_indr? České aerolinie oznámily úřadu práce, že hodlají propustit až všech svých 430 zaměstnanců. Ve středu to napsaly Hospodářské noviny. Informaci o hromadném propouštění potvrdila předsedkyně Odborové organizace posádek letadel Tereza Löffelmanová. Leteckou společnost zasáhly dopady epidemie koronaviru, se státní pomocí přitom počítat nemůže. Aerolinky jsou pod ochranným moratoriem před věřiteli, které vyprší na konci února. „Mohu potvrdit, že nám bylo doručeno oznámení o hromadném propouštění,“ řekla deníku Löffelmanová. Podle ní zatím zaměstnanci neznají plán, jak chce firma přežít následující týdny. Letecká skupina Smartwings, jejíž jsou České aerolinie součástí, požádala podle serveru SeznamZprávy počátkem února stát o pomoc 1,1 miliardy korun pro ČSA. Bez pomoci státu podle Smartwings čeká ČSA insolvenční řízení, protože firma nemá nárok na pomoc z programu Covid Plus.

Moderator

Jako za Protektorátu. Na shledanou v lepších časech.


Jako za Protektorátu. Na shledanou v lepších časech.

Jako za Protektorátu. Na shledanou v lepších časech.
ako sa uz spominalo v inej teme, to co sa deje na SK/CZ mi pripomina ustupovanie Wehrmachtu a taktiku spalenej zeme v 44/45.


[quote="pid:4840, uid:177"]Jako za Protektorátu. Na shledanou v lepších časech.[/quote]ako sa uz spominalo v inej teme, to co sa deje na SK/CZ mi pripomina ustupovanie Wehrmachtu a taktiku spalenej zeme v 44/45.

Moderator

Avizovaný konec Českých aerolinií ukazuje "v plné kráse" nekoncepčnost a neschopnost českých vlád, napříč politickým spektrem, v posledních desetiletích. Raději budou zřejmě platit desetisíce až statisíce "problematických" státních úředníků apod., než aby finančně a materiálně zajistily národního leteckého dopravce při mimořádných situacích pro český stát. Otázkou jen je, zda je to pouze z "hlouposti" nebo dostali za to "zaplaceno" ?!


Avizovaný konec Českých aerolinií ukazuje "v plné kráse" nekoncepčnost a neschopnost českých vlád, napříč politickým spektrem, v posledních desetiletích. Raději budou zřejmě platit desetisíce až statisíce "problematických" státních úředníků apod., než aby finančně a materiálně zajistily národního leteckého dopravce při mimořádných situacích pro český stát. Otázkou jen je, zda je to pouze z "hlouposti" nebo dostali za to "zaplaceno" ?!

Avizovaný konec Českých aerolinií ukazuje "v plné kráse" nekoncepčnost a neschopnost českých vlád


Loni přišla vláda s návrhy pro ČSA a Smartwings. Pokud vím, tak Smartwings na podmínky nepřistoupil.


Duben 2020 - Vláda zvažuje, že by stát znovu vstoupil do Českých aerolinií a pomohl Smartwings
https://zdopravy.cz/vlada-zvazuje-ze-by-stat-znovu-vstoupil-do-ceskych-aerolinii-a-pomohl-smartwings-46271/


Květen 2020 - Stát by mohl koupit dominantní, až stoprocentní podíl v letecké společnosti Smartwings. Novinářům to v sobotu potvrdil ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). Rozhodnout se podle něj musí do konce června, projedná to vláda. Opozice s tím ale většinou nesouhlasí a také místopředseda vládní ČSSD Roman Onderka řekl, že vstup do jakékoli firmy by měl být až poslední možností.
https://www.denik.cz/komentare/vlada-aerolinky-smartwings-havlicek-20200517.html


Červen 2020 - Ministr dopravy Karel Havlíček v sobotu oznámil možnosti podpory pro aerolinky Smartwings k překonání dopadů koronaviru. Stát by se mohl zaručit za úvěry až 900 milionů korun, podmínkou je přejmenování dopravce na ČSA, deset let si majitelé nebudou vyplácet dividendy. Havlíček to řekl po jednání na zámku v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem a jeho expertním týmem.


Podmínkou je také zachování míst 2 500 zaměstnanců, řekl Havlíček, který v posledních dnech intenzivně jednal s vlastníky společnosti. „Jsou ochotní do obnovy vložit 1,6 miliardy korun, 600 milionů už vložili a miliardu mají připravenou.
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/csa-smartwings-podpora-havlicek-ministr-prumysl-jednani-prezident-zeman-lany-koronavirus-propad.A200613_150533_ekonomika_rapc


Podle mě se hlavně vede v zákulisí boj, kdo aerolinky převezme.


[quote="pid:4865, uid:270"]Avizovaný konec Českých aerolinií ukazuje "v plné kráse" nekoncepčnost a neschopnost českých vlád[/quote] Loni přišla vláda s návrhy pro ČSA a Smartwings. Pokud vím, tak Smartwings na podmínky nepřistoupil. Duben 2020 - Vláda zvažuje, že by stát znovu vstoupil do Českých aerolinií a pomohl Smartwings https://zdopravy.cz/vlada-zvazuje-ze-by-stat-znovu-vstoupil-do-ceskych-aerolinii-a-pomohl-smartwings-46271/ Květen 2020 - Stát by mohl koupit dominantní, až stoprocentní podíl v letecké společnosti Smartwings. Novinářům to v sobotu potvrdil ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). Rozhodnout se podle něj musí do konce června, projedná to vláda. Opozice s tím ale většinou nesouhlasí a také místopředseda vládní ČSSD Roman Onderka řekl, že vstup do jakékoli firmy by měl být až poslední možností. https://www.denik.cz/komentare/vlada-aerolinky-smartwings-havlicek-20200517.html Červen 2020 - Ministr dopravy Karel Havlíček v sobotu oznámil možnosti podpory pro aerolinky Smartwings k překonání dopadů koronaviru. Stát by se mohl zaručit za úvěry až 900 milionů korun, podmínkou je přejmenování dopravce na ČSA, deset let si majitelé nebudou vyplácet dividendy. Havlíček to řekl po jednání na zámku v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem a jeho expertním týmem. Podmínkou je také zachování míst 2 500 zaměstnanců, řekl Havlíček, který v posledních dnech intenzivně jednal s vlastníky společnosti. „Jsou ochotní do obnovy vložit 1,6 miliardy korun, 600 milionů už vložili a miliardu mají připravenou. https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/csa-smartwings-podpora-havlicek-ministr-prumysl-jednani-prezident-zeman-lany-koronavirus-propad.A200613_150533_ekonomika_rapc Podle mě se hlavně vede v zákulisí boj, kdo aerolinky převezme.

pripomina ustupovanie Wehrmachtu a taktiku spalenej zeme v 44/45.


áno, ale ten ničil viac majetok a nie budúcnosť miestneho obyvateľstva prostredníctvom genetických manipulácii, čoho sme dnes svedkom. Infraštruktúra sa dá znova postaviť, dokonca aj lepšia a modernejšia a stojí to menej ako udržiavanie tej starej, ale ako obnoviť zdegenerované obyvateľstvo?


https://www.hlavnespravy.sk/vlada-v-oficialnom-dokumente-predlzovanie-nudzoveho-stavu-sa-skonci-az-ked-bude-zaockovanych-60-az-80-populacie/2448190


[quote="pid:4851, uid:10"]pripomina ustupovanie Wehrmachtu a taktiku spalenej zeme v 44/45.[/quote] áno, ale ten ničil viac majetok a nie budúcnosť miestneho obyvateľstva prostredníctvom genetických manipulácii, čoho sme dnes svedkom. Infraštruktúra sa dá znova postaviť, dokonca aj lepšia a modernejšia a stojí to menej ako udržiavanie tej starej, ale ako obnoviť zdegenerované obyvateľstvo? https://www.hlavnespravy.sk/vlada-v-oficialnom-dokumente-predlzovanie-nudzoveho-stavu-sa-skonci-az-ked-bude-zaockovanych-60-az-80-populacie/2448190
Upravené 25. 2. 2021 o 13:21

taktiku spalenej zeme v 44/45.

