Politika v SR
Toto plánujú urobiť so slovenským školstvom

Mgr.Oľga Nachtmannová, PhD., bývalá štátna tajomníčka MŠVVŠ SR a bývalá podpredsedníčka Výboru NR SR pre vzdelanie, vedu, mládež a šport


Vďaka za info, treba si to naštudovať a šíriť ďalej. Predpokladám, že moji kolegovia o tom veľa nebudú vedieť. Uvidime, keď sa popýtam.


[quote="pid:45051, uid:17"]Mgr.Oľga Nachtmannová, PhD., bývalá štátna tajomníčka MŠVVŠ SR a bývalá podpredsedníčka Výboru NR SR pre vzdelanie, vedu, mládež a šport[/quote] Vďaka za info, treba si to naštudovať a šíriť ďalej. Predpokladám, že moji kolegovia o tom veľa nebudú vedieť. Uvidime, keď sa popýtam.

Učitelia nepanikárme, buďme oporou žiakom, nie bacharmi
10.01.2022 Ján Papuga


Deti sa vracajú do škôl. Pomôžme im
Začína sa nový rok. Deti sa vracajú do škôl. Isto, vplyvom médií sú aj učitelia pod tlakom, neurózami a rôznymi názorovými prúdmi. Jedni sú proti opatreniam a očkovaniu, druhí sú za. A tu by to malo skončiť. Žiadne konflikty medzi opozičnými názormi, žiadne hádky a prejavy nenávisti medzi učiteľmi. Tak učíme deti, nie?
Učiteľ vplýva každý deň na svojich žiakov, na budúcu generáciu. Navyše jeho „klienti“ sú neplnoletí, často nesamostatní a neraz hľadajúci útočisko v osobe učiteľa počas rôznych situácií, ktoré môžu v škole nastať. A potrebujú pomoc aj ohľadom opatrení a očkovania, ktoré na nich hučí veľká časť spoločnosti a politikov. Preto musí byť učiteľ silný, empatický, tolerantný a nad vecou.
Učiteľ nemá šikanovať žiakov
Silno pochybujem, že učiteľ, ktorí sa bojí nákazy alebo jednoznačne obhajuje opatrenia a hejtuje každého, kto je proti, dokáže byť v triede so žiakmi iný. Pochybujem, že svojich zverencov nestraší, že nezrúkne, ak má niekto rúško nakrivo alebo že ich priamo či nepriamo nenúti k očkovaniu. Avšak toto nie je úloha učiteľov. Šikanovať žiakov opatreniami namiesto vyučovania predmetov, výchovy pre život a namiesto zmierňovania dopadov tejto hroznej situácie na žiakov.
Ja som výrazne proti opatreniam a vakcínam. Som pedagóg. No nikdy by mi nenapadlo manipulovať deťmi v prospech môjho názoru a terorizovať ich, keby sa mnou neinšpirovali. Najmä v situácii, keď naozaj nevieme, čo je na ochranu pred vírusom najúčinnejšie. Ale má takúto schopnosť pedagóg, čo vkuse hovorí o opatreniach a očkovaní a na žiakoch si nevšíma reč očí, ale to, či majú pod nimi prekrytú tvár? Či iné nariadenia a zákazy? A keď sa objaví pozitívny, hysterčia, panikária, panicky vyvolávajú rodičom a izolujú pozitívneho žiaka na samotku, akoby mal mor.
Upozorňujme, ale aj diskutujme a rešpektujme
Chcel by som týmto apelovať na kolegov, učiteľov všetkých škôl. Vždy sme robili prevenciu v mnohých oblastiach. Dávali sme žiakom možnosti, argumentovali a rešpektovali ich rozhodnutie aj po porade s rodičmi. Nedokážeme, aby sa prevencia stala ich integrálnou súčasťou po celý život.
Prevencia v covide je jedna z mnohých. Naše rady majú deťom pomôcť, nie ich ničiť a traumatizovať. Vy ste v škole aj na to, aby ste im navodili inú, prijateľnejšiu klímu, porozumenie a odvedenie myšlienok od toho, čo sa dnes deje. Máte moc kompenzovať negatívne pocity, ktoré nimi už takmer dva roky zmietajú.
Upozornenie na nejaké pravidlá prevencie je jedna vec, no nemôže sa stať jediným cieľom školy. Vyučujte a vychovávajte deti, rešpektujte ich názory a nevštepujte do nich propagandu alebo, naopak, ľahostajnosť, ktoré vy vyznávate. Pristupujte k nim objektívne, citlivo a individuálne. Tak ako v časoch, keď sme deti učili mať názor. Iný názor ako my.
Vráťme sa k pedagogike
Nebuďte bacharmi, to žiaci v súčasnej situácii naozaj nepotrebujú. A už vôbec nepranierujte ich rodičov za ich názory, na ktoré tiež majú aj oni svoje dôvody. Je to nehodné učiteľského povolania presadzovať jednu cestu a neukazovať križovatky. Máte v rukách obrovské možnosti, ako deťom pomocť a vrátiť im radosť, že sú znova spolu, v školskom kolektíve. Je už čas vrátiť sa k podstate humanizujúcej pedagogiky. K tej, o ktorú sme sa snažili pred koronaérou.


https://www.hlavnydennik.sk/2022/01/09/ucitelia-nepanikarme-budme-oporou-ziakom-nie-bacharmi?fbclid=IwAR13pEX1Y6zu5Fi7d4OSF4xOX_jDTrUoIxSONjHKeBQSYDOMyVrzQSSSTZw


Tento článok uverejnil autor aj v slovenčinárskej skupine na fb.


Bohužiaľ, môj "odvážny" príspevok do debaty bol zmazaný.
Tu na KSB by bol prijatý bez emócií.
Čakám na odpoveď autora článku a administrátora skupiny v jednej osobe.
Neviem, kedy bol môj príspevok zmazaný, k pc som sa dostala žiaľ až okolo obeda.
Akt.14:17:
Skrátim siahodlhú reakciu: Nechcel, aby sa debata zvrhla v hádky o očkovaní.


**Učitelia nepanikárme, buďme oporou žiakom, nie bacharmi** 10.01.2022 Ján Papuga **Deti sa vracajú do škôl. Pomôžme im** Začína sa nový rok. Deti sa vracajú do škôl. Isto, vplyvom médií sú aj učitelia pod tlakom, neurózami a rôznymi názorovými prúdmi. Jedni sú proti opatreniam a očkovaniu, druhí sú za. A tu by to malo skončiť. Žiadne konflikty medzi opozičnými názormi, žiadne hádky a prejavy nenávisti medzi učiteľmi. Tak učíme deti, nie? Učiteľ vplýva každý deň na svojich žiakov, na budúcu generáciu. Navyše jeho „klienti“ sú neplnoletí, často nesamostatní a neraz hľadajúci útočisko v osobe učiteľa počas rôznych situácií, ktoré môžu v škole nastať. A potrebujú pomoc aj ohľadom opatrení a očkovania, ktoré na nich hučí veľká časť spoločnosti a politikov. Preto musí byť učiteľ silný, empatický, tolerantný a nad vecou. **Učiteľ nemá šikanovať žiakov** Silno pochybujem, že učiteľ, ktorí sa bojí nákazy alebo jednoznačne obhajuje opatrenia a hejtuje každého, kto je proti, dokáže byť v triede so žiakmi iný. Pochybujem, že svojich zverencov nestraší, že nezrúkne, ak má niekto rúško nakrivo alebo že ich priamo či nepriamo nenúti k očkovaniu. Avšak toto nie je úloha učiteľov. Šikanovať žiakov opatreniami namiesto vyučovania predmetov, výchovy pre život a namiesto zmierňovania dopadov tejto hroznej situácie na žiakov. Ja som výrazne proti opatreniam a vakcínam. Som pedagóg. No nikdy by mi nenapadlo manipulovať deťmi v prospech môjho názoru a terorizovať ich, keby sa mnou neinšpirovali. Najmä v situácii, keď naozaj nevieme, čo je na ochranu pred vírusom najúčinnejšie. Ale má takúto schopnosť pedagóg, čo vkuse hovorí o opatreniach a očkovaní a na žiakoch si nevšíma reč očí, ale to, či majú pod nimi prekrytú tvár? Či iné nariadenia a zákazy? A keď sa objaví pozitívny, hysterčia, panikária, panicky vyvolávajú rodičom a izolujú pozitívneho žiaka na samotku, akoby mal mor. **Upozorňujme, ale aj diskutujme a rešpektujme** Chcel by som týmto apelovať na kolegov, učiteľov všetkých škôl. Vždy sme robili prevenciu v mnohých oblastiach. Dávali sme žiakom možnosti, argumentovali a rešpektovali ich rozhodnutie aj po porade s rodičmi. Nedokážeme, aby sa prevencia stala ich integrálnou súčasťou po celý život. Prevencia v covide je jedna z mnohých. Naše rady majú deťom pomôcť, nie ich ničiť a traumatizovať. Vy ste v škole aj na to, aby ste im navodili inú, prijateľnejšiu klímu, porozumenie a odvedenie myšlienok od toho, čo sa dnes deje. Máte moc kompenzovať negatívne pocity, ktoré nimi už takmer dva roky zmietajú. Upozornenie na nejaké pravidlá prevencie je jedna vec, no nemôže sa stať jediným cieľom školy. Vyučujte a vychovávajte deti, rešpektujte ich názory a nevštepujte do nich propagandu alebo, naopak, ľahostajnosť, ktoré vy vyznávate. Pristupujte k nim objektívne, citlivo a individuálne. Tak ako v časoch, keď sme deti učili mať názor. Iný názor ako my. **Vráťme sa k pedagogike** Nebuďte bacharmi, to žiaci v súčasnej situácii naozaj nepotrebujú. A už vôbec nepranierujte ich rodičov za ich názory, na ktoré tiež majú aj oni svoje dôvody. Je to nehodné učiteľského povolania presadzovať jednu cestu a neukazovať križovatky. Máte v rukách obrovské možnosti, ako deťom pomocť a vrátiť im radosť, že sú znova spolu, v školskom kolektíve. Je už čas vrátiť sa k podstate humanizujúcej pedagogiky. K tej, o ktorú sme sa snažili pred koronaérou. https://www.hlavnydennik.sk/2022/01/09/ucitelia-nepanikarme-budme-oporou-ziakom-nie-bacharmi?fbclid=IwAR13pEX1Y6zu5Fi7d4OSF4xOX_jDTrUoIxSONjHKeBQSYDOMyVrzQSSSTZw Tento článok uverejnil autor aj v slovenčinárskej skupine na fb. Bohužiaľ, môj "odvážny" príspevok do debaty bol zmazaný. Tu na KSB by bol prijatý bez emócií. Čakám na odpoveď autora článku a administrátora skupiny v jednej osobe. Neviem, kedy bol môj príspevok zmazaný, k pc som sa dostala žiaľ až okolo obeda. Akt.14:17: Skrátim siahodlhú reakciu: Nechcel, aby sa debata zvrhla v hádky o očkovaní.
Upravené 11. 1. 2022 o 14:19

Neviem, kedy bol môj príspevok zmazaný, k pc som sa dostala žiaľ až okolo obeda.


a čo si napísala Zorka? Mna by to zaujimalo:-)


[quote="pid:52146, uid:679"]Neviem, kedy bol môj príspevok zmazaný, k pc som sa dostala žiaľ až okolo obeda.[/quote] a čo si napísala Zorka? Mna by to zaujimalo:-)

Zopár čriepkov zo školstva:


  • Kolegyňa mi spomínala, že na jej škole v prvý deň po nástupe do školy v jednej triede (tercia na gymnáziu) odpadli traja žiaci.
  • Na porade sme sa dozvedeli, že samotestovať 2x týždenne sa musia všetci, aj zaočkovaní. Reakcia jednej kolegyne - takže na tretiu dávku očkovania nejdem.
  • Nielen, že nám učiteľom nepridali na platoch, idú nám zobrať aj nadčasy. Ako to komentovala kolegyňa? Čo robia odbory? Platíme ich a oni nič! Kontroval som jej, že je to rovnaké ako s politikmi, že musí odborárom šliapať na krk, ak chce, aby sa ozvali. Funguje to tak aj medzi včelármi, aj medzi inými združeniami, medzi kuchármi, športovcami atď. Nie vedenie je problém, ale neschopná členská báza, ktorá len platí, raz za rok dvihne ruku na končoročné zhodnotenie a inak frfle doma do rukáva. Kolegyňa, keď som jej to povedal, urazene odišla preč z kabinetu. Presne podľa toho Oriho hesla - veď nech to niekto za mňa urobí. Ak urobí, tak ja som to tak nechcel.

P.S. Tá istá kolegyňa, ktorá už nechce ísť na 3. dávku vravela, že po očkovaní má problém so zrakom a sama to takto priznáva. Niekedy mimovoľne nevie zaostriť. Ale to nebol dôvod, že nechce ísť na booster. Nechce ísť za to testovanie...
Beznádejné.


Zopár čriepkov zo školstva: - Kolegyňa mi spomínala, že na jej škole v prvý deň po nástupe do školy v jednej triede (tercia na gymnáziu) odpadli traja žiaci. - Na porade sme sa dozvedeli, že samotestovať 2x týždenne sa musia všetci, aj zaočkovaní. Reakcia jednej kolegyne - takže na tretiu dávku očkovania nejdem. - Nielen, že nám učiteľom nepridali na platoch, idú nám zobrať aj nadčasy. Ako to komentovala kolegyňa? Čo robia odbory? Platíme ich a oni nič! Kontroval som jej, že je to rovnaké ako s politikmi, že musí odborárom šliapať na krk, ak chce, aby sa ozvali. Funguje to tak aj medzi včelármi, aj medzi inými združeniami, medzi kuchármi, športovcami atď. Nie vedenie je problém, ale neschopná členská báza, ktorá len platí, raz za rok dvihne ruku na končoročné zhodnotenie a inak frfle doma do rukáva. Kolegyňa, keď som jej to povedal, urazene odišla preč z kabinetu. Presne podľa toho Oriho hesla - veď nech to niekto za mňa urobí. Ak urobí, tak ja som to tak nechcel. P.S. Tá istá kolegyňa, ktorá už nechce ísť na 3. dávku vravela, že po očkovaní má problém so zrakom a sama to takto priznáva. Niekedy mimovoľne nevie zaostriť. Ale to nebol dôvod, že nechce ísť na booster. Nechce ísť za to testovanie... Beznádejné.
Upravené 11. 1. 2022 o 18:50

Potešujúca správa, o štyri roky ani nebudeme vedieť, že dáky plagiátor sa tu snažil robiť vraj reformu.


Učenie po novomGröhling spustil reformu vzdelávania. Pre školy bude povinná až o štyri roky.


https://www.postoj.sk/97062/groehling-spustil-reformu-vzdelavania-pre-skoly-bude-povinna-az-o-styri-roky


Potešujúca správa, o štyri roky ani nebudeme vedieť, že dáky plagiátor sa tu snažil robiť vraj reformu. Učenie po novomGröhling spustil reformu vzdelávania. Pre školy bude povinná až o štyri roky. https://www.postoj.sk/97062/groehling-spustil-reformu-vzdelavania-pre-skoly-bude-povinna-az-o-styri-roky

Pokoj Zuzka, oni len oznámili, že tento rok tú reformu začnú vymýšľať. Kým sa k tomu dostanú, táto vláda padne. A nielen vláda, celé systémy svetového riadenia. nemíňajme zbytočne energiu na toto a smerujme ju tam, kde má šancu preraziť.


Pokoj Zuzka, oni len oznámili, že tento rok tú reformu začnú vymýšľať. Kým sa k tomu dostanú, táto vláda padne. A nielen vláda, celé systémy svetového riadenia. nemíňajme zbytočne energiu na toto a smerujme ju tam, kde má šancu preraziť.
12
6.23k
80
24
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept