Politika v SR
Toto plánujú urobiť so slovenským školstvom

Nemyslel som rodicov. Teraz sa nastartuje "reforma", neskor budu predcasne volby a reforma sice bude pokracovat ale po volbach uz dostane ine smerovanie...

Ano, počítám, že stojí za připomenutí, že jedna věc je plán/aktuální záměr a druhá věc je, co z toho časem vzejde.
Tady má být Trojmoří!
A s takovouhle hrůzou, to by teda nešlo, to bychom to Trojmoří nevybudovali...:-)


[quote="pid:19334, uid:106"]Nemyslel som rodicov. Teraz sa nastartuje "reforma", neskor budu predcasne volby a reforma sice bude pokracovat ale po volbach uz dostane ine smerovanie...[/quote] Ano, počítám, že stojí za připomenutí, že jedna věc je plán/aktuální záměr a druhá věc je, co z toho časem vzejde. Tady má být Trojmoří! A s takovouhle hrůzou, to by teda nešlo, to bychom to Trojmoří nevybudovali...:-)

čo staršie deti? Napr. 2. stupeň, alebo stredná škola?


momentalne je už možno ucit celu ZS ako domskolak. Tzn že máš kmeňovú skolu a garanta. Sú skupiny, kt toto riesia a aj kde sa zapísať a aké je preskúšanie. Ďalšia možnosť, to je hlavne stredná škola je individuálny študijný plán, o kt možno žiadať zo zdravotných dôvodov.


Ďakujem za dôveru :-) ináč minule som vytiahla zbierku úloh z matiky z gympla, 4. ročník, rok vydania 1991, no zapotila som sa. Ale boli tam aj derivácie a integrály:-)


[quote="pid:19339, uid:210"]čo staršie deti? Napr. 2. stupeň, alebo stredná škola?[/quote] momentalne je už možno ucit celu ZS ako domskolak. Tzn že máš kmeňovú skolu a garanta. Sú skupiny, kt toto riesia a aj kde sa zapísať a aké je preskúšanie. Ďalšia možnosť, to je hlavne stredná škola je individuálny študijný plán, o kt možno žiadať zo zdravotných dôvodov. Ďakujem za dôveru :-) ináč minule som vytiahla zbierku úloh z matiky z gympla, 4. ročník, rok vydania 1991, no zapotila som sa. Ale boli tam aj derivácie a integrály:-)

rok vydania 1991, no zapotila som sa

To už je odvar ;-)
Zkus třeba "Sbírka maturitních příkladů - matematika", Benda, Daňková, Skála, SPN 1983 (nebo starší vydání).


[quote="pid:19360, uid:273"]rok vydania 1991, no zapotila som sa[/quote] To už je odvar ;-) Zkus třeba "Sbírka maturitních příkladů - matematika", Benda, Daňková, Skála, SPN 1983 (nebo starší vydání).

Zkus třeba "Sbírka maturitních příkladů - matematika", Benda, Daňková, Skála, SPN 1983


No ja by som aj skúsila, ale nemam po ruke. Ja som maturovala 1993 a toto som si nechala:-) vieš, že sa už derivácie a integrály na gympli neučia? Na ZS sa neučia množiny?


[quote="pid:19362, uid:240"]Zkus třeba "Sbírka maturitních příkladů - matematika", Benda, Daňková, Skála, SPN 1983[/quote] No ja by som aj skúsila, ale nemam po ruke. Ja som maturovala 1993 a toto som si nechala:-) vieš, že sa už derivácie a integrály na gympli neučia? Na ZS sa neučia množiny?

uz sa neucia mnoziny na ZS? od kedy? ty si este stihla?


uz sa neucia mnoziny na ZS? od kedy? ty si este stihla?

tá inklúzia je úplne aké úplne zlá vec.
Výňatok z rozhovoru:


ja musím na toto zareagovať.... moja osobná skúsenosť z praxe...učím x rokov a prešlo mi cez ne veľa detí a aj autistické rôzneho stupňa, aj deti s poruchou ADHD, deti z pestúnskej starostlivosti, týrané deti a pod.
Inšpekcia tá pracuje na úrovni teoretických vedomostí, vedia vám povedať tisíc argumentov ako správne urobiť činnosť podľa teórie, pričom nikdy realne nepracovali s detmi a to je kameň úrazu....psychológovia detto...oni pracujú s jednotlivcami väčšinou a tak objektívne zhodnotiť také nezvládnuteľné dieťa v kolektíve potrebuje návštevu v zariadení a treba ho pozorovať....
Mať v kolektíve napr. 23. detí len jedno s poruchou, je neskutočne psychicky aj duševne náročné ....úroveň výuky klesá na 50%, lebo veľa času zaberie pozornosť na to jedno dieťa, aby sa sústredilo, aby spolupracovalo, aby sa nedajbože nenudilo.....učiteľka musí ísť na 110%...a tým pádom ostatné deti sú ukrátené o zážitok z učenia neustálym narúšaním výuky, vznikajú prestoje, kedy pozornosť klesá a vyčerpaní su nakoniec všetci....
Nechcem sa týmto sťažovať, to v žiadnom prípade, len na mojom príklade chcem ukázať, že na niečo boli špeciálne školy stvorené...presne preto, aby deti ktoré potrebujú špeciálny prístup boli maximálne v pozornosti a preto sa tvoria triedy s malým počtom, aby tam ten individuálny prístup bol nonstop....toto je správne a tak sa dieťa vyvíja na určitej svojej urovni chápania, bez toho aby bolo nejako ukracované o socializáciu....niektoré tie deti neznášajú veľké kolektívy a preto si nemyslím, že by pre nich bolo vhodné ich vkladať do "chaosu"..... na duševnej rovnováhe im to určite nepomôže.....tieto deti potrebuju kľud a veľa času a lásku.....
A nech slečna Hapalová netvrdí, že tieto deti sú automaticky vyčleňované...lebo tieto deti sú vždy na počiatku v bežných zariadeniach a až časom, keď sa vyčerpajú všetky možnosti pobytu v mš, kedy je to pre samotné dieťa dovolím si povedať nebezpečné (áno čítate správne) zažila som také autistické dieťa, ktoré malo rado ako dunia deti....bežne ich búchalo päsťou do chrbta , lebo sa mu páčilo ako to duní, silu samozrejme dieťa s autizmom nevie kontrolovať a tak sa neustále rodičia stažovali, že to ostatné deti obťažuje....a našiel sa aj taký rodič, ktorý urobil v mš cirkus, že tomu dieťaťu doláme ruky, ešte raz sa dotkne jeho dieťaťa.....
Preto nie je to jednoduché mať akokoľvek postihnuté deti v tak veľkých kolektívoch detí...to sú proste sekundy, kedy sa môže čokoľvek stať, predvídať, byť flexibilný....je na to treba nadľudské úsilie zabrániť tomu.... a čo je správne?---mať psychicky labilnú učiteľku, alebo milujúcu druhú mamu?


[quote="pid:19337, uid:273"]tá inklúzia je úplne aké úplne zlá vec. Výňatok z rozhovoru:[/quote] ja musím na toto zareagovať.... moja osobná skúsenosť z praxe...učím x rokov a prešlo mi cez ne veľa detí a aj autistické rôzneho stupňa, aj deti s poruchou ADHD, deti z pestúnskej starostlivosti, týrané deti a pod. Inšpekcia tá pracuje na úrovni teoretických vedomostí, vedia vám povedať tisíc argumentov ako správne urobiť činnosť podľa teórie, pričom nikdy realne nepracovali s detmi a to je kameň úrazu....psychológovia detto...oni pracujú s jednotlivcami väčšinou a tak objektívne zhodnotiť také nezvládnuteľné dieťa v kolektíve potrebuje návštevu v zariadení a treba ho pozorovať.... Mať v kolektíve napr. 23. detí len jedno s poruchou, je neskutočne psychicky aj duševne náročné ....úroveň výuky klesá na 50%, lebo veľa času zaberie pozornosť na to jedno dieťa, aby sa sústredilo, aby spolupracovalo, aby sa nedajbože nenudilo.....učiteľka musí ísť na 110%...a tým pádom ostatné deti sú ukrátené o zážitok z učenia neustálym narúšaním výuky, vznikajú prestoje, kedy pozornosť klesá a vyčerpaní su nakoniec všetci.... Nechcem sa týmto sťažovať, to v žiadnom prípade, len na mojom príklade chcem ukázať, že na niečo boli špeciálne školy stvorené...presne preto, aby deti ktoré potrebujú špeciálny prístup boli maximálne v pozornosti a preto sa tvoria triedy s malým počtom, aby tam ten individuálny prístup bol nonstop....toto je správne a tak sa dieťa vyvíja na určitej svojej urovni chápania, bez toho aby bolo nejako ukracované o socializáciu....niektoré tie deti neznášajú veľké kolektívy a preto si nemyslím, že by pre nich bolo vhodné ich vkladať do "chaosu"..... na duševnej rovnováhe im to určite nepomôže.....tieto deti potrebuju kľud a veľa času a lásku..... A nech slečna Hapalová netvrdí, že tieto deti sú automaticky vyčleňované...lebo tieto deti sú vždy na počiatku v bežných zariadeniach a až časom, keď sa vyčerpajú všetky možnosti pobytu v mš, kedy je to pre samotné dieťa dovolím si povedať nebezpečné (áno čítate správne) zažila som také autistické dieťa, ktoré malo rado ako dunia deti....bežne ich búchalo päsťou do chrbta , lebo sa mu páčilo ako to duní, silu samozrejme dieťa s autizmom nevie kontrolovať a tak sa neustále rodičia stažovali, že to ostatné deti obťažuje....a našiel sa aj taký rodič, ktorý urobil v mš cirkus, že tomu dieťaťu doláme ruky, ešte raz sa dotkne jeho dieťaťa..... Preto nie je to jednoduché mať akokoľvek postihnuté deti v tak veľkých kolektívoch detí...to sú proste sekundy, kedy sa môže čokoľvek stať, predvídať, byť flexibilný....je na to treba nadľudské úsilie zabrániť tomu.... a čo je správne?---mať psychicky labilnú učiteľku, alebo milujúcu druhú mamu?
Upravené 10. 6. 2021 o 17:46

článok: Blaha upozorňuje, že salámovou metódou sa môže dospieť až k tomu, že budú neočkovaným deťom upierať ústavné právo na vzdelávanie
https://www.hlavnespravy.sk/blaha-upozornuje-ze-salamovou-metodou-sa-moze-dospiet-az-k-tomu-ze-budu-neockovanym-detom-upierat-ustavne-pravo-na-vzdelavanie/2570198


**článok**: Blaha upozorňuje, že salámovou metódou sa môže dospieť až k tomu, že budú neočkovaným deťom upierať ústavné právo na vzdelávanie https://www.hlavnespravy.sk/blaha-upozornuje-ze-salamovou-metodou-sa-moze-dospiet-az-k-tomu-ze-budu-neockovanym-detom-upierat-ustavne-pravo-na-vzdelavanie/2570198

proces debilizace spolecnosti jede. ve stredoveku se psaly knihy v latine, aby nebyly pristupne vsem. v kazde dobe cirkev nebo vrchnost kontrolovala, jake knihy budou dostupne a jake se zakazou. dnesni mlada generace mluvi o demokracii a pritom si plete francouzskou revoluci s prazskym jarem. vse zna jen utrzkovite, nejde do hloubky a ani nema zajem. upravuji se osnovy podle potreby (tipuju, ze ucebnice dejepisu prosla masivni premenou).
uroven skolstvi klesa, ale sebevedomi absoloventu je v neprime umere - to stoupa. vim, to je dusledkem mnoha veci.


proces debilizace spolecnosti jede. ve stredoveku se psaly knihy v latine, aby nebyly pristupne vsem. v kazde dobe cirkev nebo vrchnost kontrolovala, jake knihy budou dostupne a jake se zakazou. dnesni mlada generace mluvi o demokracii a pritom si plete francouzskou revoluci s prazskym jarem. vse zna jen utrzkovite, nejde do hloubky a ani nema zajem. upravuji se osnovy podle potreby (tipuju, ze ucebnice dejepisu prosla masivni premenou). uroven skolstvi klesa, ale sebevedomi absoloventu je v neprime umere - to stoupa. vim, to je dusledkem mnoha veci.

jedno s poruchou, je neskutočne psychicky aj duševne náročné ....úroveň výuky klesá na 50%


Zuzi, ja s Tebou absolútne suhlasim. Ten rozhovor je s riaditeľom gympla, ale on presne hovorí, že ako k tomu prídu ostatne deti a ich právo na vzdelanie, keď jedno, len hyperaktivne dieťa, môže narušiť vzdelávanie. On to tam presne vysvetľuje, je to rozhovor z roku 2013.


@JankaS Jani, ja som to stihla s prehľadom, ja mám 46 rokov:-) podľa mna od kedy platia tie Iscedy rátam 2008 či tak nejak:-) snazila som sa k tomu dopátrať, ale márne.

[quote="pid:19378, uid:17"]jedno s poruchou, je neskutočne psychicky aj duševne náročné ....úroveň výuky klesá na 50%[/quote] Zuzi, ja s Tebou absolútne suhlasim. Ten rozhovor je s riaditeľom gympla, ale on presne hovorí, že ako k tomu prídu ostatne deti a ich právo na vzdelanie, keď jedno, len hyperaktivne dieťa, môže narušiť vzdelávanie. On to tam presne vysvetľuje, je to rozhovor z roku 2013. @JankaS Jani, ja som to stihla s prehľadom, ja mám 46 rokov:-) podľa mna od kedy platia tie Iscedy rátam 2008 či tak nejak:-) snazila som sa k tomu dopátrať, ale márne.

No ja by som aj skúsila, ale nemam po ruke.

Za 50 Kč na internetových antikvariátech.


vieš, že sa už derivácie a integrály

Tušil jsem. V některých učebnicích to sice je, ale z doslechu vím, že v maturitním ročníku se už nestíhá probrat.


Na ZS sa neučia množiny?

Sem netušil...


[quote="pid:19363, uid:273"]No ja by som aj skúsila, ale nemam po ruke.[/quote] Za 50 Kč na internetových antikvariátech. [quote="pid:19363, uid:273"]vieš, že sa už derivácie a integrály[/quote] Tušil jsem. V některých učebnicích to sice je, ale z doslechu vím, že v maturitním ročníku se už nestíhá probrat. [quote="pid:19363, uid:273"]Na ZS sa neučia množiny?[/quote] Sem netušil...

lebo veľa času zaberie pozornosť na to jedno dieťa, aby sa sústredilo, aby spolupracovalo, aby sa nedajbože nenudilo

Cílem by mělo být - v rámci této nelidské inkluze - inkluzanta udržet v klidu, aby nerušil ostatní (tedy nikoliv snažit se jej za každou cenu něco naučit - záleží na konkrétní situaci, někdy to možné je) a inkludující učit normálně. Počítám, že není správné obětovat většinu jednomu, kterému stejně není za těchto okolností pomoci. Na to se hodí asistent pedagoga. Ti rozumější svému svěřenci napovídají nebo udělají práci místo něho a je klid. Někdy nejde jenom o prostý klid ve třídě, ale i o zajištění toho, aby inkluzant během vyučovací hodiny fyzicky neohrožoval ostatní žáky a vyučující, když ho chytne “amok”.
Inkluze je typickým projevem psychotrockismu, mezi jehož charakteristiky patří to, že něco jiného deklaruje jako cíl a něco jiného je jeho skutečným cílem. V případě inkluze je cílem zcela zlikvidovat vzdělání inkluzantů (přesunem mezi normální žáky je jejich vzdělávání prakticky vynulováno, jsou odsouzeni být nejhorší, v podstatě jde o formu jejich psychického mučení) a co nejvíce degradovat vzdělávání inkludujících (tím, že je ochromen učitel) (celkově jde rovněž o formu psychického mučení normálních žáků i učitelů, někdy jde i o fyzickou šikanu).


Ostatně normální rodič inkluzanta by nikdy neměl přistoupit na to, aby se jeho dítě muselo podrobit inkluzi, je to utrpení.Nevím o jak moc reprezentativní vzorek jde, ale případy, o kterých něco vím dle informací z mého okolí, jsou toho typu, že jde o nějakým způsobem celkově oslabené rodiny (neúplné/rozvracené, nízký intelekt, “sociálně slabé”, ...).


[quote="pid:19378, uid:17"]lebo veľa času zaberie pozornosť na to jedno dieťa, aby sa sústredilo, aby spolupracovalo, aby sa nedajbože nenudilo[/quote] Cílem by mělo být - v rámci této nelidské inkluze - inkluzanta udržet v klidu, aby nerušil ostatní (tedy nikoliv snažit se jej za každou cenu něco naučit - záleží na konkrétní situaci, někdy to možné je) a inkludující učit normálně. Počítám, že není správné obětovat většinu jednomu, kterému stejně není za těchto okolností pomoci. Na to se hodí asistent pedagoga. Ti rozumější svému svěřenci napovídají nebo udělají práci místo něho a je klid. Někdy nejde jenom o prostý klid ve třídě, ale i o zajištění toho, aby inkluzant během vyučovací hodiny fyzicky neohrožoval ostatní žáky a vyučující, když ho chytne “amok”. Inkluze je typickým projevem psychotrockismu, mezi jehož charakteristiky patří to, že něco jiného deklaruje jako cíl a něco jiného je jeho skutečným cílem. V případě inkluze je cílem zcela zlikvidovat vzdělání inkluzantů (přesunem mezi normální žáky je jejich vzdělávání prakticky vynulováno, jsou odsouzeni být nejhorší, v podstatě jde o formu jejich psychického mučení) a co nejvíce degradovat vzdělávání inkludujících (tím, že je ochromen učitel) (celkově jde rovněž o formu psychického mučení normálních žáků i učitelů, někdy jde i o fyzickou šikanu). Ostatně **normální** rodič inkluzanta by nikdy neměl přistoupit na to, aby se jeho dítě muselo podrobit inkluzi, je to utrpení.Nevím o jak moc reprezentativní vzorek jde, ale případy, o kterých něco vím dle informací z mého okolí, jsou toho typu, že jde o nějakým způsobem celkově oslabené rodiny (neúplné/rozvracené, nízký intelekt, “sociálně slabé”, ...).
Upravené 11. 6. 2021 o 02:38

Za 50 Kč na internetových antikvariátech


áno, mám nakúpených dosť veľa učebníc, z ktorých som sa učila ja, prevažne ZS (matematika, 2. stupen, fyzika. Prírodoveda). Musím ešte ďalej hľadať. Ale pred 1-2 rokmi sa to kupovali ľahšie. Mám v zbierke všeličo zaujímavé.


[quote="pid:19412, uid:240"]Za 50 Kč na internetových antikvariátech[/quote] áno, mám nakúpených dosť veľa učebníc, z ktorých som sa učila ja, prevažne ZS (matematika, 2. stupen, fyzika. Prírodoveda). Musím ešte ďalej hľadať. Ale pred 1-2 rokmi sa to kupovali ľahšie. Mám v zbierke všeličo zaujímavé.
12
1.59k
31
14
Živá ukážka
Zadajte minimálne 10 znak(y/ov)
UPOZORNENIE: Spomenuli ste používateľov %MENTIONS%, no oni túto správu nevidia a nedostanú oznámenie
Ukladá sa…
Uložené
S vybrat(ou/ými) položk(ou/ami) Zrušiť výber príspevkov Zobraziť vybraté príspevky
Všetky príspevky v tejto téme budú odstránen(é/ý)
Čakajúci koncept… Kliknutím sa vrátite k úpravám
Zahodiť koncept