A nebo taky
Šablona ”spojenecké” bombardování Československa těsně před koncem 2. sv. války v soft verzi.


[quote="pid:4851, uid:10"]taktiku spalenej zeme v 44/45.[/quote] A nebo taky [quote="pid:4839, uid:240"]Šablona ”spojenecké” bombardování Československa těsně před koncem 2. sv. války v soft verzi.[/quote]

Ludvik: ale to je sukromny majetok podnikatelov....tak si predstav, ze vlada preda firmu (povedzme zeleznice) sukromnikovi, ten z nich vydoji, co sa da, nic neinvestuje a nasledne povie vlade, nech si ich vezme naspat a zaplati dlhy, ktore narobil....no a nasledne sa k moci dostane nejaky spravny clovek a ten povie, ze stat ma uz vela dlhov a treba nieco sprivatizovat, aby bolo z coho ich platit....a povodny majitel cez novu firmu ziska ocistenu firmu, kde sa cely cyklus moze zopakovat. A mimochodom, nemam pocit, ze vlastnictvo CSA je pre vasu vladu nejake klucove, keby aj zanikli, nic sa podla mna az tak strasne nestane, ale mozno sa mylim a nieco nevidim


Ludvik: ale to je sukromny majetok podnikatelov....tak si predstav, ze vlada preda firmu (povedzme zeleznice) sukromnikovi, ten z nich vydoji, co sa da, nic neinvestuje a nasledne povie vlade, nech si ich vezme naspat a zaplati dlhy, ktore narobil....no a nasledne sa k moci dostane nejaky spravny clovek a ten povie, ze stat ma uz vela dlhov a treba nieco sprivatizovat, aby bolo z coho ich platit....a povodny majitel cez novu firmu ziska ocistenu firmu, kde sa cely cyklus moze zopakovat. A mimochodom, nemam pocit, ze vlastnictvo CSA je pre vasu vladu nejake klucove, keby aj zanikli, nic sa podla mna az tak strasne nestane, ale mozno sa mylim a nieco nevidim

JankaS:
Na věc je třeba se dívat také z pohledu zajištění obranyschopnosti a bezpečnosti státu. Např. v USA poskytuje stát vybraným soukromým leteckým společnostem finanční a materiální pomoc; a zároveň pravidelně kontroluje úroveň výcviku a schopnosti jejich zaměstnanců, stav jejich letadel, údržbu, apod. To vše, aby byly v pohotovosti pro případ mimořádných událostí nebo pro potřeby armády USA a Národní gardy. A také se jedná o "soukromny majetok podnikatelov". A to není v USA ojedinělý případ "pomoci" státu podnikatelům....


JankaS: Na věc je třeba se dívat také z pohledu zajištění obranyschopnosti a bezpečnosti státu. Např. v USA poskytuje stát vybraným soukromým leteckým společnostem finanční a materiální pomoc; a zároveň pravidelně kontroluje úroveň výcviku a schopnosti jejich zaměstnanců, stav jejich letadel, údržbu, apod. To vše, aby byly v pohotovosti pro případ mimořádných událostí nebo pro potřeby armády USA a Národní gardy. A také se jedná o "soukromny majetok podnikatelov". A to není v USA ojedinělý případ "pomoci" státu podnikatelům....

vlastnictvo CSA je pre vasu vladu nejake klucove, keby aj zanikli, nic sa podla mna az tak strasne nestane, ale mozno sa mylim a nieco nevidim


nebudem platiť svojmu prepravcovi, budem platiť cudziemu 2x toľko. Jeden z príznakov suverenity. Lebo že lietať sa bude, je istota.


[quote="pid:4878, uid:187"]vlastnictvo CSA je pre vasu vladu nejake klucove, keby aj zanikli, nic sa podla mna az tak strasne nestane, ale mozno sa mylim a nieco nevidim[/quote] nebudem platiť svojmu prepravcovi, budem platiť cudziemu 2x toľko. Jeden z príznakov suverenity. Lebo že lietať sa bude, je istota.

Krach je najlepsi sposob ako niekomu ukradnut spolocnost. Na Slovensku tak slobodomurari miklos a dzurnda vykradli co sa dalo. Najprv vsetko naoko skrachovalo, znalecke posudky sa uplne podplatili a neskor to zapad skupil za babku. Keby som bol teraz premier, tak spravim to iste. Tlacil by som na sukromnikov aby vyhlasili krach a nasledne by som vsetko spat presunul do ruk statu a to este za mensie peniaze ako to ti darebaci vtedy kupili od statu - v konecnom dosleku by bol stat na tom ziskovy. Samozrejme, ze by boli nutne nove kadre na riadenie podnikov ..... ale kadre su stale, len staci byrokratov vykopat z vysokych pozicii, tjs uvolnit priestor ludom co aj daco vedia.


Krach je najlepsi sposob ako niekomu ukradnut spolocnost. Na Slovensku tak slobodomurari miklos a dzurnda vykradli co sa dalo. Najprv vsetko naoko skrachovalo, znalecke posudky sa uplne podplatili a neskor to zapad skupil za babku. Keby som bol teraz premier, tak spravim to iste. Tlacil by som na sukromnikov aby vyhlasili krach a nasledne by som vsetko spat presunul do ruk statu a to este za mensie peniaze ako to ti darebaci vtedy kupili od statu - v konecnom dosleku by bol stat na tom ziskovy. Samozrejme, ze by boli nutne nove kadre na riadenie podnikov ..... ale kadre su stale, len staci byrokratov vykopat z vysokych pozicii, tjs uvolnit priestor ludom co aj daco vedia.

Zásadní problém je v tom, že jsme vše fungující prodali k likvidaci konkurencí a teď se nestačíme divit. O "Kupónovce" bylo již napsáno mnoho, ale ještě víc špíny je ještě na dně bažiny. Z entusiasmu a za úplatu jsme se rozdali a teď za to platíme účet. K datu 1.1.1990 jsme jako federace byli bez dluhů a v plusu. Továrny vyráběly a měly i odbyt. To všechno skončilo jak mávnutím proutkem, protože... západ byl na konci a tak bylo třeba zažehnat možnou válku. A tak nás obětovali! Dnes je západ, po 30ti letech, prakticky ve stejném ne-li horším bodě. Kapitalismus se potřebuje rozpínat, jinak "končí" takže ... uvidíme. Žádný strom neroste do nebe.
Strategické záležitosti se prostě neprodávají! Například voda, elektrika, státní letecký přepravce a další.


Zásadní problém je v tom, že jsme vše fungující prodali k likvidaci konkurencí a teď se nestačíme divit. O "Kupónovce" bylo již napsáno mnoho, ale ještě víc špíny je ještě na dně bažiny. Z entusiasmu a za úplatu jsme se rozdali a teď za to platíme účet. K datu 1.1.1990 jsme jako federace byli bez dluhů a v plusu. Továrny vyráběly a měly i odbyt. To všechno skončilo jak mávnutím proutkem, protože... západ byl na konci a tak bylo třeba zažehnat možnou válku. A tak nás obětovali! Dnes je západ, po 30ti letech, prakticky ve stejném ne-li horším bodě. Kapitalismus se potřebuje rozpínat, jinak "končí" takže ... uvidíme. Žádný strom neroste do nebe. Strategické záležitosti se prostě neprodávají! Například voda, elektrika, státní letecký přepravce a další.

Strategické záležitosti se prostě neprodávají! Například voda, elektrika, státní letecký přepravce a další.

To je forma koloniální "skryté" daně a zároveň železná koule na noze vězně. Nikam neutečeme, dokud to všichni nepochopíme. Možná jedině z kolonie jejího veličenstva do německého protektorátu. Z bláta do louže.


[quote="pid:4904, uid:311"]Strategické záležitosti se prostě neprodávají! Například voda, elektrika, státní letecký přepravce a další.[/quote] To je forma koloniální "skryté" daně a zároveň železná koule na noze vězně. Nikam neutečeme, dokud to všichni nepochopíme. Možná jedině z kolonie jejího veličenstva do německého protektorátu. Z bláta do louže.
836
12
9
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept