Politika v SR
TA3 mení majiteľa

Spravodajská TA3 mení majiteľa. Má blízko k vplyvnému denníku


Zmenu vlastníka už predbežne schválila Rada pre vysielanie a retransmisiu.


Jediná spravodajská televízia na Slovensku bude mať od budúceho roka nového majiteľa.


Už vlani sa vo veľkom začalo špekulovať o zámere súčasného majiteľa TA, podnikateľa Ivana Kmotríka, zbaviť sa spravodajskej televízie, a to napriek tomu, že jej vlastníctvom si udržiava významný vplyv v mediálnom prostredí.
S TA3 sa mnohokrát spájali viaceré podozrenia s nadprácou v čase blížiacich sa volieb v prospech politických strán s vplyvom v biznise. Rovnako tak TA3 ako jediná televízia prenášajúca v živom prenose tlačové besedy otvorila priestor aj kontroverzným postavám, keď naživo viackrát prenášala napríklad tlačovky Mariána Kočnera.


Kontroverzný web aj vplyvný slovenský denník
Už minulý rok sa s predajom TA3 spájala česká spoločnosť Our Media, a.s., za ktorou stojí bývalý senátor a vplyvný podnikateľ Ivo Valenta.


Our Media, a.s. stojí napríklad za kontroverzným českým webom ParlamentníListy.cz, ktorý viacerí odborníci aj médiá kritizujú za jeho proruskú orientáciu či šírenie dezinformácií. Online denník sa proti týmto vyjadreniam bráni aj žalobou zo strany majiteľov. Web bol tiež v minulosti zaradený na zoznam konšpiračných webov v rámci iniciatívy Konšpirátori.sk, z ktorého však pred piatimi rokmi dosiahol vyradenie. Nenachádza sa na ňom ani dnes.


Rovnaká spoločnosť tiež pred štyrmi rokmi ovládla jeden z najstarších a najčítanejších slovenských denníkov Pravda.


Pravdu prostredníctvom spoločnosti Our Media SR, a.s., ktorej bola česká Our Media, a.s. stopercentným akcionárom, odkúpila ešte v roku 2018, pričom v tomto roku došlo aj k úplnému zániku pôvodného vydavateľa P E R E X, a.s. Pravda minulý rok oslávila 100 rokov na mediálnom trhu.


“Denník Pravda číta 5,7 % populácie, čo predstavuje vyše 253-tis. čitateľov. Portál Pravda.sk patrí k TOP 5 spravodajským webom na slovenskom mediálnom trhu. Mesačne ho navštívi viac ako 2,3 mil. užívateľov, jeho súčasťou sú aj stránky Varecha.sk alebo stránka Auto.Pravda.sk, ktorá je jednotkou v auto-moto segmente,” uviedla tento rok na jar samotná spoločnosť.


Dôležitý muž Pravdy
V rokoch 2018 – 2021 bol dôležitou osobou v Pravde mediálny magnát Michal Voráček. Je spoluvlastníkom spoločnosti Our Media, a.s., v ktorej má mať pätinový podiel.


Po prechode Pravdy do rúk nových majiteľov prevzal Voráček vedenie denníka, ktoré v priebehu troch rokov dostal z červených čísel.


“Bola to práca krízového manažmentu, pri nástupe som prevzal priame vedenie. Vtedy ročná strata činila cez 3 milióny eur, vlani sa už Perex dostal do čiernych čísel, končil so ziskom. Tohtoročný zisk očakávame okolo 250-tisíc eur,” povedal Voráček na jeseň tohto roka pre Médiář.cz.


V októbri 2021 Voráček z vedenia Pravdy a dozornej rady vydavateľstva odišiel.


Z Pravdy majiteľom TA3
Práve Michal Voráček sa teraz stane novým majiteľom TA3.


Po odchode z Pravdy Voráček založil novú spoločnosť Blueberg Media, ktorá finalizuje prevod vysielacej licencie TA3 z pôvodnej spoločnosti Grafobal Group, za ktorou stojí podnikateľ Ivan Kmotrík.


Voráček už dnes nie je priamo spojený s denníkom Pravda cez jej štruktúry ani vlastnícke pozadie.


V súčasnosti je stopercentným akcionárom vydavateľa Pravdy, spoločnosti Our Media SR, a.s., spoločnosť SYNOT INVEST LIMITED, ktorej majiteľom je práve Ivo Valenta, v médiách spomínaný ako možný nový vlastník TA3.


Nakoniec sa s ním stane Voráček, ktorého s Valentom spájajú roky spoločného biznisu.


TA3 s novým majiteľom do pár týždňov
Zmenu vlastníka vysielacej licencie TA3 odobrila tento týždeň 22. decembra 2021 Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR), ktorá udelila predbežný súhlas.


“RVR udelila predchádzajúci súhlas s prevodom stopercentného podielu na základnom imaní a hlasovacích právach držiteľa licencie na vysielanie programovej služby TA3, spoločnosti C.E.N. s.r.o., Bratislava zo spoločníka – prevodcu GRAFOBAL GROUP akciová spoločnosť, Bratislava na nadobúdateľa Blueberg Media a.s., Praha 3,” uviedla po ostatnom zasadnutí Rada.


K dokončeniu transakcie a prevodu vlastníckych práv z rúk Ivana Kmotríka na spoločnosť Michala Voráčka by malo dôjsť 11. februára 2022. Uviedol portál Omediach.com.


Programové zmeny aj nová konkurencia TA3
TA3 je dlhé roky jedinou spravodajskou televíziou na Slovensku. Tento rok oslávila 20 rokov na televíznom trhu, predstavila novú grafiku, nových moderátorov aj úpravu štruktúry.


Ďalšie zmeny avizuje na rok 2022, kedy plánuje s úpravami programovej štruktúry a rovnako tak s odštartovaním nových projektov, prostredníctvom ktorých chce TA3 upevniť postavenie na trhu. Informoval Startitup.


/článok ešte hovorí o zmenách v RTVS/


https://mediaboom.sk/spravodajska-ta3-bude-mat-noveho-majitela


**Spravodajská TA3 mení majiteľa. Má blízko k vplyvnému denníku** Zmenu vlastníka už predbežne schválila Rada pre vysielanie a retransmisiu. Jediná spravodajská televízia na Slovensku bude mať od budúceho roka nového majiteľa. Už vlani sa vo veľkom začalo špekulovať o zámere súčasného majiteľa TA, podnikateľa Ivana Kmotríka, zbaviť sa spravodajskej televízie, a to napriek tomu, že jej vlastníctvom si udržiava významný vplyv v mediálnom prostredí. S TA3 sa mnohokrát spájali viaceré podozrenia s nadprácou v čase blížiacich sa volieb v prospech politických strán s vplyvom v biznise. Rovnako tak TA3 ako jediná televízia prenášajúca v živom prenose tlačové besedy otvorila priestor aj kontroverzným postavám, keď naživo viackrát prenášala napríklad tlačovky Mariána Kočnera. **Kontroverzný web aj vplyvný slovenský denník** Už minulý rok sa s predajom TA3 spájala česká spoločnosť Our Media, a.s., za ktorou stojí bývalý senátor a vplyvný podnikateľ Ivo Valenta. Our Media, a.s. stojí napríklad za kontroverzným českým webom ParlamentníListy.cz, ktorý viacerí odborníci aj médiá kritizujú za jeho proruskú orientáciu či šírenie dezinformácií. Online denník sa proti týmto vyjadreniam bráni aj žalobou zo strany majiteľov. Web bol tiež v minulosti zaradený na zoznam konšpiračných webov v rámci iniciatívy Konšpirátori.sk, z ktorého však pred piatimi rokmi dosiahol vyradenie. Nenachádza sa na ňom ani dnes. Rovnaká spoločnosť tiež pred štyrmi rokmi ovládla jeden z najstarších a najčítanejších slovenských denníkov Pravda. Pravdu prostredníctvom spoločnosti Our Media SR, a.s., ktorej bola česká Our Media, a.s. stopercentným akcionárom, odkúpila ešte v roku 2018, pričom v tomto roku došlo aj k úplnému zániku pôvodného vydavateľa P E R E X, a.s. Pravda minulý rok oslávila 100 rokov na mediálnom trhu. “Denník Pravda číta 5,7 % populácie, čo predstavuje vyše 253-tis. čitateľov. Portál Pravda.sk patrí k TOP 5 spravodajským webom na slovenskom mediálnom trhu. Mesačne ho navštívi viac ako 2,3 mil. užívateľov, jeho súčasťou sú aj stránky Varecha.sk alebo stránka Auto.Pravda.sk, ktorá je jednotkou v auto-moto segmente,” uviedla tento rok na jar samotná spoločnosť. **Dôležitý muž Pravdy** V rokoch 2018 – 2021 bol dôležitou osobou v Pravde mediálny magnát Michal Voráček. Je spoluvlastníkom spoločnosti Our Media, a.s., v ktorej má mať pätinový podiel. Po prechode Pravdy do rúk nových majiteľov prevzal Voráček vedenie denníka, ktoré v priebehu troch rokov dostal z červených čísel. “Bola to práca krízového manažmentu, pri nástupe som prevzal priame vedenie. Vtedy ročná strata činila cez 3 milióny eur, vlani sa už Perex dostal do čiernych čísel, končil so ziskom. Tohtoročný zisk očakávame okolo 250-tisíc eur,” povedal Voráček na jeseň tohto roka pre Médiář.cz. V októbri 2021 Voráček z vedenia Pravdy a dozornej rady vydavateľstva odišiel. **Z Pravdy majiteľom TA3** Práve Michal Voráček sa teraz stane novým majiteľom TA3. Po odchode z Pravdy Voráček založil novú spoločnosť Blueberg Media, ktorá finalizuje prevod vysielacej licencie TA3 z pôvodnej spoločnosti Grafobal Group, za ktorou stojí podnikateľ Ivan Kmotrík. Voráček už dnes nie je priamo spojený s denníkom Pravda cez jej štruktúry ani vlastnícke pozadie. V súčasnosti je stopercentným akcionárom vydavateľa Pravdy, spoločnosti Our Media SR, a.s., spoločnosť SYNOT INVEST LIMITED, ktorej majiteľom je práve Ivo Valenta, v médiách spomínaný ako možný nový vlastník TA3. Nakoniec sa s ním stane Voráček, ktorého s Valentom spájajú roky spoločného biznisu. **TA3 s novým majiteľom do pár týždňov** Zmenu vlastníka vysielacej licencie TA3 odobrila tento týždeň 22. decembra 2021 Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR), ktorá udelila predbežný súhlas. “RVR udelila predchádzajúci súhlas s prevodom stopercentného podielu na základnom imaní a hlasovacích právach držiteľa licencie na vysielanie programovej služby TA3, spoločnosti C.E.N. s.r.o., Bratislava zo spoločníka – prevodcu GRAFOBAL GROUP akciová spoločnosť, Bratislava na nadobúdateľa Blueberg Media a.s., Praha 3,” uviedla po ostatnom zasadnutí Rada. K dokončeniu transakcie a prevodu vlastníckych práv z rúk Ivana Kmotríka na spoločnosť Michala Voráčka by malo dôjsť 11. februára 2022. Uviedol portál Omediach.com. **Programové zmeny aj nová konkurencia TA3** TA3 je dlhé roky jedinou spravodajskou televíziou na Slovensku. Tento rok oslávila 20 rokov na televíznom trhu, predstavila novú grafiku, nových moderátorov aj úpravu štruktúry. Ďalšie zmeny avizuje na rok 2022, kedy plánuje s úpravami programovej štruktúry a rovnako tak s odštartovaním nových projektov, prostredníctvom ktorých chce TA3 upevniť postavenie na trhu. Informoval Startitup. /článok ešte hovorí o zmenách v RTVS/ https://mediaboom.sk/spravodajska-ta3-bude-mat-noveho-majitela

To je dobrá zpráva.


V čom je to dobrá správa?


[quote="pid:49932, uid:101"]To je dobrá zpráva.[/quote] V čom je to dobrá správa?

Pokud sleduješ třeba zpravodajství na Parlamentních listech, tak pochopíš. TA3 je podle mě hodně podpindosí a změna vlastníka mlže naznačovat posun jiným směrem.


Pokud sleduješ třeba zpravodajství na Parlamentních listech, tak pochopíš. TA3 je podle mě hodně podpindosí a změna vlastníka mlže naznačovat posun jiným směrem.

TA3 je podle mě hodně podpindosí


Súhlas (parádne sa TA3 zvrhla, čo ma tešilo) a preto ide pod vyššie riadenie globálneho zákulisia.


Z môjho pohľadu to nie je dobrá správa, lebo očividnú faloš už pravdepodobne bude pre mnohých menej vidno a TA3 sa bude slizko a pomaly plaziť, ako hadí denník pravda.


[quote="pid:49936, uid:101"]TA3 je podle mě hodně podpindosí[/quote] Súhlas (parádne sa TA3 zvrhla, čo ma tešilo) a preto ide pod vyššie riadenie globálneho zákulisia. Z môjho pohľadu to nie je dobrá správa, lebo očividnú faloš už pravdepodobne bude pre mnohých menej vidno a TA3 sa bude slizko a pomaly plaziť, ako hadí denník pravda.
927
4
3
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept