Mimo kategórií
MAP 816 EU zahájila 26.1.2021 vyšetřování Benešových dekretů! Vyšetřování odhlasoval výbor EP PETI !

Tu je to pod bodom 7.


https://emeeting.europarl.europa.eu/emeeting/committee/sk/agenda/202101/PETI?meeting=PETI-2021-0126_1P


Nevidím hlasovanie, no tu je záver Komisie, bod 4:


  1. Commission reply (REV) , received on 16 September 2019Petitions 0070/2012 and 2098/2014As explained in the letter of First Vice-President Timmermans (dated 17 May 2019) in replyto the letter of Member of the European Parliament Cecilia Wikström, dated 4 March 2019,under the Treaties on which the European Union is based, the Commission has no generalpowers to intervene with the Member States. As regards the application of the Charter ofFundamental Rights of the European Union, according to its Article 51 paragraph 1, theprovisions of the Charter are addressed to the Member States only when they areimplementing Union law.Based on the information provided in the letter of 4 March 2019, which did not disclose anynew elements, it does not appear that the matter referred to relates to the implementation ofUnion law. The Commission can only confirm its position that the so-called “Beneš decrees”are historical acts, undertaken by the authorities of the former Czechoslovakia prior toaccession and without continuing legal effects which would be contrary to Union law.ConclusionIn the present case, it is thus for the Slovak authorities to ensure that their obligationsregarding fundamental rights — as resulting from international agreements (including theEuropean Convention on Human Rights) and from internal legislation — are respected.

Strojový preklad v závere upravený:

  1. Odpoveď Komisie (REV) doručená 16. septembra 2019Petície 0070/2012 a 2098/2014Ako sa vysvetľuje v liste prvého podpredsedu Timmermansa (zo 17. mája 2019) v odpovedina list poslankyne Európskeho parlamentu Cecilie Wikströmovej zo 4. marca 2019,podľa zmlúv, na ktorých je založená Európska únia, nemá Komisia nijaké všeobecné ustanovenieprávomoci intervenovať s členskými štátmi. Pokiaľ ide o uplatňovanie Charty zZákladné práva Európskej únie podľa svojho článku 51 ods. 1:Charta je adresovaná členským štátom, iba ak súvykonávanie práva Únie.Na základe informácií uvedených v liste zo 4. marca 2019, ktorý nijaké nezverejnilnových prvkov sa nezdá, že by sa uvedená vec týkala vykonávaniaPrávo Únie. Komisia môže iba potvrdiť svoje stanovisko, že takzvané „Benešove dekréty“sú historické činy, ktoré vykonali orgány bývalého Československa predbez pokračovania právnych účinkov, ktoré by boli v rozpore s právom Únie.ZáverV danom prípade je teda na slovenských orgánoch, aby zabezpečili dodržiavanie svojich povinnostípokiaľ ide o základné práva - aby boli rešpektované ako to vyplýva z medzinárodných dohôd (vrátaneEurópskeho dohovoru o ľudských právach) a z vnútorných právnych predpisov.

Tu je to pod bodom 7. https://emeeting.europarl.europa.eu/emeeting/committee/sk/agenda/202101/PETI?meeting=PETI-2021-0126_1P Nevidím hlasovanie, no tu je záver Komisie, bod 4: 4. Commission reply (REV) , received on 16 September 2019 Petitions 0070/2012 and 2098/2014 As explained in the letter of First Vice-President Timmermans (dated 17 May 2019) in reply to the letter of Member of the European Parliament Cecilia Wikström, dated 4 March 2019, under the Treaties on which the European Union is based, the Commission has no general powers to intervene with the Member States. As regards the application of the Charter of Fundamental Rights of the European Union, according to its Article 51 paragraph 1, the provisions of the Charter are addressed to the Member States only when they are implementing Union law. Based on the information provided in the letter of 4 March 2019, which did not disclose any new elements, it does not appear that the matter referred to relates to the implementation of Union law. The Commission can only confirm its position that the so-called “Beneš decrees” are historical acts, undertaken by the authorities of the former Czechoslovakia prior to accession and without continuing legal effects which would be contrary to Union law. Conclusion In the present case, it is thus for the Slovak authorities to ensure that their obligations regarding fundamental rights — as resulting from international agreements (including the European Convention on Human Rights) and from internal legislation — are respected. Strojový preklad v závere upravený: 4. Odpoveď Komisie (REV) doručená 16. septembra 2019 Petície 0070/2012 a 2098/2014 Ako sa vysvetľuje v liste prvého podpredsedu Timmermansa (zo 17. mája 2019) v odpovedi na list poslankyne Európskeho parlamentu Cecilie Wikströmovej zo 4. marca 2019, podľa zmlúv, na ktorých je založená Európska únia, nemá Komisia nijaké všeobecné ustanovenie právomoci intervenovať s členskými štátmi. Pokiaľ ide o uplatňovanie Charty z Základné práva Európskej únie podľa svojho článku 51 ods. 1: Charta je adresovaná členským štátom, iba ak sú vykonávanie práva Únie. Na základe informácií uvedených v liste zo 4. marca 2019, ktorý nijaké nezverejnil nových prvkov sa nezdá, že by sa uvedená vec týkala vykonávania Právo Únie. Komisia môže iba potvrdiť svoje stanovisko, že takzvané „Benešove dekréty“ sú historické činy, ktoré vykonali orgány bývalého Československa pred bez pokračovania právnych účinkov, ktoré by boli v rozpore s právom Únie. Záver V danom prípade je teda na slovenských orgánoch, aby zabezpečili dodržiavanie svojich povinností pokiaľ ide o základné práva - aby boli rešpektované ako to vyplýva z medzinárodných dohôd (vrátane Európskeho dohovoru o ľudských právach) a z vnútorných právnych predpisov.

I Paška k tomu informuje:


Diletantizmus a lajdáctvo Matovičových ľudí speje k vážnym konzekvenciám.
V utorok 26. 1. 2021 došlo na rokovaní Petičného výboru (PETI) Európskeho parlamentu v Bruseli k opätovnému otvoreniu preskúmavania v roku 2014 uzavretej sťažností Alidy Hahn-Seidl a Imre Juhásza voči Slovenskej republike, za pretrvávajúce rešpektovanie rozhodnutí vyplývajúcich z povojnových Benešových dekrétov.
Aj keď požiadavka na opätovné preskúmanie, posúdenie a zrušenie platnosti Benešových dekrétov bola riadne a dlhodobo vopred zaradená do programu výboru a zverejnená na oficiálne informačných nosičoch Európskeho parlamentu, Slovenská republika, jej inštitúcie, orgány, ani zástupcovia, či predstavitelia ( Vláda SR, MZVaEZ SR, NR SR, Veľvyslanectvo SR pri EÚ, ako aj slovenskí europoslanci ) nevyužili svoju možnosť, aj povinnosť vstúpiť včas do procesu rozhodovania Petičného výboru Európskeho parlamentu.
Všetci doslova odignorovali príležitosť ovplyvniť rozhodovanie výboru o tom, či Brusel kvôli Benešovým dekrétom opätovne otvorí preskúmavanie a vyšetrovanie Slovenskej republiky, prostredníctvom orgánov a inštitúcií EÚ.
Napriek tomu, že útok na platnosť Benešových dekrétov (ustanovujúcich československú štátnosť po druhej svetovej vojne) je aj priamym útokom na základy slovenskej štátnosti a územnej celistvosti, nechala súčasná Matovičova vláda svojim lajdáctvom a nečinnosťou znova rozbehnúť proces spochybňovania majetkových práv v Slovenskej republike, ktorý sme už pri tejto istej petícii počas rokov 2012 – 2014 úspešne uzavreli.
Utorňajšie rokovanie výboru PETI vedené prevažne v réžii maďarských sťažovateľov a ich podporovateľov (z Maďarska, Rumunska i Nemecka), bez akejkoľvek oponentúry zo Slovenska, prirodzene vyústilo do rozhodnutia, že Slovenská republika sa opäť bude musieť podrobiť dôkladnému bruselskému preskúmavaniu svojho právneho a legislatívneho rámca.
Pri takom diletantizme, lajdáctve a nespôsobilosti Matovičových ľudí ochrániť primárny národno-štátny záujem, aký nám predviedli v tomto prípade, však treba pravdivo skonštatovať, že štát je vo vážnom ohrození.
Z politickej, mentálnej, ale aj osobnostnej výbavy predstaviteľov vládnej moci je zrejmé, že na vážny odborný dialóg „Matovičovcov“ o Benešových dekrétoch nie sú nijako pripravení, čo môže znamenať veľmi dlhé obdobie právnej neistoty s otvoreným a nepredvídateľným koncom.


https://www.facebook.com/stranasns/posts/3989243794441011


I Paška k tomu informuje: Diletantizmus a lajdáctvo Matovičových ľudí speje k vážnym konzekvenciám. V utorok 26. 1. 2021 došlo na rokovaní Petičného výboru (PETI) Európskeho parlamentu v Bruseli k opätovnému otvoreniu preskúmavania v roku 2014 uzavretej sťažností Alidy Hahn-Seidl a Imre Juhásza voči Slovenskej republike, za pretrvávajúce rešpektovanie rozhodnutí vyplývajúcich z povojnových Benešových dekrétov. Aj keď požiadavka na opätovné preskúmanie, posúdenie a zrušenie platnosti Benešových dekrétov bola riadne a dlhodobo vopred zaradená do programu výboru a zverejnená na oficiálne informačných nosičoch Európskeho parlamentu, Slovenská republika, jej inštitúcie, orgány, ani zástupcovia, či predstavitelia ( Vláda SR, MZVaEZ SR, NR SR, Veľvyslanectvo SR pri EÚ, ako aj slovenskí europoslanci ) nevyužili svoju možnosť, aj povinnosť vstúpiť včas do procesu rozhodovania Petičného výboru Európskeho parlamentu. Všetci doslova odignorovali príležitosť ovplyvniť rozhodovanie výboru o tom, či Brusel kvôli Benešovým dekrétom opätovne otvorí preskúmavanie a vyšetrovanie Slovenskej republiky, prostredníctvom orgánov a inštitúcií EÚ. Napriek tomu, že útok na platnosť Benešových dekrétov (ustanovujúcich československú štátnosť po druhej svetovej vojne) je aj priamym útokom na základy slovenskej štátnosti a územnej celistvosti, nechala súčasná Matovičova vláda svojim lajdáctvom a nečinnosťou znova rozbehnúť proces spochybňovania majetkových práv v Slovenskej republike, ktorý sme už pri tejto istej petícii počas rokov 2012 – 2014 úspešne uzavreli. Utorňajšie rokovanie výboru PETI vedené prevažne v réžii maďarských sťažovateľov a ich podporovateľov (z Maďarska, Rumunska i Nemecka), bez akejkoľvek oponentúry zo Slovenska, prirodzene vyústilo do rozhodnutia, že Slovenská republika sa opäť bude musieť podrobiť dôkladnému bruselskému preskúmavaniu svojho právneho a legislatívneho rámca. Pri takom diletantizme, lajdáctve a nespôsobilosti Matovičových ľudí ochrániť primárny národno-štátny záujem, aký nám predviedli v tomto prípade, však treba pravdivo skonštatovať, že štát je vo vážnom ohrození. Z politickej, mentálnej, ale aj osobnostnej výbavy predstaviteľov vládnej moci je zrejmé, že na vážny odborný dialóg „Matovičovcov“ o Benešových dekrétoch nie sú nijako pripravení, čo môže znamenať veľmi dlhé obdobie právnej neistoty s otvoreným a nepredvídateľným koncom. https://www.facebook.com/stranasns/posts/3989243794441011

JankA

484
2
3
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept