Politika v ČR
Jak "slavně" utíkal v roce 1968 do Rakouska národem milovaný Jan Werich a jak se "ještě slavněji" v roce 1969 vracel ... a jak se "odvděčil" všem, kteří mu k tomu útěku pomohli ...

Jak "slavně" utíkal v roce 1968 do Rakouska národem milovaný Jan Werich a jak se "ještě slavněji" v roce 1969 vracel ... a jak se "odvděčil" všem, kteří mu k tomu útěku pomohli ...


http://pohranicnik.blogspot.com/2015/06/werichuv-utek-do-nsr-za-asistence.html


Jak "slavně" utíkal v roce 1968 do Rakouska národem milovaný Jan Werich a jak se "ještě slavněji" v roce 1969 vracel ... a jak se "odvděčil" všem, kteří mu k tomu útěku pomohli ... http://pohranicnik.blogspot.com/2015/06/werichuv-utek-do-nsr-za-asistence.html

Jak "slavně" utíkal v roce 1968


Ten článek jsem už dříve četl, ale jeho důvěryhodnost se blíží nule. Žádná ověřitelná fakta, žádná logická konstrukce, pouze nesourodé střípky. Spíše to dělá dojem pomluv. A umělce nelze hodnotit podle jeho života, ale podle jeho díla, to co zapsal do hraných postav, které pak čtou diváci je rozhodující pro tvorbu info-pole. Možná se někomu nelíbí, že jím hrané postavy vyzařují lidskost a to že rozčarován západem se vrátil domů.


Poznámka:
To je problém herců, jsou tak trochu mimo život a vůbec nechápou o co v něm jde (co se týká dějinného procesu). Což je i Werichův případ, ale nějakou svéráznou samorostlou životní moudrost získal - což vyzařují jím hrané postavy. Jenže při orientaci v řízení sociálních super systémů, čili v politice byl ztracený. Umělci chápou tu magii pozornosti davu, to okouzlení, ale ne podstatu (Werich asi úplně chytrý v tomhle směru nebyl (nemyslím to zle) - nahrazoval to moudrostí a tak měl dobrý život). Za to Nohavica to je jiná třída, hloubku svého pochopení postavení umělců ve společnosti odkryl v písničce:


Darmoděj
https://www.youtube.com/watch?v=SM51xl1X-Vg


[quote="pid:30281, uid:317"]Jak "slavně" utíkal v roce 1968[/quote] Ten článek jsem už dříve četl, ale jeho důvěryhodnost se blíží nule. Žádná ověřitelná fakta, žádná logická konstrukce, pouze nesourodé střípky. Spíše to dělá dojem pomluv. A umělce nelze hodnotit podle jeho života, ale podle jeho díla, to co zapsal do hraných postav, které pak čtou diváci je rozhodující pro tvorbu info-pole. Možná se někomu nelíbí, že jím hrané postavy vyzařují lidskost a to že rozčarován západem se vrátil domů. Poznámka: To je problém herců, jsou tak trochu mimo život a vůbec nechápou o co v něm jde (co se týká dějinného procesu). Což je i Werichův případ, ale nějakou svéráznou samorostlou životní moudrost získal - což vyzařují jím hrané postavy. Jenže při orientaci v řízení sociálních super systémů, čili v politice byl ztracený. Umělci chápou tu magii pozornosti davu, to okouzlení, ale ne podstatu (Werich asi úplně chytrý v tomhle směru nebyl (nemyslím to zle) - nahrazoval to moudrostí a tak měl dobrý život). Za to Nohavica to je jiná třída, hloubku svého pochopení postavení umělců ve společnosti odkryl v písničce: Darmoděj https://www.youtube.com/watch?v=SM51xl1X-Vg
Upravené 30. 8. 2021 o 19:20

Pěkné Atome , takhle nějak to musí vypadat , když se otevře mušle a tam svítí perla-pravda .


Pěkné Atome , takhle nějak to musí vypadat , když se otevře mušle a tam svítí perla-pravda .

To že Werich po 21. září 1968 odešel do Rakouska je nezpochybnitelná věc. Mluví o ní i sborník policie ČR.


https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjFqPOsv9nyAhXOOuwKHX0WCCoQFnoECBgQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.policie.cz%2Fsoubor%2Fsbornik-1-pdf.aspx&usg=AOvVaw0DZIlIYWNG2pjf-Jl2hd2Y


To že se vrátil snad zpochybnit ani nejde. A to, že se vrátil není vůbec divné. Takových událostí a příběhů se stalo povícero. Viděl jsem medailon režiséra Vojtěcha Jasného, který když se rozhodoval mezi návratem do "temnoty" (směr na Československo se topil ve tmě) a neony ozářenou Vídeň, rozhodl se pro vídeňské neony. A podle svých vlastních slov si na Západě ani neškrtl. Vyprávěl, jak učil na filmové akademii v USA a musel dát zkoušku z kamery slepému studentovi. Když byl na koberečku u děkana fakulty tak mu jeho šéf řekl, že když mu tu zkoušku nedá tak mu ji napíše sám ... Ten student si studium platil ... Četl jsem rozhovor s hercem Pavlem Křížem, který v době své nejlepší slávy utekl do Kanady. Tehdejší superhvězda československého filmu tam v zimě pracovala jako podavač cihel na stavbě a Kříž po roce 1989 byl velmi rád, když se mohl vrátit zpět domů a opět hrát. No a případ Waldemara Matušky je snad dostatečně známý ... Superhvězda československého popu hrála po československých emigrantských hospodách. Vím pouze o jediném herci, který se na Západě po útěku z "totality" relativně dobře uchytil. Je to Jan Tříska. Hrál v pokračování Kubrickovy Odyssey, v thrilleru Ronin a dalších áčkových filmech. Dle mého odhadu za tím bylo jeho vysoké postavení v zednářské lóži.


To že Werich po 21. září 1968 odešel do Rakouska je nezpochybnitelná věc. Mluví o ní i sborník policie ČR. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwjFqPOsv9nyAhXOOuwKHX0WCCoQFnoECBgQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.policie.cz%2Fsoubor%2Fsbornik-1-pdf.aspx&usg=AOvVaw0DZIlIYWNG2pjf-Jl2hd2Y To že se vrátil snad zpochybnit ani nejde. A to, že se vrátil není vůbec divné. Takových událostí a příběhů se stalo povícero. Viděl jsem medailon režiséra Vojtěcha Jasného, který když se rozhodoval mezi návratem do "temnoty" (směr na Československo se topil ve tmě) a neony ozářenou Vídeň, rozhodl se pro vídeňské neony. A podle svých vlastních slov si na Západě ani neškrtl. Vyprávěl, jak učil na filmové akademii v USA a musel dát zkoušku z kamery slepému studentovi. Když byl na koberečku u děkana fakulty tak mu jeho šéf řekl, že když mu tu zkoušku nedá tak mu ji napíše sám ... Ten student si studium platil ... Četl jsem rozhovor s hercem Pavlem Křížem, který v době své nejlepší slávy utekl do Kanady. Tehdejší superhvězda československého filmu tam v zimě pracovala jako podavač cihel na stavbě a Kříž po roce 1989 byl velmi rád, když se mohl vrátit zpět domů a opět hrát. No a případ Waldemara Matušky je snad dostatečně známý ... Superhvězda československého popu hrála po československých emigrantských hospodách. Vím pouze o jediném herci, který se na Západě po útěku z "totality" relativně dobře uchytil. Je to Jan Tříska. Hrál v pokračování Kubrickovy Odyssey, v thrilleru Ronin a dalších áčkových filmech. Dle mého odhadu za tím bylo jeho vysoké postavení v zednářské lóži.

Vím pouze o jediném herci, který se na Západě po útěku z "totality" relativně dobře uchytil. Je to Jan Tříska. Hrál v pokračování Kubrickovy Odyssey, v thrilleru Ronin a dalších áčkových filmech. Dle mého odhadu za tím bylo jeho vysoké postavení v zednářské lóži.

Tento herec mal aj záhadnú epickú smrť na Karlovom moste.


[quote="pid:31345, uid:317"]Vím pouze o jediném herci, který se na Západě po útěku z "totality" relativně dobře uchytil. Je to Jan Tříska. Hrál v pokračování Kubrickovy Odyssey, v thrilleru Ronin a dalších áčkových filmech. Dle mého odhadu za tím bylo jeho vysoké postavení v zednářské lóži.[/quote] Tento herec mal aj záhadnú epickú smrť na Karlovom moste.

Podle mě spáchal J. Třiska sebevraždu. Podle toho co psali a vypovídali lidé.


Podle mě spáchal J. Třiska sebevraždu. Podle toho co psali a vypovídali lidé.

zo Slovenska uspel Kukura, chytil sa v nemeckom filme (aspon vraj, neviem ci to boli aj nejake hlavne role alebo len vedlajsie), tiez sa spekuluje, ze za tym boli zidovski priatelia, ale neviem ci on je Zid alebo nie. V kazdom pripade pokial nie je nejaky zazrak, tak maloktory herec moze uspiet, uz len z titulu svojho povodu. Pretoze nikdy nebude tak dobre mysliet, ako v rodnom jazyku, aby si to neprekladal a pri hrani je ten citovy prejav z toho vyplyvajuci zasadny. Ale povedzme si na rovinu, na Zapade uspeli reziseri typu Forman (ktori ale mali za sebou uspechy na svetovej scene a bolo relativne iste, ze zarobia svojim sponzorom), vedci (obdobne), mozno nejaki podnikatelia (ak mali patenty alebo stastie na skulinu na trhu), sportovci (obdobne) a potom relativne normalny zivot povedzme programatori ci dobri remeselnici. Ale ak by odisiel pravnik alebo uradnik na Zapad, tak by bol nula, ktora nie je tam doma a nema rodny jazyk povodny. Moze sa samozrejme vypracovat, moze stretnut niekoho, kto mu pomoze, ale nie je to samozrejme ani caste


zo Slovenska uspel Kukura, chytil sa v nemeckom filme (aspon vraj, neviem ci to boli aj nejake hlavne role alebo len vedlajsie), tiez sa spekuluje, ze za tym boli zidovski priatelia, ale neviem ci on je Zid alebo nie. V kazdom pripade pokial nie je nejaky zazrak, tak maloktory herec moze uspiet, uz len z titulu svojho povodu. Pretoze nikdy nebude tak dobre mysliet, ako v rodnom jazyku, aby si to neprekladal a pri hrani je ten citovy prejav z toho vyplyvajuci zasadny. Ale povedzme si na rovinu, na Zapade uspeli reziseri typu Forman (ktori ale mali za sebou uspechy na svetovej scene a bolo relativne iste, ze zarobia svojim sponzorom), vedci (obdobne), mozno nejaki podnikatelia (ak mali patenty alebo stastie na skulinu na trhu), sportovci (obdobne) a potom relativne normalny zivot povedzme programatori ci dobri remeselnici. Ale ak by odisiel pravnik alebo uradnik na Zapad, tak by bol nula, ktora nie je tam doma a nema rodny jazyk povodny. Moze sa samozrejme vypracovat, moze stretnut niekoho, kto mu pomoze, ale nie je to samozrejme ani caste
Upravené 31. 8. 2021 o 19:32

@Atom - také si myslím, žes to vzal z obou stran a proto je obrázek plastičtější. Jen bych dodal : proč za každou cenu hledat za celebritou vždy i podobně zářivý charakter. Celebritou přeci není přes svůj charakter, ale přes svoji profesi.
Jarek není celebrita , to z něj dělají jeho fandové. Ale já ho mám taky velmi rád.

@Atom - také si myslím, žes to vzal z obou stran a proto je obrázek plastičtější. Jen bych dodal : proč za každou cenu hledat za celebritou vždy i podobně zářivý charakter. Celebritou přeci není přes svůj charakter, ale přes svoji profesi. Jarek není celebrita , to z něj dělají jeho fandové. Ale já ho mám taky velmi rád.

Je to láska co může ze zvířat udělat lidi?


Podle mě byl Werich Člověk a snažil se v rámci svých možností bojovat tam kde stál.
Film s Werichem : Až přijde Kocour z roku 1963 je plný hlavních rolí a ukazuje na svojí dobu touhu po změně, jak to dopadlo víme.


I toto dílko nejspíš mělo podle jeho nákladnosti sloužit na směrování davu pro něčí zájmy, ale nemyslím, že by to Werich dělal vědomě.


Film se ke mě dostal nedávno a byl jsem mile překvapen jeho sílou(v letním kině bych si to užil mnohem víc).
https://www.csfd.cz/film/4754-az-prijde-kocour/prehled/


Podle mě chyběla lidem tehdy víra.
Úryvek ze základů sociologie ukazuje, že se toho od té doby u nás moc nezměnilo, ve filmu je to krásně popsané.


Základy sociologie 1
Hlava 5. Teorie a praxe poznání jako základ tvořivosti
K odmítání životní průkaznosti důkazů boží existence
str.218


….Jenže v reálném Životě jedinec svou otázku: „Bože, existuješ?“, položil, a Bůh na ni odpověděl: „Ano, Já existuji, jsem živý a opravdový“. Přání komunikovat s jedincem poté, kdy odmítne tuto odpověď uznat, s pokrytcem, který se zříká sám sebe, se u mravně-eticky zdravého subjektu vytrácí do doby, než dostane rozum, i když v životě je někdy nutné s ním dál komunikovat takříkajíc „ze služebních důvodů“. Je možné, že Bůh s takovými typy komunikuje pouze na základě mravně-etického závazku, který si na sebe vzal svou misí Všedržitelnosti …
Přívrženci požadavku opakovatelnosti výsledků vědeckých experimentů nedorostli v intelektuálním ani v mravně-etickém ohledu k pochopení mravně-etické podmíněnosti odpovědi na otázku: „Existuje Bůh?“
A metody, které si osvojili pro studium živých tvorů (chytit, zavřít do klece, provést pitvu, vystavit v muzeu kostru a vycpaninu, a potom napsat dizertaci a stát se „významným biologem“), nejsou zdaleka ve všech případech funkční, nemluvě už o tom, že za určitých okolností by se sami mohli proměnit v podobný exponát něčí ZOO a to třeba i v podobě vycpaniny .


Je to láska co může ze zvířat udělat lidi? Podle mě byl Werich Člověk a snažil se v rámci svých možností bojovat tam kde stál. Film s Werichem : Až přijde Kocour z roku 1963 je plný hlavních rolí a ukazuje na svojí dobu touhu po změně, jak to dopadlo víme. I toto dílko nejspíš mělo podle jeho nákladnosti sloužit na směrování davu pro něčí zájmy, ale nemyslím, že by to Werich dělal vědomě. Film se ke mě dostal nedávno a byl jsem mile překvapen jeho sílou(v letním kině bych si to užil mnohem víc). https://www.csfd.cz/film/4754-az-prijde-kocour/prehled/ Podle mě chyběla lidem tehdy víra. Úryvek ze základů sociologie ukazuje, že se toho od té doby u nás moc nezměnilo, ve filmu je to krásně popsané. Základy sociologie 1 Hlava 5. Teorie a praxe poznání jako základ tvořivosti K odmítání životní průkaznosti důkazů boží existence str.218 ….Jenže v reálném Životě jedinec svou otázku: „Bože, existuješ?“, položil, a Bůh na ni odpověděl: „Ano, Já existuji, jsem živý a opravdový“. Přání komunikovat s jedincem poté, kdy odmítne tuto odpověď uznat, s pokrytcem, který se zříká sám sebe, se u mravně-eticky zdravého subjektu vytrácí do doby, než dostane rozum, i když v životě je někdy nutné s ním dál komunikovat takříkajíc „ze služebních důvodů“. Je možné, že Bůh s takovými typy komunikuje pouze na základě mravně-etického závazku, který si na sebe vzal svou misí Všedržitelnosti … Přívrženci požadavku opakovatelnosti výsledků vědeckých experimentů nedorostli v intelektuálním ani v mravně-etickém ohledu k pochopení mravně-etické podmíněnosti odpovědi na otázku: „Existuje Bůh?“ A metody, které si osvojili pro studium živých tvorů (chytit, zavřít do klece, provést pitvu, vystavit v muzeu kostru a vycpaninu, a potom napsat dizertaci a stát se „významným biologem“), nejsou zdaleka ve všech případech funkční, nemluvě už o tom, že za určitých okolností by se sami mohli proměnit v podobný exponát něčí ZOO a to třeba i v podobě vycpaniny .
1.47k
8
8
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept