Zahraničná politika
Německý prezident pojede na návštěvu Česka vlakem. Posedí si skoro čtyři a půl hodiny
Y

Frank-Walter Steinmeier se na návštěvu České republiky vydá 25. srpna, cestu podnikne vlakem.
Výběr vlaku pro návštěvu Česka má být symbolickým krokem, hlava německého státu totiž v době boje proti oteplování klimatu zvolí ekologicky šetrnou dopravu a zároveň zdůrazní význam železničního spojení Berlína s Prahou. Mezi českým hlavním městem a saskou metropolí Drážďany je projektována výstavba vysokorychlostní trati (VRT) s tunelem pod Krušnými horami.
Díky tomuto novému koridoru, který umožní vlakům jízdu rychlostí až 350 kilometrů za hodinu, získá Česko napojení na německý systém VRT. To výrazně urychlí i jízdu z Prahy do Berlína, která nyní trvá zhruba čtyři hodiny a 20 minut.
Za jeden z hlavních bodů Steinmeierovy cesty do Česka se očekává setkání s prezidentem Milošem Zemanem. Na základě vzájemných dopisů, které už loni zveřejnil na webu Pražského hradu Zemanův mluvčí Jiří Ovčáček, chce hlava českého státu Steinmeierovi osobně poděkovat za solidaritu Německa v koronavirové krizi.
Schůzka obou hlav států byla dvakrát odložena kvůli epidemické situaci.
Vedle pandemické situace a jejího dopadu na ekonomiku se bude také hovorit o sousedských vztazích, přeshraniční spolupráci nebo o evropských záležitostech.
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/686987/nemecky-prezident-pojede-na-navstevu-ceska-vlakem-posedi-si-skoro-ctyri-a-pul-hodiny.html


Frank-Walter Steinmeier se na návštěvu České republiky vydá 25. srpna, cestu podnikne vlakem. Výběr vlaku pro návštěvu Česka má být symbolickým krokem, hlava německého státu totiž v době boje proti oteplování klimatu zvolí ekologicky šetrnou dopravu a zároveň zdůrazní význam železničního spojení Berlína s Prahou. Mezi českým hlavním městem a saskou metropolí Drážďany je projektována výstavba vysokorychlostní trati (VRT) s tunelem pod Krušnými horami. Díky tomuto novému koridoru, který umožní vlakům jízdu rychlostí až 350 kilometrů za hodinu, získá Česko napojení na německý systém VRT. To výrazně urychlí i jízdu z Prahy do Berlína, která nyní trvá zhruba čtyři hodiny a 20 minut. Za jeden z hlavních bodů Steinmeierovy cesty do Česka se očekává setkání s prezidentem Milošem Zemanem. Na základě vzájemných dopisů, které už loni zveřejnil na webu Pražského hradu Zemanův mluvčí Jiří Ovčáček, chce hlava českého státu Steinmeierovi osobně poděkovat za solidaritu Německa v koronavirové krizi. Schůzka obou hlav států byla dvakrát odložena kvůli epidemické situaci. **Vedle pandemické situace a jejího dopadu na ekonomiku se bude také hovorit o sousedských vztazích, přeshraniční spolupráci nebo o evropských záležitostech.** https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/686987/nemecky-prezident-pojede-na-navstevu-ceska-vlakem-posedi-si-skoro-ctyri-a-pul-hodiny.html

Prvé čo mi prišlo na myseľ, je paralera s Adlofom, ktorý primárne cestoval obrneným vlakom, pretože sa bál lietania a atentátov na lietadlá a automobily.


Prvé čo mi prišlo na myseľ, je paralera s Adlofom, ktorý primárne cestoval obrneným vlakom, pretože sa bál lietania a atentátov na lietadlá a automobily.

Mezi českým hlavním městem a saskou metropolí Drážďany je projektována výstavba vysokorychlostní trati (VRT) s tunelem pod Krušnými horami.
Díky tomuto novému koridoru, který umožní vlakům jízdu rychlostí až 350 kilometrů za hodinu, získá Česko napojení na německý systém VRT. To výrazně urychlí i jízdu z Prahy do Berlína,


V čem bude přínos tohoto projektu pro běžného Čecha? Kolikrát se asi tak v životě vypraví do Berlína, aby potřeboval investovat obří sumu do přiblížení Berlína ku Praze? Na investice do lidí nemáme. Na posílení vlivu Berlína ano.


[quote="pid:29109, uid:68"]Mezi českým hlavním městem a saskou metropolí Drážďany je projektována výstavba vysokorychlostní trati (VRT) s tunelem pod Krušnými horami. Díky tomuto novému koridoru, který umožní vlakům jízdu rychlostí až 350 kilometrů za hodinu, získá Česko napojení na německý systém VRT. To výrazně urychlí i jízdu z Prahy do Berlína,[/quote] V čem bude přínos tohoto projektu pro běžného Čecha? Kolikrát se asi tak v životě vypraví do Berlína, aby potřeboval investovat obří sumu do přiblížení Berlína ku Praze? Na investice do lidí nemáme. Na posílení vlivu Berlína ano.

Vysokorychlostnu trat by sme potrebovali medzi Prahou a Kosicami, ale toto spojenie je tusim v EU planoch, mozno to bude v tychto agendovo resetovych planoch https://unece.org/info/publications/pub/358568


Vysokorychlostnu trat by sme potrebovali medzi Prahou a Kosicami, ale toto spojenie je tusim v EU planoch, mozno to bude v tychto agendovo resetovych planoch https://unece.org/info/publications/pub/358568

Moderator

no, chodila som trasu BA-KE za socializmu a chodim ju aj teraz. V 90.rokoch skratili IC vlakom trasu na nejakych 5 hodin (mam pocit, ze 4:50), teraz po preinvestovani miliard na zrychlenie to trva obdobne....normalne vlaky 5:50. Takze to mozno nase deti zaziju, ak sa teda EU nerozpadne a bude mat kto platit


no, chodila som trasu BA-KE za socializmu a chodim ju aj teraz. V 90.rokoch skratili IC vlakom trasu na nejakych 5 hodin (mam pocit, ze 4:50), teraz po preinvestovani miliard na zrychlenie to trva obdobne....normalne vlaky 5:50. Takze to mozno nase deti zaziju, ak sa teda EU nerozpadne a bude mat kto platit
Upravené 11. 8. 2021 o 12:37

Aby chlapce nepřekvapila , "zvýšená" nehodovost vlaků .


Aby chlapce nepřekvapila , "zvýšená" nehodovost vlaků .
690
5
6
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept