Egregoriálno-matričné riadenie
Srážka vlaků na Domažlicku u obce Milavče

Na Domažlicku se srazily dva vlaky. Dva mrtví, desítky zraněných.


Dva vlaky se srazily ve středu ráno na Domažlicku. Podle prvních informací zemřeli dva lidé, několik lidí je v kritickém stavu, 31 zraněných je mimo ohrožení života.


Poplach byl vyhlášen 11 jednotkám.


"Podle všech indicií nastalo to, že strojvedoucí rychlíku, který jel z Mnichova, nereagoval na žlutou, nezpomalil. A následně (nereagoval) ani na návěstidlo stůj, projel dál a srazil se s osobním vlakem,“


https://www.novinky.cz/krimi/clanek/na-domazlicku-se-srazily-dva-vlaky-na-miste-jsou-zraneni-40368046


Je to aktuálně i hlavní zpráva Russia Today


https://www.rt.com/news/531072-poland-trains-collide-dozens-injured/


610a50118bb0a


Na Domažlicku se srazily dva vlaky. Dva mrtví, desítky zraněných. Dva vlaky se srazily ve středu ráno na Domažlicku. Podle prvních informací zemřeli dva lidé, několik lidí je v kritickém stavu, 31 zraněných je mimo ohrožení života. Poplach byl vyhlášen 11 jednotkám. "Podle všech indicií nastalo to, že strojvedoucí rychlíku, který jel z Mnichova, nereagoval na žlutou, nezpomalil. A následně (nereagoval) ani na návěstidlo stůj, projel dál a srazil se s osobním vlakem,“ https://www.novinky.cz/krimi/clanek/na-domazlicku-se-srazily-dva-vlaky-na-miste-jsou-zraneni-40368046 Je to aktuálně i hlavní zpráva Russia Today https://www.rt.com/news/531072-poland-trains-collide-dozens-injured/ ![610a50118bb0a](serve/attachment&path=610a50118bb0a)
Upravené 4. 8. 2021 o 10:30

Těch nehod na železnici bylo za posledních pár dní několik. Už to tady jednou bylo. Žádná náhoda.


Těch nehod na železnici bylo za posledních pár dní několik. Už to tady jednou bylo. Žádná náhoda.
Upravené 4. 8. 2021 o 10:31

Išlo o zrážku rýchlika Ex 351 Západní expres, ktorý smeroval z Českej Kubice do Prahy, s osobným vlakom z Plzne do Domažlíc, približuje server Novinky.cz. Trať číslo 180 bude celý deň uzatvorená. Vlaky sa stretli na jednokoľajke.



Západ v Čechách narazil.



"S najväčšou pravdepodobnosťou mal expres stáť na návestidle Stoj a nestál, prešiel ho a zrazil sa s osobným vlakom,“ uviedol pre server iDNES.cz český minister dopravy Karel Havlíček



Keďže sa správal arogantne.



„Poplach bol vyhlásený pre 11 jednotiek. Miesto zásahu máme rozdelené na dva úseky.



😃 Gepe to rýchlo uprace.


> Išlo o zrážku rýchlika Ex 351 Západní expres, ktorý smeroval z Českej Kubice do Prahy, s osobným vlakom z Plzne do Domažlíc, približuje server Novinky.cz. Trať číslo 180 bude celý deň uzatvorená. Vlaky sa stretli na jednokoľajke. Západ v Čechách narazil. > "S najväčšou pravdepodobnosťou mal expres stáť na návestidle Stoj a nestál, prešiel ho a zrazil sa s osobným vlakom,“ uviedol pre server iDNES.cz český minister dopravy Karel Havlíček Keďže sa správal arogantne. > „Poplach bol vyhlásený pre 11 jednotiek. Miesto zásahu máme rozdelené na dva úseky.

Srazit se měl rychlík Ex 351 „Západní expres“ s vlakem Os 7406.
Podle prvotních informací rychlík projel návěstidlo v poloze Stůj ve výhybně
Radonice na Domažlicku a srazil se s osobním vlakem.
Při srážce vlaků mezi stanicemi Domažlice a Blížejov u Domažlic zemřeli tři lidé,
61 lidí se zranilo, z toho 8 těžce,
5 středně těžce zraněných bezprostředně neohrožených na životě,
46 lehce zraněných
https://www.blesk.cz/clanek/regiony-plzen/686507/v-milavci-na-domazlicku-se-srazily-vlaky-tri-mrtvi-osm-lidi-ve-vaznem-stavu.html


Srazit se měl rychlík Ex 351 „Západní expres“ s vlakem Os 7406. Podle prvotních informací rychlík projel návěstidlo v poloze Stůj ve výhybně Radonice na Domažlicku a srazil se s osobním vlakem. Při srážce vlaků mezi stanicemi Domažlice a Blížejov u Domažlic zemřeli tři lidé, 61 lidí se zranilo, z toho 8 těžce, 5 středně těžce zraněných bezprostředně neohrožených na životě, 46 lehce zraněných https://www.blesk.cz/clanek/regiony-plzen/686507/v-milavci-na-domazlicku-se-srazily-vlaky-tri-mrtvi-osm-lidi-ve-vaznem-stavu.html

Pre tohto zamestnanca americkej ambasády sú železnice koníček, už to tu bolo:

Dobrá připomínka. Už ji dávám všude možně do komentářů na facebooku.


[quote="pid:28202, uid:279"]Pre tohto zamestnanca americkej ambasády sú železnice koníček, už to tu bolo:[/quote] Dobrá připomínka. Už ji dávám všude možně do komentářů na facebooku.

Pre tohto zamestnanca americkej ambasády sú železnice koníček, už to tu bolo:

Jeden z komentářů: "u nás kradou tabule cikáni, v RF zaměstnanci americké ambasády. Asi nemají v USA z čeho dělat rakety." smile


[quote="pid:28202, uid:279"]Pre tohto zamestnanca americkej ambasády sú železnice koníček, už to tu bolo:[/quote] Jeden z komentářů: "u nás kradou tabule cikáni, v RF zaměstnanci americké ambasády. Asi nemají v USA z čeho dělat rakety." :D

Hledá se černá skříňka. Klíčová otázka zní: Brzdil strojvedoucí?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/den-po-tragedii-v-milavcich-odklizeni-postupuje-171447


Já dávám jinou klíčovou otázku: Byl strojvedoucí očkován?


Hledá se černá skříňka. Klíčová otázka zní: Brzdil strojvedoucí? https://www.seznamzpravy.cz/clanek/den-po-tragedii-v-milavcich-odklizeni-postupuje-171447 Já dávám jinou klíčovou otázku: Byl strojvedoucí očkován?

Mně tentokrát praštila jiná věc, trochu jsem to sledoval ve zprávách a pak z nich vylezlo, že v Čechách máme hodně jednokolejných tratí a není žádný systém, který okamžitě upozornil na to, že dva vlaky jedou proti sobě na jedné koleji, což je při dnešních technologiích relativně snadné a v jiných státech to mají. Takže vše závisí pouze na stojvedoucím, když udělá chybu je "šmitec" už není další kontrola. Už na předchozím návěštští udělal strojvůdce chybu, že nezpomalil - je to dvoustupňové - nejdříve návěští oranžové upozorní "zpomal na dalším návěští musíš zastavit" (uvedeno v ČT). Minimálně by mohli mít nějaké tlačítko, které by poslalo signál od strojvedoucího ve smyslu "ano zaregistroval jsem, příští návěští brzda".


To vypadá, že nemají průběžnou kontrolu, kde se vlak nachází nebo co, usuzuji z toho, že se musí vše zjistit až z černých skříněk. Hlavně, že u soukromých osob ve firmách sledují zaměstnance po celou dobu a evidují i kolikrát byl na toaletách a u vlaků nic ?


V dětství v hlubokém socialismu jsem koukal na nádraží oknem na dispečink a již v té době tam měli zobrazené tratě a u nich žárovičky kde se vlak nachází. Vycházet okamžitě vedení a vyměnit za ty, kteří dokáží postavit řízení tak, že životy lidí nebudou viset pouze na strojvůdci, co když omdlí nebo se mu udělá špatně. Nevím tedy jestli tam jsou alespoň dva, nevypadá to.


Mně tentokrát praštila jiná věc, trochu jsem to sledoval ve zprávách a pak z nich vylezlo, že v Čechách máme hodně jednokolejných tratí a není žádný systém, který okamžitě upozornil na to, že dva vlaky jedou proti sobě na jedné koleji, což je při dnešních technologiích relativně snadné a v jiných státech to mají. Takže vše závisí pouze na stojvedoucím, když udělá chybu je "šmitec" už není další kontrola. Už na předchozím návěštští udělal strojvůdce chybu, že nezpomalil - je to dvoustupňové - nejdříve návěští oranžové upozorní "zpomal na dalším návěští musíš zastavit" (uvedeno v ČT). Minimálně by mohli mít nějaké tlačítko, které by poslalo signál od strojvedoucího ve smyslu "ano zaregistroval jsem, příští návěští brzda". To vypadá, že nemají průběžnou kontrolu, kde se vlak nachází nebo co, usuzuji z toho, že se musí vše zjistit až z černých skříněk. Hlavně, že u soukromých osob ve firmách sledují zaměstnance po celou dobu a evidují i kolikrát byl na toaletách a u vlaků nic ? V dětství v hlubokém socialismu jsem koukal na nádraží oknem na dispečink a již v té době tam měli zobrazené tratě a u nich žárovičky kde se vlak nachází. Vycházet okamžitě vedení a vyměnit za ty, kteří dokáží postavit řízení tak, že životy lidí nebudou viset pouze na strojvůdci, co když omdlí nebo se mu udělá špatně. Nevím tedy jestli tam jsou alespoň dva, nevypadá to.
Upravené 5. 8. 2021 o 19:05

V dětství v hlubokém socialismu jsem koukal na nádraží oknem na dispečink a již v té době tam měli zobrazené tratě a u nich žárovičky kde se vlak nachází.


Nebolo to take ružové ani vtedy. Žiadne vysielačky u strojvedúceho. Keď bola hmla a ty valíš 80 no a prešvihneš návesť, tak to bolo brané ako nehodová udalosť a strojvedúci šiel z mašiny dole. Toto dnes už napríklad nehrozí.
Otec je rušňovodič na dôchodku, jazdil kde-čo, aj rýchliky na Žilinu, aj do Viedne.


[quote="pid:28411, uid:426"]V dětství v hlubokém socialismu jsem koukal na nádraží oknem na dispečink a již v té době tam měli zobrazené tratě a u nich žárovičky kde se vlak nachází.[/quote] Nebolo to take ružové ani vtedy. Žiadne vysielačky u strojvedúceho. Keď bola hmla a ty valíš 80 no a prešvihneš návesť, tak to bolo brané ako nehodová udalosť a strojvedúci šiel z mašiny dole. Toto dnes už napríklad nehrozí. Otec je rušňovodič na dôchodku, jazdil kde-čo, aj rýchliky na Žilinu, aj do Viedne.

Moderátor

Moje představa správně fungující systému je, že dispečer hned uvidí, že na prvním návěští nezpomalil a hned volá "co se děje měl jsi zpomalit" a už je připraven reagovat, když nezastaví na druhém návěští ... třeba volá obsluze, aby zatáhla brzdu a nebo spustí nějaké nouzové brzdění a zároveň již odklání a zastavuje blízké vlaky poblíž.


Co se týká za socialismu určitě problémy byli, ale když tenkrát měli nějaké informace, kde se vlak nachází, tak doba pokročila a nevidím dnes problém ve zjištění, kde se přesně se vlak nachází a jakou rychlostí jede.


Moje představa správně fungující systému je, že dispečer hned uvidí, že na prvním návěští nezpomalil a hned volá "co se děje měl jsi zpomalit" a už je připraven reagovat, když nezastaví na druhém návěští ... třeba volá obsluze, aby zatáhla brzdu a nebo spustí nějaké nouzové brzdění a zároveň již odklání a zastavuje blízké vlaky poblíž. Co se týká za socialismu určitě problémy byli, ale když tenkrát měli nějaké informace, kde se vlak nachází, tak doba pokročila a nevidím dnes problém ve zjištění, kde se přesně se vlak nachází a jakou rychlostí jede.
Upravené 5. 8. 2021 o 20:20

je velký technický problém "hacknout" návěstidla,resp zabezpečovací systémy ?


je velký technický problém "hacknout" návěstidla,resp zabezpečovací systémy ?

je velký technický problém "hacknout" návěstidla,resp zabezpečovací systémy ?


Nevím, odhaduji docela podle mě velký, pokud není člověk uvnitř a zároveň přístup k dokumentaci (ta také není statická vše se vyvíjí) a odborníci a čas na prozkoumání (není to tak snadné, Amíci mají k některým Ruským zařízením ukradenou dokumentaci a stejně to nedají dohromady). PC jsou rozšířené a software "de fakto" spoluutváří tajné služby, dokumentace volně přístupná a spousty už připravených programů a dost hračičků (potencionálních hackerů) co to zkoumají. Jenže u interních systémů není zapotřebí nějaký uživatelský všude rozšířený operační systém, který je z principu děravý jak cedník (např. u linuxu je už nabourat se mnohem obtížnější - a to je to přitom open source). A odborníků znajících podrobně interní systém nebude mnoho.


Tajné služby by to mohli dokázat (ale stálo by to dost zdrojů), ale asi jednodušší by bylo zjistit, kde má systém slabinu v lidském faktoru a tam udeřit. Navíc hacknutí systému by bylo zpětně dohledatelné a to by se asi odborným zaměstnancům drah nelíbilo, přeci jenom jde o životy lidí.


Řadím spíše k šetření na bezpečnosti typické při honbě za ziskem, což ovšem lze využít. Hypotézu diverze by bylo potřeba spojit proč zrovna teď ? A zprávu přečíst, pokud je to vzkaz, tak to místní elita musí umět přečíst.


Poznámka:
Ještě jsem ve svých úavhách došel k tomu, že tím že to máme ještě trochu postaru a ne na cizím kupovaném software. Je to sice více závislé na lidském faktoru, ale zase odolnější proti diverzi na dálku proti zmiňovaným "hacknutím". To co píší výše v tomto příspěvku vychází z předpokladu, že by si zaměstnanci drah vyvinuli něco svého, šikovné lidi na to máme, ale asi nebude vůle ve vyšších patrech řízení. Tajné služby nebudou zkoumat vše na to nejsou zdroje, pochytí efektivně klíčová místa (jako třeba operační systém, který bude všem šikovně vnucen - např, Ruská armáda nepoužívá cizí software, protože by skončila jako Husajn - bohužel státní duma zatím ano).


[quote="pid:28427, uid:57"]je velký technický problém "hacknout" návěstidla,resp zabezpečovací systémy ?[/quote] Nevím, odhaduji docela podle mě velký, pokud není člověk uvnitř a zároveň přístup k dokumentaci (ta také není statická vše se vyvíjí) a odborníci a čas na prozkoumání (není to tak snadné, Amíci mají k některým Ruským zařízením ukradenou dokumentaci a stejně to nedají dohromady). PC jsou rozšířené a software "de fakto" spoluutváří tajné služby, dokumentace volně přístupná a spousty už připravených programů a dost hračičků (potencionálních hackerů) co to zkoumají. Jenže u interních systémů není zapotřebí nějaký uživatelský všude rozšířený operační systém, který je z principu děravý jak cedník (např. u linuxu je už nabourat se mnohem obtížnější - a to je to přitom open source). A odborníků znajících podrobně interní systém nebude mnoho. Tajné služby by to mohli dokázat (ale stálo by to dost zdrojů), ale asi jednodušší by bylo zjistit, kde má systém slabinu v lidském faktoru a tam udeřit. Navíc hacknutí systému by bylo zpětně dohledatelné a to by se asi odborným zaměstnancům drah nelíbilo, přeci jenom jde o životy lidí. Řadím spíše k šetření na bezpečnosti typické při honbě za ziskem, což ovšem lze využít. Hypotézu diverze by bylo potřeba spojit proč zrovna teď ? A zprávu přečíst, pokud je to vzkaz, tak to místní elita musí umět přečíst. Poznámka: Ještě jsem ve svých úavhách došel k tomu, že tím že to máme ještě trochu postaru a ne na cizím kupovaném software. Je to sice více závislé na lidském faktoru, ale zase odolnější proti diverzi na dálku proti zmiňovaným "hacknutím". To co píší výše v tomto příspěvku vychází z předpokladu, že by si zaměstnanci drah vyvinuli něco svého, šikovné lidi na to máme, ale asi nebude vůle ve vyšších patrech řízení. Tajné služby nebudou zkoumat vše na to nejsou zdroje, pochytí efektivně klíčová místa (jako třeba operační systém, který bude všem šikovně vnucen - např, Ruská armáda nepoužívá cizí software, protože by skončila jako Husajn - bohužel státní duma zatím ano).
Upravené 6. 8. 2021 o 09:49

Proč zrovna ted ? Jedná se o umístění agenta Koudelky .
Vím , je to nula bez jedničky , nicméně , je to hotová škodná .
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Koudelka-Az-v-pondeli-Vybor-odpiskan-672793
Kluci ještě nejsou dohodnutí , nemyslím tím ty naše matlaly . To znamená , že je značný tlak jak pro nulu , tak proti nule .
A Babiš , jak je jeho zvykem , fouká na horký brambor z dálky , a otrocky čeká na rozhodnutí vyšší štance .
Je potřeba vidět , že současné volby nevolby ,jsou ve zlomovém okamžiku , kdy je ještě možné zapracovat nad pádem a nebo do té černé západní díry , hupsnout s plnou parádou .


Proč zrovna ted ? Jedná se o umístění agenta Koudelky . Vím , je to nula bez jedničky , nicméně , je to hotová škodná . https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Koudelka-Az-v-pondeli-Vybor-odpiskan-672793 Kluci ještě nejsou dohodnutí , nemyslím tím ty naše matlaly . To znamená , že je značný tlak jak pro nulu , tak proti nule . A Babiš , jak je jeho zvykem , fouká na horký brambor z dálky , a otrocky čeká na rozhodnutí vyšší štance . Je potřeba vidět , že současné volby nevolby ,jsou ve zlomovém okamžiku , kdy je ještě možné zapracovat nad pádem a nebo do té černé západní díry , hupsnout s plnou parádou .

Samozřejmě, že víme všichni ke srážce téměř kulový, ale těch velmi podobných drážních "nehod" je v posledních letech zuviel. Dával jsem to jako jednu z variant k zamyšlení.


Samozřejmě, že víme všichni ke srážce téměř kulový, ale těch velmi podobných drážních "nehod" je v posledních letech zuviel. Dával jsem to jako jednu z variant k zamyšlení.

Pohyb vlaku ale není zcela bez kontroly. Šéf AŽD připomíná, že i na této trati funguje standardní zabezpečení infrastruktury, reléové zařízení, které přes „generální stop“ umožňuje na dálku při chybě strojvedoucího vlak zastavit. Ale tento systém poslední záchrany má své limity.


„Systém zareaguje, až když vlak skutečně na tu červenou projede, přitom tady na to zjevně už bylo velmi málo prostoru a času. Dle těch dosavadních informací k té srážce došlo nedaleko za návěstidlem, nebyl tam už ten potřebný čas,“ uvádí Chrdle a nabízí přirovnání. „To je stejné, jako kdybyste jel autem a zabezpečovací systém vás po projetí červené zastavil uprostřed křižovatky,“ upozorňuje na opožděnou reakci.


https://www.seznamzpravy.cz/clanek/trat-u-domazlic-kde-doslo-k-zeleznicnimu-nestesti-ma-slabe-zabezpeceni-171355


Pohyb vlaku ale není zcela bez kontroly. Šéf AŽD připomíná, že i na této trati funguje standardní zabezpečení infrastruktury, reléové zařízení, které přes „generální stop“ umožňuje na dálku při chybě strojvedoucího vlak zastavit. Ale tento systém poslední záchrany má své limity. „Systém zareaguje, až když vlak skutečně na tu červenou projede, přitom tady na to zjevně už bylo velmi málo prostoru a času. Dle těch dosavadních informací k té srážce došlo nedaleko za návěstidlem, nebyl tam už ten potřebný čas,“ uvádí Chrdle a nabízí přirovnání. „To je stejné, jako kdybyste jel autem a zabezpečovací systém vás po projetí červené zastavil uprostřed křižovatky,“ upozorňuje na opožděnou reakci. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/trat-u-domazlic-kde-doslo-k-zeleznicnimu-nestesti-ma-slabe-zabezpeceni-171355

je pochopitelné a předem zadané, že vyšetřování povede k výsledkům směrem od ČD a směrem k lidskému faktoru. A protože mrtví nehovoří, svoje si uvědomí jen ti, kerým dají právo vědět,jak to bylo doopravdy. A kterým byla informace v podobě "nehody" určena.Není třeba předseda senátu NSS z Domažlic a nejezdí občas domů vlakem? Anebo třeba příbuzenstvo ?


je pochopitelné a předem zadané, že vyšetřování povede k výsledkům směrem od ČD a směrem k lidskému faktoru. A protože mrtví nehovoří, svoje si uvědomí jen ti, kerým dají právo vědět,jak to bylo doopravdy. A kterým byla informace v podobě "nehody" určena.Není třeba předseda senátu NSS z Domažlic a nejezdí občas domů vlakem? Anebo třeba příbuzenstvo ?

Ale tento systém poslední záchrany má své limity.


O tomhle jsem také přemýšlel, že jednokolejný úsek může být krátký, tak je nutné to zabezpečit jinak. Například jakmile tam jeden vlak vjede, druhý vlak tam "systém" už nesmí pustit. S tím, že žádný systém nemůže být 100% a je na odbornicích jestli je možné pravděpodobnost vhodnými opatřeními snižovat. Ale to už jsem příliš v oboru "řízení bezpečnosti vlakové dopravy".


Spíše jde tedy o to jestli to byla nehoda (1) nebo diverze a jestli diverze konkretní na příkaz (2) nebo bez strukturní (3), kdy někdo podniká kroky, aby byl všude šlendrián (stejně jako to dělali trockisté převlečení za komunisty při rozkládání socialistického bloku).


přikláním se nejvíce k (3) bez strukturní diverze - není to tak kvalitní jak by mohlo být
variantu (2) na rozkaz uskutečněná diverze - úplně nevylučuji, ale připadá mi to neohrabané a špatně cílované


[quote="pid:28490, uid:305"]Ale tento systém poslední záchrany má své limity.[/quote] O tomhle jsem také přemýšlel, že jednokolejný úsek může být krátký, tak je nutné to zabezpečit jinak. Například jakmile tam jeden vlak vjede, druhý vlak tam "systém" už nesmí pustit. S tím, že žádný systém nemůže být 100% a je na odbornicích jestli je možné pravděpodobnost vhodnými opatřeními snižovat. Ale to už jsem příliš v oboru "řízení bezpečnosti vlakové dopravy". Spíše jde tedy o to jestli to byla nehoda (1) nebo diverze a jestli diverze konkretní na příkaz (2) nebo bez strukturní (3), kdy někdo podniká kroky, aby byl všude šlendrián (stejně jako to dělali trockisté převlečení za komunisty při rozkládání socialistického bloku). přikláním se nejvíce k (3) bez strukturní diverze - není to tak kvalitní jak by mohlo být variantu (2) na rozkaz uskutečněná diverze - úplně nevylučuji, ale připadá mi to neohrabané a špatně cílované
Upravené 6. 8. 2021 o 17:30
2.11k
19
11
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept