Zahraničná politika
Chybějící čipy

Sputnik píše, že společnost Sony a jeden z největších světových dodavatelů čipů z Tchaj-wanu TSMC se dohodly na výstavbě společné továrny na západě Japonska.


Poznámka: Nejspíš to bude dobré řešení. V Japonsku snad ještě existují lidé, kteří stáli za vývojem polovodičů ve firmách: Toshiba, Hitachi, Sony, Sanyo, NJR, Panasonic, ... Ještě lepším výsledkem bude, když se takto vybavené Japonsko dostane do hospodářského prostoru ovlivňovaného ruskou konceptuální mocí.


[Sputnik](https://cz.sputniknews.com/20211012/nadeje-pro-skodu-japonsko-objevilo-zpusob-boje-s-deficitem-cipu-16128721.html) píše, že společnost Sony a jeden z největších světových dodavatelů čipů z Tchaj-wanu TSMC se dohodly na výstavbě společné továrny na západě Japonska. Poznámka: Nejspíš to bude dobré řešení. V Japonsku snad ještě existují lidé, kteří stáli za vývojem polovodičů ve firmách: Toshiba, Hitachi, Sony, Sanyo, NJR, Panasonic, ... Ještě lepším výsledkem bude, když se takto vybavené Japonsko dostane do hospodářského prostoru ovlivňovaného ruskou konceptuální mocí.

Já spíše čekám , kdy tuto příležitost uchopí RF . Vlastnit výrobu takové technologie přináší jistotu jak v technologickém zabezpečení , tak i v bezpečnosti . Ale pohledal jsem a samozřejmě vývoj logicky běží .
https://cz24.news/vyuzije-rusko-nedostatek-cipu-a-stahne-vyrobu-svych-vynalezu-z-tchajwanu-do-ruska-do-novych-aut/


Já spíše čekám , kdy tuto příležitost uchopí RF . Vlastnit výrobu takové technologie přináší jistotu jak v technologickém zabezpečení , tak i v bezpečnosti . Ale pohledal jsem a samozřejmě vývoj logicky běží . https://cz24.news/vyuzije-rusko-nedostatek-cipu-a-stahne-vyrobu-svych-vynalezu-z-tchajwanu-do-ruska-do-novych-aut/

Já spíše čekám , kdy tuto příležitost uchopí RF
Hospodářská zóna na Kurilách? To by byl velký majstrštyk.


[quote="pid:37435, uid:185"]Já spíše čekám , kdy tuto příležitost uchopí RF[/quote]Hospodářská zóna na Kurilách? To by byl velký majstrštyk.

Intel planuje fabriku v EU:


https://connect.zive.cz/clanky/intel-v-evrope-investuje-do-vyroby-cipu-94-miliard-dolaru-chce-mit-nejmodernejsi-tovarnu/sc-320-a-212766/default.aspx



První „výkop“ nové továrny by měl nastat už příští rok, přičemž po dokončení se počítá s tím, že vznikne přes 10 tisíc nových pracovních míst. I když se Intel zatím nerozhodl, kde bude nová továrna stát a řeší to s lídry různých zemí, ve výběru jsou pouze země v rámci Evropské unie.


Intel chce v nové továrně používat nejpokročilejší výrobní stroje od ASML, které už k výrobě čipů používají technologii EUV (Extreme Ultraviolet Lithography) a v plánu je úroveň miniaturizace minimálně úrovně Intel 20A (o 60 % menší než 7 nm), kterou Intel plánuje na první polovinu roku 2024. Ve výsledku by to mělo znamenat přibližně 4nm či 3nm výrobu, kterou ale TSMC hromadně rozjede už příští rok.


Intel samozřejmě v dané zemi hledá finanční i další podporu a rovněž dostupnost potřebných zkušených lidí v daných oborech pro tento projekt. Pat Gelsinger rovněž zmiňuje důležitost spolupráce s automobilkami, protože podle jeho slov se z aut stávají „počítače na kolech“ a zatímco v roce 2019 tvořily čipy v autech kolem 4 % z celkových nákladů, v roce 2030 už to má být kolem 20 % celkových nákladů na výrobu automobilu.



niekto v diskusii poznamenal:


Jenže automobilky nechtějí čipy s tak vysokou hustotou, používají čipy s technologií 28 a víc nanometrů. Jednak jsou levné a za druhé jsou odolné vůči potřebnému rozsahu teplot a vlhkostí.


Edit: vzhladom na clanok v inej teme o navrhovanych sferach vplyvu (Jalta 2.0) a vzhladom na to, ze Tesla ma fabriku v Nemecku, moj odhad je, ze Intel postavi fabriku v Nemecku.


Intel planuje fabriku v EU: https://connect.zive.cz/clanky/intel-v-evrope-investuje-do-vyroby-cipu-94-miliard-dolaru-chce-mit-nejmodernejsi-tovarnu/sc-320-a-212766/default.aspx >První „výkop“ nové továrny by měl nastat už příští rok, přičemž po dokončení se počítá s tím, že vznikne přes 10 tisíc nových pracovních míst. I když se Intel zatím nerozhodl, kde bude nová továrna stát a řeší to s lídry různých zemí, ve výběru jsou pouze země v rámci Evropské unie. >Intel chce v nové továrně používat nejpokročilejší výrobní stroje od ASML, které už k výrobě čipů používají technologii EUV (Extreme Ultraviolet Lithography) a v plánu je úroveň miniaturizace minimálně úrovně Intel 20A (o 60 % menší než 7 nm), kterou Intel plánuje na první polovinu roku 2024. Ve výsledku by to mělo znamenat přibližně 4nm či 3nm výrobu, kterou ale TSMC hromadně rozjede už příští rok. >Intel samozřejmě v dané zemi hledá finanční i další podporu a rovněž dostupnost potřebných zkušených lidí v daných oborech pro tento projekt. Pat Gelsinger rovněž zmiňuje důležitost spolupráce s automobilkami, protože podle jeho slov se z aut stávají „počítače na kolech“ a zatímco v roce 2019 tvořily čipy v autech kolem 4 % z celkových nákladů, v roce 2030 už to má být kolem 20 % celkových nákladů na výrobu automobilu. niekto v diskusii poznamenal: Jenže automobilky nechtějí čipy s tak vysokou hustotou, používají čipy s technologií 28 a víc nanometrů. Jednak jsou levné a za druhé jsou odolné vůči potřebnému rozsahu teplot a vlhkostí. Edit: vzhladom na clanok v inej teme o navrhovanych sferach vplyvu (Jalta 2.0) a vzhladom na to, ze Tesla ma fabriku v Nemecku, moj odhad je, ze Intel postavi fabriku v Nemecku.

Moderator

Upravené 13. 10. 2021 o 09:35

Sputnik píše, že společnost Sony a jeden z největších světových dodavatelů čipů z Tchaj-wanu TSMC se dohodly na výstavbě společné továrny na západě Japonska.


A v důsledku čínského ukazování svalů a americké neschopnosti dostát oficiálně proklamovaným závazkům, se Taiwan i Japonsko rádi přikloní k Rusku.


[quote="pid:37428, uid:260"]Sputnik píše, že společnost Sony a jeden z největších světových dodavatelů čipů z Tchaj-wanu TSMC se dohodly na výstavbě společné továrny na západě Japonska.[/quote] A v důsledku čínského ukazování svalů a americké neschopnosti dostát oficiálně proklamovaným závazkům, se Taiwan i Japonsko rádi přikloní k Rusku.

Vyrobíme pro automobilky tolik čipů Intel 16, kolik jen budou chtít. Oni je ale nechtějí,“ šokoval představitel největšího výrobce procesorů na světě.


Podle Gelsingera nemají automobilky zájem o čipy do moderních počítačů a smartphonů, chtějí polovodičové součástky na úrovni, která byla špičkou v době příchodu první generace iPhone. To je pro Intel pravěk, a proto nehodlá budovat nové kapacity pro zastaralé polovodiče, které si žádá automobilový průmysl.


„Nedává to žádný smysl z ekonomického ani strategického hlediska. Namísto toho, abychom investovali miliardy do výroby starých procesorů, investujeme miliony, abychom jim pomohli přejít na ty nejmodernější,“ vysvětluje Gelsinger. Intel prostě chce, aby se automobilky probudily a opustily technologii starou přinejmenším jednu dekádu.


Automobilky zkrátka nechtějí riskovat. Producenti polovodičů už ovšem své kapacity přerozdělily ve prospěch moderních procesorů a k minulosti se vracet nemíní. Automobilky tedy buď přejdou na modernější generaci procesorů, nebo si budou muset obstarat čipy z vlastních zdrojů.


Koronavirus tak nakonec možná urychlí vývoj v automobilovém průmyslu, který z pohledu elektroniky vždy zaostával. Připomeňme si například navigace, kde byly automobilky schopny účtovat si za jejich zastaralá vestavěná zařízení mnohonásobně vyšší částky než dodavatelé modernějších externích navigací.


„[Vyrobíme](https://www.infovojna.sk/article/sef-vyrobce-polovodic-intel-cip-je-dost-ale-automobilky-je-nechteji) pro automobilky tolik čipů Intel 16, kolik jen budou chtít. Oni je ale nechtějí,“ šokoval představitel největšího výrobce procesorů na světě. Podle Gelsingera nemají automobilky zájem o čipy do moderních počítačů a smartphonů, chtějí polovodičové součástky na úrovni, která byla špičkou v době příchodu první generace iPhone. To je pro Intel pravěk, a proto nehodlá budovat nové kapacity pro zastaralé polovodiče, které si žádá automobilový průmysl. „Nedává to žádný smysl z ekonomického ani strategického hlediska. Namísto toho, abychom investovali miliardy do výroby starých procesorů, investujeme miliony, abychom jim pomohli přejít na ty nejmodernější,“ vysvětluje Gelsinger. Intel prostě chce, aby se automobilky probudily a opustily technologii starou přinejmenším jednu dekádu. Automobilky zkrátka nechtějí riskovat. Producenti polovodičů už ovšem své kapacity přerozdělily ve prospěch moderních procesorů a k minulosti se vracet nemíní. Automobilky tedy buď přejdou na modernější generaci procesorů, nebo si budou muset obstarat čipy z vlastních zdrojů. Koronavirus tak nakonec možná urychlí vývoj v automobilovém průmyslu, který z pohledu elektroniky vždy zaostával. Připomeňme si například navigace, kde byly automobilky schopny účtovat si za jejich zastaralá vestavěná zařízení mnohonásobně vyšší částky než dodavatelé modernějších externích navigací.

JankA

No, já nevím...


Ty firmy přece spolupracují dlouhé roky, dodavatelé čipů moc dobře vědí, co automobilky potřebují a automobilky zase určitě mají přehled, jaké čipy jim výrobci budou schopni v nejbližších dekádách nabídnout...


To nás mají za úplné blbce?


No, já nevím... Ty firmy přece spolupracují dlouhé roky, dodavatelé čipů moc dobře vědí, co automobilky potřebují a automobilky zase určitě mají přehled, jaké čipy jim výrobci budou schopni v nejbližších dekádách nabídnout... To nás mají za úplné blbce?

na konci augusta som objednaval Hyundai i30, dali nam termin dodania december-februar, dnes som s nimi volal, Hyundai ma cipov stale dostatok a ziaden posun sa necaka. Kolegyna objednala Toyotu Proace verso a termin jej uz posunuli aspon o pol roka s tym, ze auto bude najskor 1.1.2022.


na konci augusta som objednaval Hyundai i30, dali nam termin dodania december-februar, dnes som s nimi volal, Hyundai ma cipov stale dostatok a ziaden posun sa necaka. Kolegyna objednala Toyotu Proace verso a termin jej uz posunuli aspon o pol roka s tym, ze auto bude najskor 1.1.2022.

Moderator

Zachytili by ste niekto, že by tieto problémy mali automobilky z východu (Kia Hyundai Suzuki)?


Zachytili by ste niekto, že by tieto problémy mali automobilky z východu (Kia Hyundai Suzuki)?
Upravené 19. 10. 2021 o 09:38

Zachytili by ste niekto, že by problémy mali automobilky z východu? Kia Hyundai Suzuki ?

co sa tyka tej Toyoty o ktorej pisem vyssie, tak ten model je len prezlecene Berlingo, resp Rifter, aj sa vyraba v tej istej fabrike.


[quote="pid:38467, uid:69"]Zachytili by ste niekto, že by problémy mali automobilky z východu? Kia Hyundai Suzuki ?[/quote] co sa tyka tej Toyoty o ktorej pisem vyssie, tak ten model je len prezlecene Berlingo, resp Rifter, aj sa vyraba v tej istej fabrike.

Moderator

já se ptala na toyotu yaris cross, termín dodání 9-10 měsíců, ale spíš rok...žádné přemlouvání, nebo boj o zákazníka..prostě nejsou...u peugeotu snad v lednu, z toho co objednávaly na prodejnu dříve, pokud ihned objednám..


já se ptala na toyotu yaris cross, termín dodání 9-10 měsíců, ale spíš rok...žádné přemlouvání, nebo boj o zákazníka..prostě nejsou...u peugeotu snad v lednu, z toho co objednávaly na prodejnu dříve, pokud ihned objednám..
Upravené 19. 10. 2021 o 11:34

tak co sa tyka modernejsich cipov, tie su ale aj citlivejsie na vsetko, klimaticke podmienky apod. Takze predstava, ze budem najprv ofukovat auto aby som ho vedela otvorti, lebo cip zmrzol tiez nie je bohvieco....a nehovoriac o cenach, cipy v autach su uz vsade, od spustania okien, otvarania dveri, dialkove, palubna doska, prevodovka, vyhrievanie okien, sedaciek.....atd.


tak co sa tyka modernejsich cipov, tie su ale aj citlivejsie na vsetko, klimaticke podmienky apod. Takze predstava, ze budem najprv ofukovat auto aby som ho vedela otvorti, lebo cip zmrzol tiez nie je bohvieco....a nehovoriac o cenach, cipy v autach su uz vsade, od spustania okien, otvarania dveri, dialkove, palubna doska, prevodovka, vyhrievanie okien, sedaciek.....atd.

Celé to znie ako zámienka na znižovanie počtu automobilov vo svete. Automobilka sa vyhovára na výrobcu "čipsov" a výrobca "čipsov" zasa na automobilku. Pritom donedávna žiaden problém v dodavateľskom reťazci nebol, automobilky dostávali to, čo chceli, a vyrábalo sa.


Cieľom je privykať ľudí k menšiemu množstvu technosféry, k väčšej skromnosti (okrem vrstvy boháčov), ale treba to hodiť na nejaký objektívny faktor (kvôli Corone a karantenam sa menej cestovalo, menej sa kupovalo aut, a tak automobilky objednávali menej čipsov. Výrobcovia čipsov sa tak preorientovali na výrobu čipsov pre iných odberateľov). Teraz prišli s novou výhovorkou, ale aj tak je to o tom istom.


Celé to znie ako zámienka na znižovanie počtu automobilov vo svete. Automobilka sa vyhovára na výrobcu "čipsov" a výrobca "čipsov" zasa na automobilku. Pritom donedávna žiaden problém v dodavateľskom reťazci nebol, automobilky dostávali to, čo chceli, a vyrábalo sa. Cieľom je privykať ľudí k menšiemu množstvu technosféry, k väčšej skromnosti (okrem vrstvy boháčov), ale treba to hodiť na nejaký objektívny faktor _(kvôli Corone a karantenam sa menej cestovalo, menej sa kupovalo aut, a tak automobilky objednávali menej čipsov. Výrobcovia čipsov sa tak preorientovali na výrobu čipsov pre iných odberateľov)_. Teraz prišli s novou výhovorkou, ale aj tak je to o tom istom.

Celé to znie ako zámienka na znižovanie počtu automobilov vo svete.
Skor to vnimam tak, ze chcu predlzit pouzivanie uz existujucich aut. Napriklad vezmime si do uvahy taku Skoda octavia 3. Uz je aj facelift. A nech mi niekto povie, na co zacali vyrabat Skodu Octavia 4? Azda kvoli vacsiemu palubnemu pocitacu? Ci azda novej motorizacii? Som studoval dieslovy novy motor a je to to iste co predchadzajuca generacia. Minimalne zmeny. A ludia uz ich kupuju lebo "to nove". Pritom este casto vidim na uliciach Skodu octaviu 1, co uz ma 20 rokov. Dieslove agregaty u octavie su schopne behat 300 tis kilometrov + . Tak preco by mala skoda vyrabat a vyrabat nove a nove? Aky to ma zmysel? Aby mohli ludia kde minat peniaze? U kii, hyunday a mistsubishy to je jasne - su to smejdy. Napr u mitsubishi lancer je zivotnost agregatu naplanovana na 100 tis kilometrov ... ano 100 tis a generalka. Hanba im! Kie a hyundaye sa rozpadaju po 150 tis. U dieslovej octavie dvojlitru sa vidia aj kusky s najazdom 500 tis. Tak Naco nove auto? Lebo ma novy ohyzdnejsi tvar? Ci lebo nie je cele orypane dokola? smile Skor mi to pride akoby ludia boli zvyknuty si "dopriat nove auto pre potesenie" nehladiac na to kolko stare auto este je schopne zniest.
Nahradnych dielov je dost. Drahe nie su. Tak ludia by sa mohli naucit pouzivat auta ako v ZSSR kedy lada stacila desatrocia. Bola jednoducha, trvacna, nedraha na udrzbu.


[quote="pid:38582, uid:6"]Celé to znie ako zámienka na znižovanie počtu automobilov vo svete.[/quote]Skor to vnimam tak, ze chcu predlzit pouzivanie uz existujucich aut. Napriklad vezmime si do uvahy taku Skoda octavia 3. Uz je aj facelift. A nech mi niekto povie, na co zacali vyrabat Skodu Octavia 4? Azda kvoli vacsiemu palubnemu pocitacu? Ci azda novej motorizacii? Som studoval dieslovy novy motor a je to to iste co predchadzajuca generacia. Minimalne zmeny. A ludia uz ich kupuju lebo "to nove". Pritom este casto vidim na uliciach Skodu octaviu 1, co uz ma 20 rokov. Dieslove agregaty u octavie su schopne behat 300 tis kilometrov + . Tak preco by mala skoda vyrabat a vyrabat nove a nove? Aky to ma zmysel? Aby mohli ludia kde minat peniaze? U kii, hyunday a mistsubishy to je jasne - su to smejdy. Napr u mitsubishi lancer je zivotnost agregatu naplanovana na 100 tis kilometrov ... ano 100 tis a generalka. Hanba im! Kie a hyundaye sa rozpadaju po 150 tis. U dieslovej octavie dvojlitru sa vidia aj kusky s najazdom 500 tis. Tak Naco nove auto? Lebo ma novy ohyzdnejsi tvar? Ci lebo nie je cele orypane dokola? :D Skor mi to pride akoby ludia boli zvyknuty si "dopriat nove auto pre potesenie" nehladiac na to kolko stare auto este je schopne zniest. Nahradnych dielov je dost. Drahe nie su. Tak ludia by sa mohli naucit pouzivat auta ako v ZSSR kedy lada stacila desatrocia. Bola jednoducha, trvacna, nedraha na udrzbu.

Po čipech je na obzoru další zádrhel pro Automotive.


Dnešní Financial Times:


Hrozí nedostatek hliníku, kvůli nedostatečné produkci hořčíku kvůli výpadkům výroby v Číně (85% světové produkce hořčíku).


V Evropě by mohly dojít zásoby hořčíku do konce listopadu.


Při výrobě hliníkových plechů se nedá hořčík ničím nahradit, třicet pět procent navazující poptávky po hořčíku tvoří automobilové plechy.


Po čipech je na obzoru další zádrhel pro Automotive. Dnešní Financial Times: Hrozí nedostatek hliníku, kvůli nedostatečné produkci hořčíku kvůli výpadkům výroby v Číně (85% světové produkce hořčíku). V Evropě by mohly dojít zásoby hořčíku do konce listopadu. Při výrobě hliníkových plechů se nedá hořčík ničím nahradit, třicet pět procent navazující poptávky po hořčíku tvoří automobilové plechy.

Zachytili by ste niekto, že by tieto problémy mali automobilky z východu (Kia Hyundai Suzuki)?


https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/v%C4%9Bda-a-technika/nedostatek-%C4%8Dip%C5%AF-dopad%C3%A1-na-ka%C5%BEdou-automobilku-jinak-toyota-je-t%C3%A9m%C4%9B%C5%99-bez-pot%C3%AD%C5%BE%C3%AD/ar-AAPHIcH?li=BBQ9kVT


Nedostatek čipů dopadá na každou automobilku jinak. Toyota je téměř bez potíží.


Německo, kde má automobilový průmysl stejné zastoupení, je nyní na začátku druhé vlny přerušování výroby v důsledku nedostatku čipů. Například Opel jednu ze svých továren otevře až v lednu, což pro něj znamená nejdelší takovou odstávku v historii. Přerušení činnosti ze stejného důvodu oznámily v Německu také automobilky Volkswagen, Ford, BMW a Daimler. Ze skupiny Volkswagen se omezení výroby nyní týká i české automobilky Škoda a španělské Seat, v obou případech se podle situace počítá s omezením výroby až do konce roku.


Spolu s Toyotou a Teslou patři Hyundai k hrstce automobilek, které navzdory nedostatku čipů dokázaly výrobu zvýšit, uvedla agentura Reuters. Hyundai se přesto rozhodl, že začne vyvíjet vlastní čipy, aby do budoucna snížil závislost na externích dodavatelích.


[quote="pid:38467, uid:69"]Zachytili by ste niekto, že by tieto problémy mali automobilky z východu (Kia Hyundai Suzuki)?[/quote] https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/v%C4%9Bda-a-technika/nedostatek-%C4%8Dip%C5%AF-dopad%C3%A1-na-ka%C5%BEdou-automobilku-jinak-toyota-je-t%C3%A9m%C4%9B%C5%99-bez-pot%C3%AD%C5%BE%C3%AD/ar-AAPHIcH?li=BBQ9kVT **Nedostatek čipů dopadá na každou automobilku jinak. Toyota je téměř bez potíží.** Německo, kde má automobilový průmysl stejné zastoupení, je nyní na začátku druhé vlny přerušování výroby v důsledku nedostatku čipů. Například Opel jednu ze svých továren otevře až v lednu, což pro něj znamená nejdelší takovou odstávku v historii. Přerušení činnosti ze stejného důvodu oznámily v Německu také automobilky Volkswagen, Ford, BMW a Daimler. Ze skupiny Volkswagen se omezení výroby nyní týká i české automobilky Škoda a španělské Seat, v obou případech se podle situace počítá s omezením výroby až do konce roku. Spolu s Toyotou a Teslou patři Hyundai k hrstce automobilek, které navzdory nedostatku čipů dokázaly výrobu zvýšit, uvedla agentura Reuters. Hyundai se přesto rozhodl, že začne vyvíjet vlastní čipy, aby do budoucna snížil závislost na externích dodavatelích.

já se ptala na toyotu yaris cross, termín dodání 9-10 měsíců, ale spíš rok...žádné přemlouvání, nebo boj o zákazníka..


mozna jen malo sleduji TV, ale prijde mi, ze tech reklam na auta ubylo.


[quote="pid:38488, uid:163"]já se ptala na toyotu yaris cross, termín dodání 9-10 měsíců, ale spíš rok...žádné přemlouvání, nebo boj o zákazníka..[/quote] mozna jen malo sleduji TV, ale prijde mi, ze tech reklam na auta ubylo.

To nás mají za úplné blbce?


Ano


[quote="pid:38459, uid:308"]To nás mají za úplné blbce?[/quote] Ano

Co čipy, už i hořčík.


https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/horcik-magnezium-idnes-auto-prumysl.A211020_090048_automoto_fdv?zdroj=otvirak


"Vše nasvědčuje, že současná čipová krize v automobilovém průmyslu je jen zahřívacím kolem před tím, co se na Evropu teprve řítí. Čína, která je monopolním producentem hořčíku, do konce roku výrazně přiškrtila jeho produkci a omezila export. Bude to mít velmi dramatické dopady nejen na výrobu aut v Evropě, ale i pro řadu dalších odvětví."


"Očekává se, že současné zásoby hořčíku v Německu i celé Evropě budou vyčerpány na konci listopadu 2021. Což je nemilá zpráva nejen pro automobilový a letecký průmysl nebo výrobce elektrokol, ale také pro stavebnictví, obalový průmysl a strojírenství. Německé sdružení WV Metalle začalo bít na poplach a vyzývá německou vládu k intenzivním jednáním s čínskými protějšky. Je ale velkou otázkou, zda bude náprava možná tak rychle, jak by bylo potřeba. S obavami situaci sledují i obří americký výrobce hliníku Alcoa a dodavatel hliníkových slitin Matalco."


Evropa je na hořčíku z Číny závislá z 95 procent. Zbytek se těží v Rusku, USA, Kazachstánu a Izraeli.


Takže... opět Rusko by mohlo tahat Evropu z žumpy?


Co čipy, už i hořčík. https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/horcik-magnezium-idnes-auto-prumysl.A211020_090048_automoto_fdv?zdroj=otvirak "Vše nasvědčuje, že současná čipová krize v automobilovém průmyslu je jen zahřívacím kolem před tím, co se na Evropu teprve řítí. Čína, která je monopolním producentem hořčíku, do konce roku výrazně přiškrtila jeho produkci a omezila export. Bude to mít velmi dramatické dopady nejen na výrobu aut v Evropě, ale i pro řadu dalších odvětví." "Očekává se, že současné zásoby hořčíku v Německu i celé Evropě budou vyčerpány na konci listopadu 2021. Což je nemilá zpráva nejen pro automobilový a letecký průmysl nebo výrobce elektrokol, ale také pro stavebnictví, obalový průmysl a strojírenství. Německé sdružení WV Metalle začalo bít na poplach a vyzývá německou vládu k intenzivním jednáním s čínskými protějšky. Je ale velkou otázkou, zda bude náprava možná tak rychle, jak by bylo potřeba. S obavami situaci sledují i obří americký výrobce hliníku Alcoa a dodavatel hliníkových slitin Matalco." Evropa je na hořčíku z Číny závislá z 95 procent. **Zbytek se těží v Rusku**, USA, Kazachstánu a Izraeli. Takže... opět Rusko by mohlo tahat Evropu z žumpy?

Evropa je na hořčíku z Číny závislá z 95 procent.
Je to asi ten spravny dovod, preco sa snazi Cina infiltrovat Afriku ked ma dostatok mineralov ?


[quote="pid:38739, uid:372"]Evropa je na hořčíku z Číny závislá z 95 procent.[/quote]Je to asi ten spravny dovod, preco sa snazi Cina infiltrovat Afriku ked ma dostatok mineralov ?

Škoda Auto chce naočkovat všechny zaměstnance. Odmítači můžou přijít o práci = Skoda chce prepustat a dufa, ze vdaka ockovaniu ludia hufne odidu bez odstupneho?: linka


Škoda Auto chce naočkovat všechny zaměstnance. Odmítači můžou přijít o práci = Skoda chce prepustat a dufa, ze vdaka ockovaniu ludia hufne odidu bez odstupneho?: [linka](https://www.ac24.cz/zpravy-z-domova/skoda-auto-chce-naockovat-vsechny-zamestnance-odmitaci-muzou-prijit-o-praci/)
Upravené 23. 10. 2021 o 14:21

Škoda Auto chce naočkovat všechny zaměstnance.

Tu je krásne vidieť, že o “zdravie” tu vôbec nejde. Teraz aj malé dieta vidí, že autopriemysel v Európe ide do kytek a tlak na “povinné očkovanie” v Škode je len zastieracím manéver. Tých ľudí by prepustili tak či tak.


A teraz môžme sledovať v ktorom ďalšom segmente výroby zavedú “povinnosť” dostať včielku.


[quote="pid:39194, uid:197"]Škoda Auto chce naočkovat všechny zaměstnance.[/quote] Tu je krásne vidieť, že o “zdravie” tu vôbec nejde. Teraz aj malé dieta vidí, že autopriemysel v Európe ide do kytek a tlak na “povinné očkovanie” v Škode je len zastieracím manéver. Tých ľudí by prepustili tak či tak. A teraz môžme sledovať v ktorom ďalšom segmente výroby zavedú “povinnosť” dostať včielku.

Tu by bolo rozumné sa s nimi hromadne súdiť. Zamestnanci by dobrovoľne odchádzať nemali, no ani sa dať očkovať. Uhrať to na prekážku na strane zamestnávateľa. T.j. nakoniec by ich aj tak museli prepustiť klasicky s odstupným. Ale možno spoliehajú na to, že zamestnancov zlomia, a odídu sami bez odstupného.


Tu by bolo rozumné sa s nimi hromadne súdiť. Zamestnanci by dobrovoľne odchádzať nemali, no ani sa dať očkovať. Uhrať to na prekážku na strane zamestnávateľa. T.j. nakoniec by ich aj tak museli prepustiť klasicky s odstupným. Ale možno spoliehajú na to, že zamestnancov zlomia, a odídu sami bez odstupného.

Zamestnanci by dobrovoľne odchádzať nemali


Přiznám se, že si nejsem jistý a teď už se mi to nechce hledat, zda v kontinentálním právu existuje institut "nucené výpovědi" - v anglosaském právu existuje! Pak by to tedy bylo asi tak, ano dejte mi to písemně, že je injekce podmínkou a pak nucenou výpověď.


Existuje však ještě jeden pohled a to je pracovní smlouva. Pokud to tam nebylo zakotveno při nástupu, tedy při uzavření smlouvy pak je to z právního pohledu dodatek ke smlouvě a s tím nemusí druhá strana souhlasit. V takovém případě je vina na straně zaměstnavatele a je stejně povinnen odškodnit.


Mimo to, existuje zákaz diskriminace a jiné zákoné předpisy, které jsou v obecné rovině proti zaměstnavateli.


Problém vidím jinde! To je na poměrně dlouhé tahání po soudech a asi to nebude ani levné a oni počítají s tím, že pracovníci nebudou ochotni riskovat takovou investici a raději to vzdají. I když by z logiky věci mělo být jasné jak to dopadne, a že to vyhrajou. Ovšem z druhé strany po tom roce a půl si o Českém a Slovenském soudnictví nedělám velké iluze. I když musím podotknout, že mě velmi mile překvapil pan doktor Žilinka, který se projevil jako charkter a risknul svoji karieru. No, držím mu palce.


[quote="pid:39267, uid:6"]Zamestnanci by dobrovoľne odchádzať nemali[/quote] Přiznám se, že si nejsem jistý a teď už se mi to nechce hledat, zda v kontinentálním právu existuje institut "nucené výpovědi" - v anglosaském právu existuje! Pak by to tedy bylo asi tak, ano dejte mi to písemně, že je injekce podmínkou a pak nucenou výpověď. Existuje však ještě jeden pohled a to je pracovní smlouva. Pokud to tam nebylo zakotveno při nástupu, tedy při uzavření smlouvy pak je to z právního pohledu dodatek ke smlouvě a s tím nemusí druhá strana souhlasit. V takovém případě je vina na straně zaměstnavatele a je stejně povinnen odškodnit. Mimo to, existuje zákaz diskriminace a jiné zákoné předpisy, které jsou v obecné rovině proti zaměstnavateli. Problém vidím jinde! To je na poměrně dlouhé tahání po soudech a asi to nebude ani levné a oni počítají s tím, že pracovníci nebudou ochotni riskovat takovou investici a raději to vzdají. I když by z logiky věci mělo být jasné jak to dopadne, a že to vyhrajou. Ovšem z druhé strany po tom roce a půl si o Českém a Slovenském soudnictví nedělám velké iluze. I když musím podotknout, že mě velmi mile překvapil pan doktor Žilinka, který se projevil jako charkter a risknul svoji karieru. No, držím mu palce.

Škoda Auto chce naočkovat všechny zaměstnance.
Treba citaj aj dalej, lebo potom ostavas v omyle.


Vedení firmy Škoda Auto v komentáři pro portál Novinky.cz potvrdilo, že se své zaměstnance snaží přimět k očkování.

Automobilka totiž přijala opatření, podle kterého je možné vysílat na služební zahraniční cesty jen ty osoby, které mají očkování.


[quote="pid:39194, uid:197"]Škoda Auto chce naočkovat všechny zaměstnance.[/quote] Treba citaj aj dalej, lebo potom ostavas v omyle. Vedení firmy Škoda Auto v komentáři pro portál Novinky.cz potvrdilo, že se své zaměstnance snaží přimět k očkování. ** Automobilka totiž přijala opatření, podle kterého je možné vysílat na služební zahraniční cesty jen ty osoby, které mají očkování.**
3.45k
26
18
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept