História
"Nemožné" sochy z mramoru na Slovensku

V expozícií Bojnického zámku sú umiestnené sochy údajne vytesané z mramoru, ktoré nie je možné vytesať.


614048ad884eb
614048ad7ce39
614048ad85d37
614048ad8ce0f
614048af073bf
614048af19fee
614048af21d04
614048af18d33
614048b016374


PS: Bol som tam v lete, snáď tam ešte sú.
PS2: Ospravedlňujem sa za kvalitu, je to fotené iba mobilom.


V expozícií Bojnického zámku sú umiestnené sochy údajne vytesané z mramoru, ktoré nie je možné vytesať. ![614048ad884eb](serve/attachment&path=614048ad884eb) ![614048ad7ce39](serve/attachment&path=614048ad7ce39) ![614048ad85d37](serve/attachment&path=614048ad85d37) ![614048ad8ce0f](serve/attachment&path=614048ad8ce0f) ![614048af073bf](serve/attachment&path=614048af073bf) ![614048af19fee](serve/attachment&path=614048af19fee) ![614048af21d04](serve/attachment&path=614048af21d04) ![614048af18d33](serve/attachment&path=614048af18d33) ![614048b016374](serve/attachment&path=614048b016374) PS: Bol som tam v lete, snáď tam ešte sú. PS2: Ospravedlňujem sa za kvalitu, je to fotené iba mobilom.
Upravené 14. 9. 2021 o 09:41

Toto je praca z cias antiky. Vtedy vedeli ako odlievat mramor. Inak sa to neda vysvetlit.
61406315df09c
Toto je podobne .... ta siet sa neda vytesat kladivkom a sekacikom ani keby sa potento.


Toto je praca z cias antiky. Vtedy vedeli ako odlievat mramor. Inak sa to neda vysvetlit. ![61406315df09c](serve/attachment&path=61406315df09c) Toto je podobne .... ta siet sa neda vytesat kladivkom a sekacikom ani keby sa potento.

tak ja si neviem predstaviť ako by si toto zaformoval ( vytvoril na ten tvar formu ). aj keby to nebol mramor ale nejaky geopolymér. k tomu opracovaniu kladivom doplň brúsenie, to bude skôr pravdepodobné


tak ja si neviem predstaviť ako by si toto zaformoval ( vytvoril na ten tvar formu ). aj keby to nebol mramor ale nejaky geopolymér. k tomu opracovaniu kladivom doplň brúsenie, to bude skôr pravdepodobné

Toto je praca z cias antiky. Vtedy vedeli ako odlievat mramor. Inak sa to neda vysvetlit.


3D tiskárna... Ne nejsem blázen, technologie, které dnes považujeme za převratné, měla dřívější civilizace k dispozici. Asi těžko to dělal borec s dlátem...


O antice by se také dalo polemizovat... Zda vůbec byla... Nebo je to další z fejk projektů GP.


[quote="pid:33042, uid:106"]Toto je praca z cias antiky. Vtedy vedeli ako odlievat mramor. Inak sa to neda vysvetlit.[/quote] 3D tiskárna... Ne nejsem blázen, technologie, které dnes považujeme za převratné, měla dřívější civilizace k dispozici. Asi těžko to dělal borec s dlátem... O antice by se také dalo polemizovat... Zda vůbec byla... Nebo je to další z fejk projektů GP.
Upravené 14. 9. 2021 o 11:14

skor by som povedal, ze vedeli ako veci skamenit. Nebolo by to najjednoduchsie riesenie?


skor by som povedal, ze vedeli ako veci skamenit. Nebolo by to najjednoduchsie riesenie?

K antike, pod antikou rozumiem obdobie pred nasim temnym stredovekom. Vtedy sa pouzivali ine technologie. Chapem to ako dobu inu od nasej, ale nepripisujem jej vsetky veci ako hIzToria. K tomu odlievaniu, nepresne som sa vyjadril, skor som myslel nieco ako formovanie z plasteliny a potom nejaka forma vytvrdnutia do tvrdosti mramoru. Sa mi zda ze som aj niekde o tom cital, ze takto to robili. 3D tlac, odlievanie, sekanie brusenie nei je realne pri takom dacom. Ale z plasteliny to vyformujes. Potom uz len vediet to kuzlo ako zmenit tvarny polymer (alebo iny material) na mramor.


K antike, pod antikou rozumiem obdobie pred nasim temnym stredovekom. Vtedy sa pouzivali ine technologie. Chapem to ako dobu inu od nasej, ale nepripisujem jej vsetky veci ako hIzToria. K tomu odlievaniu, nepresne som sa vyjadril, skor som myslel nieco ako formovanie z plasteliny a potom nejaka forma vytvrdnutia do tvrdosti mramoru. Sa mi zda ze som aj niekde o tom cital, ze takto to robili. 3D tlac, odlievanie, sekanie brusenie nei je realne pri takom dacom. Ale z plasteliny to vyformujes. Potom uz len vediet to kuzlo ako zmenit tvarny polymer (alebo iny material) na mramor.

Tristan - také napadlo aj mňa :-) v podstate to môžeš robiť aj ty namiesto trysky s pohybom - postupne pridávaš hmotu po vrstvách tam, kam treba. realizovateľné, ale človek musí byť hlava-mapa
Kancelár - bolo, ale asi sa nedá všetko skameniť
Ferry - viem si predstaviť odliatie Metódou strateného vosku. ale zas prichádzame k tomu, že potrebuješ úplne rovnaký pôvodný voskový model


Tristan - také napadlo aj mňa :-) v podstate to môžeš robiť aj ty namiesto trysky s pohybom - postupne pridávaš hmotu po vrstvách tam, kam treba. realizovateľné, ale človek musí byť hlava-mapa Kancelár - bolo, ale asi sa nedá všetko skameniť Ferry - viem si predstaviť odliatie Metódou strateného vosku. ale zas prichádzame k tomu, že potrebuješ úplne rovnaký pôvodný voskový model

Starý sochársky majstri vedeli vyrobiť umelý mramor z mramorového prášku.
Malo to konzistenciu ako plastelína, poprípade tekuté mramorové mlieko do ktorého sa dala namočiť tkanina.
Materiál sa dal ľahko opracovávať, keďže kryštalizácia prebiehala pomaly.
Taká socha sa dala urobiť za pár dní, no prezentuje sa to ako sochy z pravého mramoru, ručne vytesané.


Starý sochársky majstri vedeli vyrobiť umelý mramor z mramorového prášku. Malo to konzistenciu ako plastelína, poprípade tekuté mramorové mlieko do ktorého sa dala namočiť tkanina. Materiál sa dal ľahko opracovávať, keďže kryštalizácia prebiehala pomaly. Taká socha sa dala urobiť za pár dní, no prezentuje sa to ako sochy z pravého mramoru, ručne vytesané.

a Michalangelova Pieta a vsetko co o nej bolo popisane je blbost? neblaznite vsetci:-)


a Michalangelova Pieta a vsetko co o nej bolo popisane je blbost? neblaznite vsetci:-)

k tomu opracovaniu kladivom doplň brúsenie, to bude skôr pravdepodobné


ani to, ani to. Mramor nie je homogénny, sú v ňom rôzne praskliny, vzduchové medzery a škrupiny lastúr a podobne, teda stačí malý ťukanec či tlak a sieť sa môže začať vyrábať znova, nevraviac o vysekávaní tela cez otvor v sieti....


[quote="pid:33043, uid:96"]k tomu opracovaniu kladivom doplň brúsenie, to bude skôr pravdepodobné[/quote] ani to, ani to. Mramor nie je homogénny, sú v ňom rôzne praskliny, vzduchové medzery a škrupiny lastúr a podobne, teda stačí malý ťukanec či tlak a sieť sa môže začať vyrábať znova, nevraviac o vysekávaní tela cez otvor v sieti....

Keď som sa o to trochu zaujímal, tak som sa stretol s informáciou, že mramor pri určitom mikrovlnnom žiarení zmäkne. Nemôžem potvrdiť, že to tak je.


3D tlac, odlievanie, sekanie brusenie nei je realne pri takom dacom.


Prečo by nebolo? Stačí použiť druhotný materiál, ktorý po zatvrdnutí prvotného odplavíš, a ktorý slúžil len ako dočasná výplň. Takto sa to robí aj dnes.


Keď som sa o to trochu zaujímal, tak som sa stretol s informáciou, že mramor pri určitom mikrovlnnom žiarení zmäkne. Nemôžem potvrdiť, že to tak je. [quote="pid:33047, uid:106"]3D tlac, odlievanie, sekanie brusenie nei je realne pri takom dacom.[/quote] Prečo by nebolo? Stačí použiť druhotný materiál, ktorý po zatvrdnutí prvotného odplavíš, a ktorý slúžil len ako dočasná výplň. Takto sa to robí aj dnes.

„Meniť sa nie je potrebné, prežitie nie je povinné.“ William Edwards Deming

Starý sochársky majstri vedeli vyrobiť umelý mramor z mramorového prášku.
Malo to konzistenciu ako plastelína, poprípade tekuté mramorové mlieko do ktorého sa dala namočiť tkanina.
Materiál sa dal ľahko opracovávať, keďže kryštalizácia prebiehala pomaly.
Taká socha sa dala urobiť za pár dní, no prezentuje sa to ako sochy z pravého mramoru, ručne vytesané.

Predbehol si ma. Tiež som chcel povedať, že je to možno ušúľané a uťapkané z mramorového modulitu :-) Tvorenie nie pomocou odoberania materiálu, ale pridávania (aditívne technológie), možno o tom Antici niečo vedeli.


[quote="pid:33054, uid:138"]Starý sochársky majstri vedeli vyrobiť umelý mramor z mramorového prášku. Malo to konzistenciu ako plastelína, poprípade tekuté mramorové mlieko do ktorého sa dala namočiť tkanina. Materiál sa dal ľahko opracovávať, keďže kryštalizácia prebiehala pomaly. Taká socha sa dala urobiť za pár dní, no prezentuje sa to ako sochy z pravého mramoru, ručne vytesané.[/quote] Predbehol si ma. Tiež som chcel povedať, že je to možno ušúľané a uťapkané z mramorového modulitu :-) Tvorenie nie pomocou odoberania materiálu, ale pridávania (aditívne technológie), možno o tom Antici niečo vedeli.

Jedna z možností,


Alabastr = úběl


Je nazván podle naleziště, starověkého města Alabastron v Horním Egyptě.

Alabastr je kámen, vzácný druh průsvitného mramoru - jemně zrnitá až celistvá, čistě bílá a průsvitná odrůda sádrovce; v přeneseném smyslu druh bižuterního skla s jemným zákalem, vyvolaným kombinací fluoridů, fosforečnanů a síranů.


Už od dávných dob byl alabastr velmi vážený jako ornamentální a dekorativní prvek. Alabastr se používá k výrobě ozdobných předmětů a v sochařství.


Ve formě velmi jemného prášku se smíchá s pryskyřicemi a dalšími komponenty. Z této směsi se pak odlévají sochy. Tyto sochy nabízí velmi hladký a jemný povrch s přesnými detaily. Alabastrová socha mimořádným způsobem zdůrazní charakter každého interieru.


Nejznámější ložiska jsou v Itálii.


Jedna z možností, Alabastr = úběl Je nazván podle naleziště, starověkého města Alabastron v Horním Egyptě. http://www.lastura.cz/obr_male/alabastr3.jpg Alabastr je kámen, vzácný druh průsvitného mramoru - jemně zrnitá až celistvá, čistě bílá a průsvitná odrůda sádrovce; v přeneseném smyslu druh bižuterního skla s jemným zákalem, vyvolaným kombinací fluoridů, fosforečnanů a síranů. Už od dávných dob byl alabastr velmi vážený jako ornamentální a dekorativní prvek. Alabastr se používá k výrobě ozdobných předmětů a v sochařství. Ve formě velmi jemného prášku se smíchá s pryskyřicemi a dalšími komponenty. Z této směsi se pak odlévají sochy. Tyto sochy nabízí velmi hladký a jemný povrch s přesnými detaily. Alabastrová socha mimořádným způsobem zdůrazní charakter každého interieru. Nejznámější ložiska jsou v Itálii.

Kdysi jsem se pobavil sledováním videa, jak isiláci demolují muzejní památky Palmýry....kovová armatura ve starověkém Řecku....hmmm a tak by to chtělo kvantově skočit.
Jsou dva základní tvůrčí postupy v perpendikulárním 3D světě. Od středu ven třeba nanášením a nebo od výchozího objemu k jeho středu- tíži vektorovým ubíráním. Třeba stará buzna Michel-Angelo tvořil většinou tou druhou metodou, ale málo kdo už ví, že se Piovi x-týmu také pokusil střelit zaručeně "Antik" dílko. Zlí jazykové tvrdí, že ho zakopal na pár let do hnoje a ti druzí raději mlčí. Dle mého odhadu bude velká řiť až vylezou s tím, že většina muzejní antiky jsou "kopie" z 16 stol. a výš.
Rozdíl mezi obyčejným vápencem a třeba mramorem je v jeho vnitřním uspořádání....finální krystalizaci, která se mění pod vlivem prostředí. Až se dnešní chemie, fyzika..... začne znova dívat na procesy přírodní optikou třeba al-chemie bude diskuze už o jiném. Do té doby takový řetězec slov......mramorová moučka, sádrovec, glycerin, pucolán a dosud známé procesy tadelakt, benátský štuk.....koho to zajímá.


Kdysi jsem se pobavil sledováním videa, jak isiláci demolují muzejní památky Palmýry....kovová armatura ve starověkém Řecku....hmmm a tak by to chtělo kvantově skočit. Jsou dva základní tvůrčí postupy v perpendikulárním 3D světě. Od středu ven třeba nanášením a nebo od výchozího objemu k jeho středu- tíži vektorovým ubíráním. Třeba stará buzna Michel-Angelo tvořil většinou tou druhou metodou, ale málo kdo už ví, že se Piovi x-týmu také pokusil střelit zaručeně "Antik" dílko. Zlí jazykové tvrdí, že ho zakopal na pár let do hnoje a ti druzí raději mlčí. Dle mého odhadu bude velká řiť až vylezou s tím, že většina muzejní antiky jsou "kopie" z 16 stol. a výš. Rozdíl mezi obyčejným vápencem a třeba mramorem je v jeho vnitřním uspořádání....finální krystalizaci, která se mění pod vlivem prostředí. Až se dnešní chemie, fyzika..... začne znova dívat na procesy přírodní optikou třeba al-chemie bude diskuze už o jiném. Do té doby takový řetězec slov......mramorová moučka, sádrovec, glycerin, pucolán a dosud známé procesy tadelakt, benátský štuk.....koho to zajímá.
Upravené pred 6 dňami o 03:50

To, že se ve středověku falšovala Antika ve velkém považuji za veřejně známý fakt. Byla to ve středověku móda (až posedlost Antikou). Dokonce i dokument na tv jsem viděl a není asi jediný. A přece víme kdo tvoří módu. Tím se GP podařilo rozmazat skutečné dějiny.


To, že se ve středověku falšovala Antika ve velkém považuji za veřejně známý fakt. Byla to ve středověku móda (až posedlost Antikou). Dokonce i dokument na tv jsem viděl a není asi jediný. A přece víme kdo tvoří módu. Tím se GP podařilo rozmazat skutečné dějiny.

Na starej vode som dával objavenú knihu v ruštine tušim z 19 storočia. Boli tam recepty ako vyrobiť mramor, žulu, granit a pod...
Dnes už to nikto nevie. Mám za to, že sa o to postarali slobodomurári alebo jezuiti.


Na starej vode som dával objavenú knihu v ruštine tušim z 19 storočia. Boli tam recepty ako vyrobiť mramor, žulu, granit a pod... Dnes už to nikto nevie. Mám za to, že sa o to postarali slobodomurári alebo jezuiti.

Na starej vode som dával objavenú knihu v ruštine tušim z 19 storočia.


Mohol by si ju dať aj sem?


[quote="pid:33293, uid:138"]Na starej vode som dával objavenú knihu v ruštine tušim z 19 storočia.[/quote] Mohol by si ju dať aj sem?

„Meniť sa nie je potrebné, prežitie nie je povinné.“ William Edwards Deming

Zdravia všetkým.
Dozvedel som sa ešte o jednej teórii ako bolo možné tvarovať kameň. Údajne bolo možné silou vôle tvarovať kameň drevo či dokonca kov. Pred obdobím temna to bolo všeobecne známe, tie sochy ktoré sa zachovali sú dielom vinimočného človeka. Takých detailov nedosiahol každý len naozaj nadaný jedinci. 3D tlačiarne sú tiež jedna z možností. Dnes existujú aj potravinárske 3D tlačiarne. https://www.gastroservis.sk/sk/vsetky-novinky/novinky/kreativita-s-potravinarskou-3d-tlaciarnou.html
Odlievanie sôch nie je možné u zložitých tvarov najme ak sa vyskytuje veľmi veľa drobných a tenkých detailov. Odlievanie vytvára špecifické chyby tvaru. Pri tuhnutia sa vďaka zmršteniu vytvárajú deformácie. Odliatok je nutné čistiť, dokončovať tvary a leštiť. To by vyžadovalo mikrobrúsky a špeciálne náradie s diamantovými korunkami. Chemické zmäkčenie kameňa je tiež zaujímavý smer to by umožnilo rýchle opracovanie za pomoci jednoduchých nástrojov, no vytvárať dlhé a tenké tvary ako siete, závoje či lemy oblečenia by už bolo komplikované. Čisto teoreticky je možné vytvárať takéto sochy možné aj za pomoci niečoho ako replikator zo Star Treku. K tým sochám z antiky údajne sú niektoré aj duté. To čo vieme o technických možnostiach dôb minulých je nepravdivé.
S pozdravom Peter.


Zdravia všetkým. Dozvedel som sa ešte o jednej teórii ako bolo možné tvarovať kameň. Údajne bolo možné silou vôle tvarovať kameň drevo či dokonca kov. Pred obdobím temna to bolo všeobecne známe, tie sochy ktoré sa zachovali sú dielom vinimočného človeka. Takých detailov nedosiahol každý len naozaj nadaný jedinci. 3D tlačiarne sú tiež jedna z možností. Dnes existujú aj potravinárske 3D tlačiarne. https://www.gastroservis.sk/sk/vsetky-novinky/novinky/kreativita-s-potravinarskou-3d-tlaciarnou.html Odlievanie sôch nie je možné u zložitých tvarov najme ak sa vyskytuje veľmi veľa drobných a tenkých detailov. Odlievanie vytvára špecifické chyby tvaru. Pri tuhnutia sa vďaka zmršteniu vytvárajú deformácie. Odliatok je nutné čistiť, dokončovať tvary a leštiť. To by vyžadovalo mikrobrúsky a špeciálne náradie s diamantovými korunkami. Chemické zmäkčenie kameňa je tiež zaujímavý smer to by umožnilo rýchle opracovanie za pomoci jednoduchých nástrojov, no vytvárať dlhé a tenké tvary ako siete, závoje či lemy oblečenia by už bolo komplikované. Čisto teoreticky je možné vytvárať takéto sochy možné aj za pomoci niečoho ako replikator zo Star Treku. K tým sochám z antiky údajne sú niektoré aj duté. To čo vieme o technických možnostiach dôb minulých je nepravdivé. S pozdravom Peter.
1.51k
17
14
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept