Je to láska co může ze zvířat udělat lidi?
Podle mě byl Werich Člověk a snažil se v rámci svých možností bojovat tam kde stál.
Film s Werichem : Až přijde Kocour z roku 1963 je plný hlavních rolí a ukazuje na svojí dobu touhu po změně, jak to dopadlo víme.
I toto dílko nejspíš mělo podle jeho nákladnosti sloužit na směrování davu pro něčí zájmy, ale nemyslím, že by to Werich dělal vědomě.
Film se ke mě dostal nedávno a byl jsem mile překvapen jeho sílou(v letním kině bych si to užil mnohem víc).
https://www.csfd.cz/film/4754-az-prijde-kocour/prehled/
Podle mě chyběla lidem tehdy víra.
Úryvek ze základů sociologie ukazuje, že se toho od té doby u nás moc nezměnilo, ve filmu je to krásně popsané.
Základy sociologie 1
Hlava 5. Teorie a praxe poznání jako základ tvořivosti
K odmítání životní průkaznosti důkazů boží existence
str.218
….Jenže v reálném Životě jedinec svou otázku: „Bože, existuješ?“, položil, a Bůh na ni odpověděl: „Ano, Já existuji, jsem živý a opravdový“. Přání komunikovat s jedincem poté, kdy odmítne tuto odpověď uznat, s pokrytcem, který se zříká sám sebe, se u mravně-eticky zdravého subjektu vytrácí do doby, než dostane rozum, i když v životě je někdy nutné s ním dál komunikovat takříkajíc „ze služebních důvodů“. Je možné, že Bůh s takovými typy komunikuje pouze na základě mravně-etického závazku, který si na sebe vzal svou misí Všedržitelnosti …
Přívrženci požadavku opakovatelnosti výsledků vědeckých experimentů nedorostli v intelektuálním ani v mravně-etickém ohledu k pochopení mravně-etické podmíněnosti odpovědi na otázku: „Existuje Bůh?“
A metody, které si osvojili pro studium živých tvorů (chytit, zavřít do klece, provést pitvu, vystavit v muzeu kostru a vycpaninu, a potom napsat dizertaci a stát se „významným biologem“), nejsou zdaleka ve všech případech funkční, nemluvě už o tom, že za určitých okolností by se sami mohli proměnit v podobný exponát něčí ZOO a to třeba i v podobě vycpaniny .
Je to láska co může ze zvířat udělat lidi?
Podle mě byl Werich Člověk a snažil se v rámci svých možností bojovat tam kde stál.
Film s Werichem : Až přijde Kocour z roku 1963 je plný hlavních rolí a ukazuje na svojí dobu touhu po změně, jak to dopadlo víme.
I toto dílko nejspíš mělo podle jeho nákladnosti sloužit na směrování davu pro něčí zájmy, ale nemyslím, že by to Werich dělal vědomě.
Film se ke mě dostal nedávno a byl jsem mile překvapen jeho sílou(v letním kině bych si to užil mnohem víc).
https://www.csfd.cz/film/4754-az-prijde-kocour/prehled/
Podle mě chyběla lidem tehdy víra.
Úryvek ze základů sociologie ukazuje, že se toho od té doby u nás moc nezměnilo, ve filmu je to krásně popsané.
Základy sociologie 1
Hlava 5. Teorie a praxe poznání jako základ tvořivosti
K odmítání životní průkaznosti důkazů boží existence
str.218
….Jenže v reálném Životě jedinec svou otázku: „Bože, existuješ?“, položil, a Bůh na ni odpověděl: „Ano, Já existuji, jsem živý a opravdový“. Přání komunikovat s jedincem poté, kdy odmítne tuto odpověď uznat, s pokrytcem, který se zříká sám sebe, se u mravně-eticky zdravého subjektu vytrácí do doby, než dostane rozum, i když v životě je někdy nutné s ním dál komunikovat takříkajíc „ze služebních důvodů“. Je možné, že Bůh s takovými typy komunikuje pouze na základě mravně-etického závazku, který si na sebe vzal svou misí Všedržitelnosti …
Přívrženci požadavku opakovatelnosti výsledků vědeckých experimentů nedorostli v intelektuálním ani v mravně-etickém ohledu k pochopení mravně-etické podmíněnosti odpovědi na otázku: „Existuje Bůh?“
A metody, které si osvojili pro studium živých tvorů (chytit, zavřít do klece, provést pitvu, vystavit v muzeu kostru a vycpaninu, a potom napsat dizertaci a stát se „významným biologem“), nejsou zdaleka ve všech případech funkční, nemluvě už o tom, že za určitých okolností by se sami mohli proměnit v podobný exponát něčí ZOO a to třeba i v podobě vycpaniny .